Lokal z japońskim menu

Odpowiednie miejsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ramen Shop to nowy koncept franczyzodawcy marki sieci Sushi Kushi, która od ponad 10 lat działa na rynku franczyzy. Tym razem główną pozycją w menu jest nie sushi, ale japońska zupa ramen.

– Zainteresowanie konceptem jest duże, i to zarówno wśród naszych franczyzobiorców prowadzących lokale z sushi, jak i pracowników centrali - informuje Andrzej Pelc-Gonera, twórca obydwu konceptów. – Za sobą mamy już cztery otwarcia, z czego dwa są w formule combo - czyli w ramach jednej inwestycji franczyzobiorcy otwierają Sushi Kushi i Ramen Shop pod jednym dachem. Pozwala to na spore oszczędności. Na pierwszą połowę września mamy zaplanowane dwa kolejne otwarcia: pojawimy się w kolejnym miejscu w Szczecinie oraz w Łodzi.

Ramen w roli głównej

Czy lokale z tak wąską specjalizacją dobrze bronią się na rynku? Czy ramen jest już wystarczająco popularny wśród Polaków, aby można było oprzeć na nim biznes?

– Uważam że czasy, kiedy lokale gastronomiczne miały w menu cały „repertuar” dań mamy już za sobą. Dziś klienci doceniają to, że dany lokal specjalizuje się w wąskiej dziedzinie, bo mnogość dań w karcie nie zawsze pociąga za sobą jakość – uważa Andrzej Pelc-Gonera. – Ramen to danie w którym Polacy się zakochali. W dużym miastach ramenownie przeżywają istne oblężenia. Na wolny stolik klienci są wstanie czekać w kolejce przed lokalem. To pokazuje, że produkt jest na topie i jest dla nas przestrzeń do rozwoju.

Ramen Shop ma ambicję, aby mieć lokale we wszystkich miastach liczących ok. 100 tys.mieszkańców. Zdaniem franczyzodawcy na ramenownię świetnie sprawdzą się centra miast, lokalizacje w pobliżu biurowców, ale również duże osiedla. Lokal powinien mieć powierzchnię od 50 do 70 m2, być usytuowany na parterze, mieć duże witryny, dostęp do parkingu i ewentualnie miejsce na ogródek letni.

– Całkowity koszt inwestycji zależy od wielkości i stanu adaptowanego lokalu, więc niestety nie można tego jednoznacznie określić. Jednak mona założyć, że oscyluje wokół kwoty ok. 200 tys. zł – informuje franczyzodawca.

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 23 tys. zł. a miesięczna opłata franczyzowa 2 tys. zł.

– Jak już wspomniałem, opłacalne jest połączenie obydwu naszych konceptów. Daje to duże oszczędności już na etapie samej budowy – podkreśla Andrzej Pelc-Gonera.

Szybka rentowność

Franczyzodawca zapewnia pomoc i wsparcie od początku współpracy. Począwszy od poszukiwania lokalizacji, negocjacji warunków umowy najmu, przez przygotowanie projektu, nadzór nad procesem budowy.

– Przekazujemy całe know- how, szkolimy oraz oferujemy skuteczny marketing – zapewnia Andrzej Pelc-Gonera. – Dość mocny nacisk kładziemy na działania marketingowe, które uruchamiamy na tyle wcześnie, aby zagwarantować lokalowi klientów już od pierwszego dnia otwarcia. Dzięki temu lokale są rentowne już w 1-2 miesiącu działania.

 

WIZYTÓWKA RAMEN SHOP

Sieć lokali z ramenem.

  • 4 lokale
  • inwestycja ok. 200 tys. zł
  • opłata wstępna 23 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €