Top Secret chce upadłości
Spółka Top Secret złożyła wniosek o upadłość. Czy z rynku zniknie też marka i sieć sklepów pod tym szyldem?
Do niedawna spółka Top Secret należała do firmy Redan. Dwa lata temu sto procent jej udziałów przejął w prywatne ręce Radosław Wiśniewski, główny akcjonariusz Redanu i członek jego Rady Nadzorczej. Borykająca się z kłopotami finansowymi spółka Top Secret w 2020 roku zawarła układ z wierzycielami o spłacie zobowiązań.
– Podstawą do prognozowania możliwości spłaty była ocena perspektyw rynku i założenie, że sytuacja będzie się poprawiać – informuje Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redanu. – Niestety tej poprawy nie widać, w związku z czym spółka Top Secret nie była w stanie wygenerować środków na obsługę płatności, związanych z zawartym układem. Zarząd tej spółki uznał, że w obecnej sytuacji rynkowej żaden odpowiedzialnie racjonalny plan nie dawał szans na realizację tegoż układu.
Stąd decyzja zarządu spółki Top Secret o złożeniu wniosku o upadłość. Warto w tym momencie wspomnieć, że sam Redan jest wierzycielem spółki Top Secret - na łączną kwotę 25,1 mln zł. Obie spółki mają też wspólny kredyt. Top Secret skorzystał z niego w wysokości 7,5 mln zł. Gdyby nie spłacił kredytu, musiałby to zrobić Redan.
Franczyzobiorcy bezpieczni?
Co w takim razie z marką „Top Secret” oraz siecią sklepów pod tym szyldem, która liczy obecnie ok. 150 placówek?
– Trzeba wprowadzić rozróżnienie na markę i spółkę – podkreśla Bogusz Kruszyński. - Dwa lata temu został zreorganizowany sposób działania biznesu marki „Top Secret”. W ramach tej reorganizacji powstały różne spółki o różnym zakresie działalności.
Jak informuje prezes Redanu, sama spółka Top Secret (która wnioskuje o upadłość) świadczy usługi związane z projektowaniem kolekcji i zarządzaniem siecią sprzedaży. Towar od dostawców kupuje spółka Sonasino, która dalej sprzedaje go Redanowi. Redan przechowuje towar oraz dostarcza do sklepów pod szyldem „Top Secret”. Z kolei sieć sklepów z tym szyldem prowadzona jest przez kolejną spółkę Top Secret Fashion Story – co jest kluczową sprawą dla franczyzobiorców marki.
– Franczyzobiorcy podpisali umowy ze spółką Top Secret Fashion Story i nie mają się czego obawiać – zapewnia Bogusz Kruszyński. – Wszelkie rozliczenia odbywają się właśnie z tym podmiotem. Nie mam żadnej wiedzy na temat tego, aby planowane było zmniejszanie liczby sklepów lub rozwiązywanie umów franczyzowych.
A co z produkcją towarów pod szyldem „Top Secret”?
– Mamy umowę regulującą udzielanie licencji na znak „Top Secret”. Na jej podstawie spółka Top Secret Fashion Story ma prawa do używania tego znaku do 2027 roku. Uważam, że nie mam podstaw do obaw, że odzież tej marki przestanie być projektowana czy produkowana. Spodziewam się, że w przypadku ogłoszenia upadłości spółki Top Secret będzie te usługi realizował inny podmiot – podkreśla Bogusz Kruszyński. – Jestem też przekonany, że spółka Top Secret Fashion Story zapewni całą bieżącą obsługę związaną z zarządzaniem siecią sklepów.
WIZYTÓWKA TOP SECRET
Sieć sklepów odzieżowych.
- ok. 150 sklepów
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

