Olej napędem biznesu

Inwestycja w towar
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

LucArt Automotive to największy importer olejów samochodowych w Polsce. Zaopatruje w ten produkt hurtownie, serwisy i sklepy, prowadząc też sprzedaż dla klientów indywidualnych. Poza olejami w ofercie znajdują się filtry, akumulatory i różne części do aut, i nie tylko aut.

– Początkowo można było u nas znaleźć środki smarne, nawet do kosiarek ogrodowych. Teraz asortyment rozszerzył się o akcesoria do większości samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, a nawet skuterów – mówi Łukasz Kłosowski, współwłaściciel LucArt Automotive.

W chwili obecnej marka posiada już szesnaście sklepów franczyzowych oraz sześć własnych, głównie na Śląsku, ale prowadzi działalność na terenie całej Polski.

Niewygórowane wymagania

Każdy może stać się częścią tego biznesu. Nie trzeba mieć doświadczenia, ale pasja motoryzacyjna jest mile widziana. Co jeszcze poza pasją? Oczywiście, pieniądze.

– Inwestor musi posiadać środki na przygotowanie lokalu pod rozpoczęcie działalności, na wyposażenie punktu oraz zatowarowanie, co zwykle zamyka się w łącznej kwocie około 80 tys. zł. brutto – szacuje Łukasz Kłosowski.

Aż 80 proc. kosztów stanowi towar zakupiony w ramach asortymentu.

– Towar jest najcenniejszym wkładem, ponieważ się nie zmarnuje. Jest na tyle chodliwy, że łatwo go odsprzedać i to nawet po wyższej cenie, z uwagi na panującą inflację – twierdzi Łukasz Kłosowski.

Sieć nie stawia przed nowymi partnerami wygórowanych wymagań. Aby zacząć, trzeba tylko założyć działalność gospodarczą i zapewnić sobie lokal (własny lub wynajęty) o minimalnej powierzchni 50 m2.

Pilnować sprzedaży

Sieć w większości zadań wspomoże, nawet wyręczy, franczyzobiorcę. Wyszkoli sprzedawców, wskaże produkty do umieszczenia w ofercie sprzedażowej, wprowadzi nowe towary na półkę oraz zadba o pozyskanie klientów.

– Nasz partner franczyzowy tak naprawdę ma za zadanie jedynie obsługiwać kupujących – mówi współwłaściciel LucArt Automotive.

Utrzymanie biznesu to koszt w okolicach kilku tysięcy złotych. Poza czynszem, rachunkami i pensjami pracowników, sieć nie obciąża franczyzobiorcy dodatkowymi kosztami, np. w postaci procentowego dzielenia się zyskiem od obrotu.

– Nie zmuszamy partnerów do realizacji planów finansowych, nie obciążamy ich dodatkowym stresem. Staramy się rozwijać sprzedaż dla wspólnego dobra i to jest nasz wiodący cel – zapewnia Łukasz Kłosowski.

Ile można zarobić? Wiele zależy od wykorzystania potencjału optymalnej lokalizacji. Dochód z takiego punktu można szacować na poziomie kilku-, kilkunastu tysięcy złotych. Inwestycja zwraca się zwykle po półtora roku.

– To czas niezbędny do rozwinięcia skrzydeł – dopowiada Łukasz Kłosowski.

Znana marka pomaga

Partnerzy, którzy weszli w biznes z LucArt Automotive, cenią sobie fakt, że franczyza rzeczywiście pomaga im złapać wiatr w żagle.

– Od początku współpraca układa się niemal wzorowo. Z każdym miesiącem przybywa klientów – mówi Sylwester Gancarz, właściciel sklepu w Rzeszowie.

Ważny wsparciem dla przedsiębiorców jest rozpoznawalność marki. Nie sprzedają produktów w ciemno.

– Dzięki sprawdzonemu systemowi współpracy od pierwszego dnia mogłem zająć się sprzedażą pod logo, które klienci już znali i którego poszukiwali na rynku – przyznaje Mateusz Górecki z oddziału w Gliwicach.

Michał Peksa uruchomił dwa punkty LucArt Automotive w Katowicach. Początkowo nie był przekonany, czy to biznes dla niego. Wcześniejsza firma nie przyniosła mu spodziewanych zysków.

– Z perspektywy czasu żałuję jedynie, że tak długo się wahałem. Współpraca z LucArt przebiega gładko, praktycznie jakbym prowadził firmę rodzinną – zapewnia Michał Peksa.

 

WIZYTÓWKA LUCART AUTOMOTIVE

Sieć wyspecjalizowanych punktów motoryzacyjnych, zajmujących się dystrybucją i sprzedażą części do samochodów.

  • Koszt inwestycji: 80 tys.
  • Liczba wszystkich punktów: 22, w tym 6 własnych i 16 franczyzowych
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Konrad Wojciechowski
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €