Budujemy domy tanie w utrzymaniu
Budownictwo pasywne i energooszczędne zyskuje coraz większą popularność w Polsce. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Firma Izodom 2000 Polska szuka partnerów w Polsce. Dostarcza ona technologii i produktów, które pozwalają szybciej tworzyć budynki przyjazne środowisku oraz charakteryzujące się niskimi kosztami utrzymania.
Partner w każdym województwie
Izodom 2000 Polska specjalizuje się w technologii ICF (Izolowanej Formy Betonowej). Jako jedyna firma w Europie produkuje też komplet kształtek styropianowych do budowy domów.
Technologia Izodom, czy inne podobne z rodziny ICF, to domy betonowe. Nie jest to nic odkrywczego.
– Tylko sposób budowy jest odwrócony, ponieważ zaczynamy od układania izolacji, po czym wlewamy konstrukcję – mówi Michał Leżański, dyrektor sprzedaży i marketingu w Izodom 2000 Polska.
Podkreśla on, że wbrew obiegowym opiniom, nie są to domy ze styropianu, ale z betonu, budulca uznawanego za najbardziej wytrzymały, a do tego skrupulatnie zabezpieczonego styropianem. Dzięki temu budynki nie starzeją się tak szybko, jak te budowane z cegły lub innych bloczków.
– Ponadto wartość takiego domu pomimo upływu lat nie spada – zapewnia Michał Leżański.
W Europie można znaleźć około 40 firm, które zajmują się produkcją elementów, których używa Izodom.
– Przy czym tylko część z nich oferuje produkty o zbliżonych parametrach izolacyjności do naszych. Żadna z nich nie produkuje kompletu elementu od fundamentów aż po dach – mówi Michał Leżański.
Tłumaczy on, że za granicą, szczególnie na zachodnich rynkach technologia Izodom jest obecna od lat 90-tych. Zachodni rynek do dawna rozwija budownictwo energooszczędne.
– Mamy 20 partnerów na 20 zagranicznych rynkach – mówi Michał Leżański.
Przy tym rośnie zainteresowanie technologią Izodom również w Polsce. O ile na początku działalności firmy aż 90 proc. jej sprzedaży szło na eksport, to teraz jest to 50 proc.
W Polsce Izodom ma trzech certyfikowanych partnerów w województwach pomorskim, wielkopolskim i małopolskim. Trwają rozmowy z kolejnymi m.in. w woj. mazowieckim, dolnośląskim i łódzkim.
– Docelowo chcemy mieć partnerów według starego podziału na województwa. W niektórych, prężniej rozwijających się regionach na pewno nie ograniczymy się do jednego partnera – mówi Michał Leżański.
Kompleksowe wsparcie
Partnerami Izodomu mogą zostać przede wszystkim przedsiębiorcy budowlani. Ich zadaniem jest kompleksowa obsługa klientów indywidualnych, pragnących mieszkań w domu, który jest tani w utrzymaniu. Partnerzy dostają preferencyjne warunki handlowe na zakup materiałów od Izodomu.
– Program partnerski jest indywidualnie dostosowywany do danej firmy i zapewnia kompletny model biznesowy z przemyślaną strategią rozwoju w oparciu o sprawdzoną metodologię używaną przez firmy, które dzisiaj są gigantami w swoich obszarach – zapewnia Michał Leżański.
Dodaje, że program skierowany jest do firm, w których to właściciel odpowiada za większość spraw, począwszy od obsługi klienta, poprzez kosztorysy, negocjacje, umowy, po nadzór nad budowami, sprawy urzędowe i wiele innych.
– Nagromadzenie takich obowiązków obciąża go na tyle, że nie ma on już przestrzeni na planowanie rozwoju firmy, czy nawet czasu wolnego dla siebie i rodziny – mówi Michał Leżański.
Opłata rejestracyjna przy nawiązaniu współpracy wynosi 30 tys. zł. To jednak minimalna kwota, która pokrywa tylko część kosztów związanych z organizacją całego procesu wdrożenia partnera.
Generalnie Izodom razem z partnerem przeprowadza warsztaty strategiczne, których efektem jest indywidualny biznesplan – mapa realizacji określonych projektów wraz z budżetem kosztowym oraz przychodowym. Partner jest też kompleksowo szkolony w zakresie m.in. technologii Izodomu, kosztorysowania, czy technik sprzedażowych. Dostaje dostęp do narzędzi wspomagających zarządzanie oraz bazy klientów z danego rynku.
– Kompleksowo przygotowujemy partnerów do wyskalowania swojego biznesu i dajemy im pełne wsparcie na każdym etapie. Tworzymy dla nich kampanie i działania marketingowe. Każdy partner dostaje landing page, który jest podpięty pod naszą główną stronę i na który kierujemy ruch z kampanii online – wylicza Michał Leżański.
Rozliczenia odbywają się na zasadzie prowizji od obrotu spółki pomniejszonej o koszt elementów Izodomu. Wynosi ona 3 proc.
Zwrot z inwestycji zależy od tego, na jakim etapie jest firma budowlana.
– Może być tak, że jedynymi inwestycjami są opłata franczyzowa wraz z opłatami za marketing, które zwrócą się już w pierwszym roku wspólnej pracy – mówi Michał Leżański. Partnerzy Izodomu powinni mieć zaplecze biurowe i kilka ekip. W skali roku powinni wygenerować przychód na poziomie 6 mln zł przy zachowaniu rentowności na poziomie 10 proc. To niezbędne minimum.
– Jeśli zaczynamy współpracę z firmą, która dzisiaj ma jedną ekipę, to realizacja celu minimum zajmie nam do trzech lat. Oczywiście wszystko zależy od partnera - od tego, czy będzie realizował założone cele w określonych terminach i świadomie zarządzał kosztami. Dodatkową i bardzo ważną korzyścią jest czas wolny właściciela firmy. Nasi stali odbiorcy od zawsze zwracali uwagę na brak czasu i ludzi, którym można byłoby przekazać część swojej odpowiedzialności i tym samym wygospodarować trochę wolnego dla siebie czy rodziny – mówi Michał Leżański.
WIZYTÓWKA IZODOM 2000 POLSKA
Firma zajmująca się budownictwem pasywnym i energooszczędnym
- 3 placówki partnerskie w Polsce, 20 za granicą
- opłata rejestracyjna 30 tys. zł
- prowizja od obrotu 3 proc.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


