Olej napędem biznesu
Inwestycja w sklep LucArt Automotive to 80 tys. zł. Jak szybko może się zwrócić?
LucArt Automotive to największy importer olejów samochodowych w Polsce. Zaopatruje w ten produkt hurtownie, serwisy i sklepy, prowadząc też sprzedaż dla klientów indywidualnych. Poza olejami w ofercie znajdują się filtry, akumulatory i różne części do aut, i nie tylko aut.
– Początkowo można było u nas znaleźć środki smarne, nawet do kosiarek ogrodowych. Teraz asortyment rozszerzył się o akcesoria do większości samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, a nawet skuterów – mówi Łukasz Kłosowski, współwłaściciel LucArt Automotive.
W chwili obecnej marka posiada już szesnaście sklepów franczyzowych oraz sześć własnych, głównie na Śląsku, ale prowadzi działalność na terenie całej Polski.
Niewygórowane wymagania
Każdy może stać się częścią tego biznesu. Nie trzeba mieć doświadczenia, ale pasja motoryzacyjna jest mile widziana. Co jeszcze poza pasją? Oczywiście, pieniądze.
– Inwestor musi posiadać środki na przygotowanie lokalu pod rozpoczęcie działalności, na wyposażenie punktu oraz zatowarowanie, co zwykle zamyka się w łącznej kwocie około 80 tys. zł. brutto – szacuje Łukasz Kłosowski.
Aż 80 proc. kosztów stanowi towar zakupiony w ramach asortymentu.
– Towar jest najcenniejszym wkładem, ponieważ się nie zmarnuje. Jest na tyle chodliwy, że łatwo go odsprzedać i to nawet po wyższej cenie, z uwagi na panującą inflację – twierdzi Łukasz Kłosowski.
Sieć nie stawia przed nowymi partnerami wygórowanych wymagań. Aby zacząć, trzeba tylko założyć działalność gospodarczą i zapewnić sobie lokal (własny lub wynajęty) o minimalnej powierzchni 50 m2.
Pilnować sprzedaży
Sieć w większości zadań wspomoże, nawet wyręczy, franczyzobiorcę. Wyszkoli sprzedawców, wskaże produkty do umieszczenia w ofercie sprzedażowej, wprowadzi nowe towary na półkę oraz zadba o pozyskanie klientów.
– Nasz partner franczyzowy tak naprawdę ma za zadanie jedynie obsługiwać kupujących – mówi współwłaściciel LucArt Automotive.
Utrzymanie biznesu to koszt w okolicach kilku tysięcy złotych. Poza czynszem, rachunkami i pensjami pracowników, sieć nie obciąża franczyzobiorcy dodatkowymi kosztami, np. w postaci procentowego dzielenia się zyskiem od obrotu.
– Nie zmuszamy partnerów do realizacji planów finansowych, nie obciążamy ich dodatkowym stresem. Staramy się rozwijać sprzedaż dla wspólnego dobra i to jest nasz wiodący cel – zapewnia Łukasz Kłosowski.
Ile można zarobić? Wiele zależy od wykorzystania potencjału optymalnej lokalizacji. Dochód z takiego punktu można szacować na poziomie kilku-, kilkunastu tysięcy złotych. Inwestycja zwraca się zwykle po półtora roku.
– To czas niezbędny do rozwinięcia skrzydeł – dopowiada Łukasz Kłosowski.
Znana marka pomaga
Partnerzy, którzy weszli w biznes z LucArt Automotive, cenią sobie fakt, że franczyza rzeczywiście pomaga im złapać wiatr w żagle.
– Od początku współpraca układa się niemal wzorowo. Z każdym miesiącem przybywa klientów – mówi Sylwester Gancarz, właściciel sklepu w Rzeszowie.
Ważny wsparciem dla przedsiębiorców jest rozpoznawalność marki. Nie sprzedają produktów w ciemno.
– Dzięki sprawdzonemu systemowi współpracy od pierwszego dnia mogłem zająć się sprzedażą pod logo, które klienci już znali i którego poszukiwali na rynku – przyznaje Mateusz Górecki z oddziału w Gliwicach.
Michał Peksa uruchomił dwa punkty LucArt Automotive w Katowicach. Początkowo nie był przekonany, czy to biznes dla niego. Wcześniejsza firma nie przyniosła mu spodziewanych zysków.
– Z perspektywy czasu żałuję jedynie, że tak długo się wahałem. Współpraca z LucArt przebiega gładko, praktycznie jakbym prowadził firmę rodzinną – zapewnia Michał Peksa.
WIZYTÓWKA LUCART AUTOMOTIVE
Sieć wyspecjalizowanych punktów motoryzacyjnych, zajmujących się dystrybucją i sprzedażą części do samochodów.
- Koszt inwestycji: 80 tys. zł
- Liczba wszystkich punktów: 22, w tym 6 własnych i 16 franczyzowych
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


