Otwieramy sklep medyczny

Lokal na sklep
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na hasło „sklep medyczny” w głowie od razu pojawia się obraz formalności, które trzeba załatwiać z NFZ, biurokracji, kontroli itp.

Ale prowadzenie takiej placówki wcale nie musi być drogą przez trudności. Rozwiązaniem jest franczyza. Franczyzobiorcy sieci Sklepów Medycznych Zdrowie nie muszą martwić się o kontrakty z NFZ – podpisuje je centrala. Franczyzobiorca jest natomiast podwykonawcą w realizacji umowy.

– Po naszej stronie leży przygotowanie dokumentacji do podpisania umowy z NFZ, franczyzobiorca nie martwi się o kontrakty ani rozliczanie z NFZ – podkreśla Kinga Zegarska, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Sklepów Medycznych Zdrowie. – Zapewniamy cykl szkoleń z zakresu refundacji, znajomości asortymentu, obsługi klienta oraz technik sprzedaży. Od samego początku pomagamy w aranżacji sklepu, zapewniamy dostęp do materiałów marketingowych, towarujemy lokal i wspieramy wiedzą produktową. Podczas całego okresu trwania współpracy wspieramy naszych franczyzobiorców codziennie.

Z pracownicy właścicielka

Maria Wilczak prowadzi sklep sieci zdrowie w Koronowie.

– Najpierw pracowałam w tym sklepie, od momentu jego otwarcia w 2015 roku – opowiada Maria Wilczak. – Później moje plany życiowe zmieniły się i wyjechałam za granicę. Gdy wróciłam, dotarła do mnie informacja, że sklep ma zostać zamknięty. Ale ja wierzyłam, że to miejsce ma w sobie potencjał i zdecydowałam się na franczyzę. To było prawie cztery lata temu. Dziś patrząc na obroty mogę powiedzieć, że podjęłam dobrą decyzję.

Franczyzobiorczyni podkreśla, że wsparcie franczyzodawcy, zwłaszcza w sprawach związanych z rozliczeniami z NFZ, nadążaniem za przepisami, jest dla niej bezcenne.

– Pracuję w sklepie sama, dodatkowo po godzinach jeżdżę do pacjentów, np. dowieźć sprzęt czy pomóc w rozstawieniu łóżka. Gdybym jeszcze musiała się martwić np. rozliczeniami i kontraktami z NFZ, to chyba zabrakłoby mi doby – mówi Maria Wilczak. – W firmie pracują odpowiednie osoby na odpowiednich stanowiskach. Jest z nimi bardzo dobry kontakt, nigdy nie ma problemu z uzyskaniem pomocy czy odpowiedzi na pytania.

Maria Wilczak przyznaje, że prowadząc sklep medyczny nie od razu można nastawiać się na zyski. Trzeba zbudować sobie markę na lokalnym rynku.

– Współpracuję z przychodniami, ale też dbam o relacje z klientami – podkreśla franczyzobiorczyni. – Lubię pomagać ludziom, doradzić, podpowiedzieć, gdzie np. mogą uzyskać dofinansowanie. Dzięki temu pacjenci polecają mnie swoim znajomym, a to najlepsza reklama. Widzę stały progres, jeśli chodzi o obroty i sprzedaż. W ciągu tych lat tylko w jednym miesiącu miałam spadek obrotów, na początku drugiej fali pandemii. Ale później znów wróciła tendencja wzrostowa.

Pomysł na rozwój biznesu

Obecnie sieć sklepów medycznych Zdrowie liczy 23 placówki własne oraz 17 franczyzowych.

Od kandydatów na franczyzobiorcę nie jest wymagane wykształcenie kierunkowe. Jednak, aby móc prowadzić sprzedaż asortymentu refundowanego, właściciel sklepu zobligowany jest do zatrudnienia pracowników z odpowiednim wykształceniem, tj. fizjoterapeutycznym, farmaceutycznym lub pielęgniarskim. Do sprzedaży produktów ortopedycznych w ramach umowy z NFZ wymagane jest również roczne doświadczenie w doborze sprzętu ortopedycznego.

Jak podkreśla franczyzodawca, bardzo duże znaczenie ma lokalizacja sklepu. Za atrakcyjną uznaje się taką, w której jest duży ruch pieszych (obecność targowisk, galerii handlowych, przy głównej ulicy, w centrum miasta).

– Bliskie sąsiedztwo szpitala czy przychodni to dodatkowy atut, jednak ostatnie dwa lata, które upłynęły w cieniu pandemii, pokazały, że bez tego również można osiągać bardzo dobre wyniki sprzedaży – mówi Kinga Zegarska.

Sklepy sieci Zdrowie mają różną powierzchnię, ale średnia to 50-70 metrów. Lokal powinien być pozbawiony wszelkich barier architektonicznych oraz zapewniać swobodny dostęp dla osób z niepełnosprawnościami. Istotnym aspektem jest również możliwość skorzystania przez klientów z parkingu przed sklepem. Przyszły franczyzobiorca powinien liczyć się z kosztem inwestycji w wysokości przynajmniej 70 tys. zł - na przygotowanie lokalu, jego wyposażenie i zatowarowanie.

– Nie pobieramy od naszych franczyzobiorców opłaty wstępnej. Miesięczna opłata franczyzowa uzależniona jest od osiąganych obrotów i naliczana jest dopiero po roku współpracy – informuje Kinga Zegarska. – Wchodząc na rynek branży medycznej trzeba uzbroić się w cierpliwość. Z doświadczenia wiemy, że zwrot z inwestycji powinien nastąpić po około roku działalności. Zawsze łączy się to z zaangażowaniem i dobrym pomysłem na prowadzenie biznesu. Mile widziane jest oferowanie dodatkowych usług np. wypożyczalnia sprzętu, dowóz do klienta.

Do sieci mogą też dołączyć już działające sklepy medyczne.

– W tym roku udało się podpisać dwie takie umowy – dodaje Kinga Zegarska.

 

WIZYTÓWKA SKLEPÓW MEDYCZNYCH ZDROWIE

Sieć sklepów medycznych.

  • 23 placówki własne i 17 franczyzowych
  • inwestycja min. 70 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €