Właściciele sklepów z podłogami liczą zyski
Montażyści wydłużają terminy, a klienci cierpliwie czekają. W branży wykończeniowej trwają żniwa.
DDD Dobre Dla Domu to sieć specjalistycznych sklepów z podłogami, drzwiami oraz akcesoriami. Paweł Soroka, dyrektor działu wsparcia sprzedaży firmy mówi, że początek tego roku utrzymywał trend wzrostowy w szeroko pojętym sektorze wyposażenia wnętrz. Wyniki spółki DDD Dobre Dla Domu w ubiegłym roku były rekordowe, a pierwszy kwartał 2022 roku pomimo zawirowań na rynku, przyniósł nam oczekiwane obroty. Większość sklepów sieci weszła w ten rok na dużym plusie. Dyrektor dodaje, że firmowi montażyści musieli minimalne wydłużyć terminy realizacji z uwagi na nadmiar pracy. Podkreśla jednak, że nie przeszkadza to klientom, którzy wolą poczekać na profesjonalny, kompleksowy montaż.
– Mając za sobą pierwszy kwartał, patrzymy z optymizmem na naszą branżę, pomimo niepewnej sytuacji geopolitycznej – mówi Paweł Soroka. – Nasi klienci nadal remontują swoje mieszkania oraz wykańczają te zakupione od deweloperów. Pamiętajmy, że 2021 rok był rekordowy pod względem oddanych inwestycji mieszkaniowych. Dlatego nasi franczyzobiorcy wykorzystują ten moment jak najbardziej efektywnie, wykańczając podłogami i drzwiami wszelkie oddawane obecnie inwestycje.
Dyrektor dodaje, że jedynymi problemami, z którymi muszą się mierzyć franczyzobiorcy, to wydłużone terminy realizacji u dostawców oraz rosnące ceny. Podkreśla jednak, że klienci zdają sobie sprawę z sytuacji i najczęściej ze zrozumieniem przyjmują dłuższy czas oczekiwania na produkty.
Własny sklep z podłogami
Przyszły franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu musi być świadomy, że inwestuje w sklep specjalistyczny, w którym dominującym asortymentem są podłogi, drzwi oraz akcesoria – wszystko ze średniej i wyższej półki cenowej. W takim sklepie istotną rolę odgrywają kompetencje obsługi oraz dostępność usługi montażu, gdyż większość towaru sprzedawana jest właśnie z montażem.
Optymalna lokalizacja na sklep DDD Dobre Dla Domu to miasto powyżej 20 tys. mieszkańców. Na otwarcie salonu DDD przyszły franczyzobiorca musi przeznaczyć 65-100 tys. zł. Kwota inwestycji będzie uzależniona od wielkości lokalu (koszty ekspozycji i zatowarowania). Partner może liczyć na projekt aranżacji salonu, plan sklepu oraz wizualizację zewnętrzną. Zatowarowanie sklepu odbywa się w oparciu o analizy danych sprzedażowych z analogicznych lokalizacji w całej Polsce. Centrala firmy rekomenduje franczyzobiorcy konkretne modele podłóg i drzwi, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gusta klientów w lokalizacji partnera. Pierwsze zatowarowanie i ekspozycja drzwi to wydatek 50-60 tys. zł. Według szacunków centrali już w 3-4 miesiącu od otwarcia sklep powinien zacząć zarabiać – oczywiście przy zaangażowaniu partnera w pozyskiwanie klientów oraz działaniach zgodnych ze standardami. Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po pierwszym roku swojej działalności.
WIZYTÓWKA DDD DOBRE DLA DOMU
Sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz.
- Lokalizacje: miasta powyżej 20 tys. mieszkańców
- Minimalna kwota inwestycji: 65-100 tys. zł
- Pierwsze zatowarowanie: 50-60 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


