Popyt na tłumaczenia nie spada
Coraz więcej punktów finansowo-ubezpieczeniowych dołącza do sieci Agencjatlumaczen.pl. Jak się współpracuje z tą firmą?
Agencjatlumaczen.pl w ostatnim czasie otworzyła kilkadziesiąt nowych punktów, dzięki współpracy z firmą Market ubezpieczeń z Lublina. W sumie w Polsce działa już 80 punktów franczyzowych sieci oraz jeden własny.
Im więcej usług, tym lepiej
Plany firmy na ten rok są ambitne.
– Chcemy przekroczyć liczbę 100 punktów w Polsce. Wprowadzamy też nowe programy w celu szybszej oraz bardziej sprawnej komunikacji pomiędzy naszymi punktami a centralą – mówi Paweł Wasiak, właściciel marki Agencjatlumaczen.pl.
Agencjatlumaczen.pl działa na rynku od 2006 r. Zajmuje się tłumaczeniami różnego typu, od prostych dowodów księgowych po rozbudowane plany, umowy, a kończąc na dokumentacjach medycznych. Tłumaczy w stu językach całego świata. Obsługuje osoby indywidualne oraz przedsiębiorstwa ze wszystkich gałęzi przemysłu. Ponadto pomaga w rozliczeniach podatkowych krajów Unii Europejskiej.
Podstawą nawiązania współpracy z Agencjatlumaczen.pl jest posiadanie lokalu. Tej działalności nie można prowadzić z domu. Lokal powinien się mieścić na parterze, w okolicach centrum miasta. Ponadto nie powinien on oferować wyłącznie tłumaczeń. Partner musi mieć także inne usługi, które nie są konkurencyjne dla Agencjatlumaczen.pl.
– Najczęściej otwieramy nasze placówki w lokalach finansowo-ubezpieczeniowych. Ale możliwych usług, do których można dołączyć tłumaczenia, jest znacznie więcej. Wychodzę z założenia, że im więcej usług w danym miejscu, tym bardziej atrakcyjny jest punkt – mówi Paweł Wasiak.
Przy tym partnerzy nie muszą znać języków obcych. Punkt franczyzobiorcy zajmuje się wyłącznie przyjmowaniem i wydawaniem zleceń. Sam tłumaczenia są przesyłane do centrali firmy.
Kilka tysięcy złotych
Agencjatlumaczen.pl nie narzeka na brak zleceń.
– Od dobrych kilku lat nie zauważamy spadku zainteresowania naszymi usługami. Polacy i firmy cały czas przemieszczają się po świecie, szukają nowych rynków i potrzebują tłumaczeń – mówi Paweł Wasiak.
Firmie nie straszny też nadchodzący kryzys gospodarczy.
– W ostatnim czasie nie zwalniamy. Wręcz przeciwnie – zauważamy duży wzrost zainteresowania naszą agencją – zapewnia Paweł Wasiak.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do konceptu wynosi 800 zł. Do inwestycji należy doliczyć koszty reklamy zewnętrznej. Franczyzodawca organizuje szkolenia, na których licencjobiorcy dowiadują się m. in. jak pozyskiwać klientów, wyceniać dokumenty do tłumaczenia oraz w jaki sposób przyjmować papiery do rozliczenia podatków.
Zyski z takiego biznesu mogą wynieść kilka tysięcy złotych miesięcznie.
– Mamy franczyzobiorców, którzy bardzo dobrze zrozumieli metodę naszego działania i zarabiają kilka tysięcy złotych miesięcznie przy bardzo małym nakładzie pracy. Nie zapominajmy, że nasze punkty jedynie przyjmują i wydają zlecenia. Ale mamy też takie punkty, które generują niewielkie obroty. Na szczęście tych jest bardzo mało i sukcesywnie są przez nas zamykane – tłumaczy Paweł Wasiak.
Jego zdaniem na rynku tłumaczeń trudno dostrzec tendencje spadkowe.
– To bardzo duży rynek. Konkurencja też jest spora, ale nasz model biznesowy jest tak skonstruowany, że nie odczuwamy jej działań – mówi Paweł Wasiak.
WIZYTÓWKA AGENCJATLUMACZEN.PL
Sieć biur tłumaczeń.
- około 80 placówek franczyzowych i jedna własna
- opłata wstępna 800 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


