Sushi we franczyzie

Założenia rozwoju
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Po raz pierwszy szyld Sayuri Sushi pojawił się 10 lat temu w Suwałkach.

– To był w ogóle pierwszy lokal z sushi w tym mieście – wspomina Magdalena Fiszer, która wraz z mężem jest właścicielką Sayuri Sushi. – I został przez klientów przyjęty z dużym entuzjazmem.

Entuzjazm tak się udzielił właścicielom, że już kilka miesięcy później pomyśleli o kolejnym otwarciu. Tym razem w Grudziądzu.

– Lokal w Suwałkach pozostawiliśmy pod opieką menedżera, a sami przeprowadziliśmy się do Grudziądza – opowiada Magdalena Fiszer. – Wiosną 2013 roku otworzyliśmy tu kolejne Sayuri Sushi.

W Grudziądzu spędzili rok i znów pognało ich dalej. Tym razem do Słupska.

– Oczywiście restaurację w Grudziądzu zostawiliśmy znów ze sprawdzonym zespołem i dobrym menedżerem – podkreśla właścicielka Sayuri Sushi.

Otwarcia przemyślane

Lokal w Słupsku został otwarty w maju 2014 roku. A rok temu w Gdańsku właściciele marki otworzyli czwarte Sayuri Sushi.

– Tym razem się nie przeprowadzaliśmy – uśmiecha się Magdalena Fiszer. – W międzyczasie urodziło się nam dziecko, więc zdecydowaliśmy, że pora już osiąść na stałe.

Oprócz czterech lokali Sayuri Sushi otworzyli także dwa punkty działające pod szyldem Bunny Handroll – funkcjonujące w formacie take away, w Gdańsku i Sopocie. Z czasem dojrzeli też do decyzji o dalszym rozwoju sieci poprzez franczyzę.

Franczyzodawcy zakładają, że będą otwierać maksymalnie po dwa lokale rocznie.

– Nie stawiamy na ilość, tylko jakość – podkreśla Magdalena Fiszer. – Chcemy maksymalnie skupić się na każdym otwarciu, poświęcić mu odpowiednio dużo czasy, wyprowadzić lokal franczyzowy na prostą i dopiero angażować się w kolejne otwarcie.

Koncept Sayuri Sushi jest przeznaczony miastom liczącym od 40 tys. mieszkańców. Marka stawia na lokalizacje przyuliczne. Minimalna powierzchnia lokalu to 80 m2, a maksymalna 200 m2.

– Będziemy dokładnie analizować potencjał każdego rynku i dostosowywać każdą restaurację do danego miasta – zapowiada franczyzodawczyni. – Lokale będą mieć wspólną aranżacją, taką jak restauracja w Gdańsku, która jest naszym lokalem pokazowym. Tę restaurację też chętnie oddamy w ręce franczyzobiorcy. To także nasz pomysł na franczyzę – chcemy otwierać lokale, rozwijać jej, a następnie odsprzedawać franczyzobiorcom.

Wsparcie od franczyzodawcy

Franczyzodawca Sayuri Sushi szacuje wysokość inwestycji w restaurację na min. 150 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 25 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł netto, plus 1 proc. od obrotu z przeznaczeniem na marketing.

Franczyzodawca pomaga przy wyborze lokalizacji i przygotowaniu restauracji do otwarcia. Zapewnia szkolenia – na każdym szczeblu, od kelnera po właściciela.

– Na pierwsze dwa tygodnie po otwarciu restauracji przyjeżdża do niej nasz kucharz – dodaje Magdalena Fiszer. – Stworzyliśmy też własną aplikację dla gastronomii. Franczyzobiorcom zapewniamy zatowarowanie w kluczowe produkty, sprowadzane bezpośrednio z Azji.

Magdalena Fiszer przekonuje, że dziś sushi nie jest już produktem luksusowym i Polacy sięgają po nie coraz częściej.

– My dostosowaliśmy ceny naszych zestawów do mniejszych miast i rynków, aby stać było na nie i np. studentów, i klientów z grubszym portfelem – podkreśla właścicielka Sayuri Sushi.

 

WIZYTÓWKA SAYURI SUSHI

Sieć restauracji sushi.

  • 4 lokale, plus 2 lokale submarki
  • min. inwestycja 150 tys.
  • opłata wstępna 25 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €