Nowa franczyza w usługach

Zdobyte doświadczenie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Doczekaliśmy czasów, że nie trzeba posiadać własnego roweru, aby na nim codziennie jeździć. Bardzo popularne hulajnogi, z których regularnie korzystamy, też można trzymać poza domem. A to dlatego, że takie jednośladowe pojazdy do prywatnego użytku można wziąć dosłownie z ulicy, czyli wypożyczyć w specjalnym punkcie za odpowiednią opłatą. Rewolucja w świecie transportu pozwala firmom zarabiać na usłudze współdzielenia pojazdów.

Nie tylko rowery i hulajnogi

Green Ride zaczęło działalność na rynku dwa lata temu – od udostępniania hulajnóg. Systematycznie udało się zbudować flotę pojazdów, które dziś każdy może wypożyczać w łatwy, mobilny sposób, korzystając ze swojego smartfona.

Współdzielić można nie tylko pojazdy, ale też biznes. Twórcy Green Ride stworzyli koncept franczyzowy, umożliwiając przyszłym partnerom biznesowym rozwinięcie marki. Do działającego systemu można przyłączyć nie tylko rowery czy hulajnogi – również skutery, samochody, meleksy, a nawet wózki widłowe.

Na przystąpienie do franczyzy potrzeba około 70 tys. zł, tytułem opłaty wstępnej.

– Koszty, jakie należy ponieść to zakup hulajnóg elektrycznych. Nasza firma nie pobiera żadnych prowizji przy zakupie sprzętu, a dodatkowo jesteśmy w stanie zintegrować każdy dostępny na rynku pojazd, który jest przeznaczony do sharingu. Jeżeli klient posiada już swoją flotę i chciałby zmienić operatora lub kupić pojazdy od zewnętrznej firmy, nie widzimy w tym żadnego problemu – mówi Michał Urbański, członek zarządu Green Ride.

Potrzebny garaż i samochód

Uruchomienie działalności jest proste. Na początek wystarczy garaż z dostępem do prądu i samochód dostawczy, aby relokować hulajnogi pozostawione na ulicy przez użytkowników (nie trzeba ich odprowadzać na stację) lub wymieniać baterie w naszej flocie. Do obsługi i zarządzania taką firmą potrzebny jest laptop z telefonem i już można zaczynać.

Prowadzenie firmy nie jest skomplikowane. Da się pracować w pojedynkę. Nie ma konieczności zatrudniania personelu do pomocy, choć to jest indywidualna kwestia każdego franczyzobiorcy. Wszystko zależy od tego, jak bardzo chce się zaangażować w prowadzony biznes.

– Na początku na pewno trzeba samemu spróbować zarządzać systemem i hulajnogami, aby poznać tę branżę. Z czasem można pomyśleć o pomocy pracownika. Z naszej strony franczyzobiorca ma zapewnioną stałe wsparcie merytoryczne podczas współpracy. Po stronie Green Ride zostaje także obsługa klienta, z uwzględnieniem zapytań i ewentualnych reklamacji, jakie mogą się przydarzyć. Jeżeli jednak partner chciałby sam spróbować obsługiwać swoich klientów, przekażemy mu wszystkie potrzebne do tego narzędzia – podkreśla Michał Urbański.

Franczyzobiorca może liczyć na wsparcie sieci także w kwestii wyboru odpowiedniego modelu pojazdu i w procesie jego zakupu. Green Ride podpowie też optymalną lokalizację (przy prowadzeniu działalność w dwudziestotysięcznym mieście, trzeba zakupić minimum 25 pojazdów) oraz wyszkoli partnera i przygotuje do wdrożenia biznesowej strategii działania.

Zysk w niecałe pół roku

Ile miesięcznie kosztuje utrzymanie franczyzy? To zależy, jak dużą flotą dysponujemy.

– Na koszty składa się opłata utrzymania komunikacji GSM między hulajnogami i serwerem. Koszty te zależne są od warunków, jakie zostają wynegocjowane u operatora i oscylują w granicach 4-5 tys. zł netto od sztuki – szacuje Michał Urbański. W przypadku posiadania 25 pojazdów, wyniesie to około 100 tys. zł.

Franczyzobiorca zarabia na podstawie zrealizowanych przejazdów w jego mieście. Wszystkie pieniądze idą na konto Green Ride, a firma co tydzień lub dwa przelewa partnerom wypłatę, pomniejszoną o 15-procentową prowizję.

Zwrot z inwestycji jest możliwy już po pięciu miesiącach. Ile zarobimy? – Wszystko zależy od liczby pojazdów, zaangażowania franczyzobiorcy oraz pogody. W najlepsze miesiące można zarobić 3-4 tys. zł dziennie – oznajmia Michał Urbański.

 

WIZYTÓWKA GREEN RIDE

Sieć udostępniania współdzielonych pojazdów, m.in. rowerów i hulajnóg.

  • koszt inwestycji: 70 tys. zł
  • liczba punktów: 3 własne i 1 franczyzowy
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Konrad Wojciechowski
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €