Budujemy domy tanie w utrzymaniu

Biznes dla budowlańców
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Izodom 2000 Polska szuka partnerów w Polsce. Dostarcza ona technologii i produktów, które pozwalają szybciej tworzyć budynki przyjazne środowisku oraz charakteryzujące się niskimi kosztami utrzymania.

Partner w każdym województwie

Izodom 2000 Polska specjalizuje się w technologii ICF (Izolowanej Formy Betonowej). Jako jedyna firma w Europie produkuje też komplet kształtek styropianowych do budowy domów.

Technologia Izodom, czy inne podobne z rodziny ICF, to domy betonowe. Nie jest to nic odkrywczego.

– Tylko sposób budowy jest odwrócony, ponieważ zaczynamy od układania izolacji, po czym wlewamy konstrukcję – mówi Michał Leżański, dyrektor sprzedaży i marketingu w Izodom 2000 Polska.

Podkreśla on, że wbrew obiegowym opiniom, nie są to domy ze styropianu, ale z betonu, budulca uznawanego za najbardziej wytrzymały, a do tego skrupulatnie zabezpieczonego styropianem. Dzięki temu budynki nie starzeją się tak szybko, jak te budowane z cegły lub innych bloczków.

– Ponadto wartość takiego domu pomimo upływu lat nie spada – zapewnia Michał Leżański.

W Europie można znaleźć około 40 firm, które zajmują się produkcją elementów, których używa Izodom.

– Przy czym tylko część z nich  oferuje produkty o zbliżonych parametrach izolacyjności do naszych. Żadna z nich nie produkuje kompletu elementu od fundamentów aż po dach – mówi Michał Leżański.

Tłumaczy on, że za granicą, szczególnie na zachodnich rynkach technologia Izodom jest obecna od lat 90-tych. Zachodni rynek do dawna rozwija budownictwo energooszczędne.

– Mamy 20 partnerów na 20 zagranicznych rynkach – mówi Michał Leżański.

Przy tym rośnie zainteresowanie technologią Izodom również w Polsce. O ile na początku działalności firmy aż 90 proc. jej sprzedaży szło na eksport, to teraz jest to 50 proc.

W Polsce Izodom ma trzech certyfikowanych partnerów w województwach pomorskim, wielkopolskim i małopolskim. Trwają rozmowy z kolejnymi m.in. w woj. mazowieckim, dolnośląskim i łódzkim.

– Docelowo chcemy mieć partnerów według starego podziału na województwa. W niektórych, prężniej rozwijających się regionach na pewno nie ograniczymy się do jednego partnera – mówi Michał Leżański.

Kompleksowe wsparcie

Partnerami Izodomu mogą zostać przede wszystkim przedsiębiorcy budowlani. Ich zadaniem jest kompleksowa obsługa klientów indywidualnych, pragnących mieszkań w domu, który jest tani w utrzymaniu. Partnerzy dostają preferencyjne warunki handlowe na zakup materiałów od Izodomu.

– Program partnerski jest indywidualnie dostosowywany do danej firmy i zapewnia kompletny model biznesowy z przemyślaną strategią rozwoju w oparciu o sprawdzoną metodologię używaną przez firmy, które dzisiaj są gigantami w swoich obszarach – zapewnia Michał Leżański.

Dodaje, że program skierowany jest do firm, w których to właściciel odpowiada za większość spraw, począwszy od obsługi klienta, poprzez kosztorysy, negocjacje, umowy, po nadzór nad budowami, sprawy urzędowe i wiele innych.

– Nagromadzenie takich obowiązków obciąża go na tyle, że nie ma on już przestrzeni na planowanie rozwoju firmy, czy nawet czasu wolnego dla siebie i rodziny – mówi Michał Leżański.

Opłata rejestracyjna przy nawiązaniu współpracy wynosi 30 tys. zł. To jednak minimalna kwota, która pokrywa tylko część kosztów związanych z organizacją całego procesu wdrożenia partnera.

Generalnie Izodom razem z partnerem przeprowadza warsztaty strategiczne, których efektem jest indywidualny biznesplan – mapa realizacji określonych projektów wraz z budżetem kosztowym oraz przychodowym. Partner jest też kompleksowo  szkolony w zakresie m.in. technologii Izodomu, kosztorysowania, czy technik sprzedażowych. Dostaje dostęp do narzędzi wspomagających zarządzanie oraz bazy klientów z danego rynku.

– Kompleksowo przygotowujemy partnerów do wyskalowania swojego biznesu i dajemy im pełne wsparcie na każdym etapie. Tworzymy dla nich kampanie i działania marketingowe. Każdy partner dostaje landing page, który jest podpięty pod naszą główną stronę i na który kierujemy ruch z kampanii online – wylicza Michał Leżański.

Rozliczenia odbywają się na zasadzie prowizji od obrotu spółki pomniejszonej o koszt elementów Izodomu. Wynosi ona  3 proc.

Zwrot z inwestycji zależy od tego, na jakim etapie jest firma budowlana.

– Może być tak, że jedynymi inwestycjami są opłata franczyzowa wraz z opłatami za marketing, które zwrócą się już w pierwszym roku wspólnej pracy – mówi Michał Leżański. Partnerzy Izodomu powinni mieć zaplecze biurowe i kilka ekip. W skali roku powinni wygenerować przychód na poziomie 6 mln zł przy zachowaniu rentowności na poziomie 10 proc.  To niezbędne minimum.

– Jeśli zaczynamy współpracę z firmą, która dzisiaj ma jedną ekipę, to realizacja celu minimum zajmie nam do trzech lat. Oczywiście wszystko zależy od partnera - od tego, czy będzie realizował założone cele w określonych terminach i świadomie zarządzał kosztami. Dodatkową i bardzo ważną korzyścią jest czas wolny właściciela firmy. Nasi stali odbiorcy od zawsze zwracali uwagę na brak czasu i ludzi, którym można byłoby przekazać część swojej odpowiedzialności i tym samym wygospodarować trochę wolnego dla siebie czy rodziny – mówi Michał Leżański.

WIZYTÓWKA IZODOM 2000 POLSKA

Firma zajmująca się budownictwem pasywnym i energooszczędnym

  • 3 placówki partnerskie w Polsce, 20 za granicą
  • opłata rejestracyjna 30 tys. zł
  • prowizja od obrotu 3 proc.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €