Kawiarnia na licencji

Dobre miejsce
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Cofix to międzynarodowa sieć, która ma już ponad 350 kawiarni w pięciu krajach. Na polskim rynku działa od 2020 roku, mamy tu dziewięć lokali, w tym trzy franczyzowe. Najnowszy został otwarty na początku września w Warszawie.

– We wrześniu otwieramy kolejną kawiarnię w Warszawie i jedną w Lublinie. A na październik mamy zaplanowane trzy następne otwarcia – wylicza Błażej Małoszuk, dyrektor generalny Cofix Polska. – Do końca roku wejdziemy także do województwa śląskiego i pomorskiego.

Błażej Małoszuk przyznaje, że sytuacja na rynku gastronomicznym jest trudna.

– Ale nasz koncept odbieramy jako najmniej narażony na utratę klientów – przekonuje dyrektor generalny Cofix Polska. -–Przede wszystkim mamy mądrą politykę cenową. Jesteśmy w tym zakresie bardzo konkurencyjni.

Ułatwienia na starcie

Cofix akceptuje zarówno franczyzobiorców, którzy chcą być wyłącznie inwestorami, jak i takich, którzy osobiście chcą poprowadzić kawiarnię.

– Szukamy przede wszystkim osób, które mają świadomość tego, jakie mamy obecnie czasy i jak dziś prowadzić biznes – podkreśla Błażej Małoszuk. – Rozumieją, jakie są ryzyka, umieją je oszacować. Dobrze, aby kandydaci mieli doświadczenie albo w gastronomii, albo w prowadzeniu biznesu – ale nie jest to warunek konieczny. Od początku stawiamy na transparentność i partnerstwo.

Obecnie koncept nie pobiera od nowych franczyzobiorców jednorazowej opłaty wstępnej, która wynosi standardowo 30 tys. zł.

– Opłata zwyczajowo pokrywa koszty naszego zaangażowania w otwarcie biznesu franczyzobiorcy, m.in. poszukiwania lokalizacji, aranżację lokalu, przygotowanie wszelkiej potrzebnej dokumentacji, dobór sprzętu, obsługę prawną, uruchomienie systemu IT – wylicza Błażej Małoszuk. – Teraz franczyzobiorca otrzymuje całe to wsparcie bez ponoszenia kosztów. To jest nasz wkład w biznes partnera, aby jak najbardziej ułatwić mu start.

Minimum przez pierwsze trzy miesiące od otwarcia kawiarni franczyzodawca nie pobiera też opłaty franczyzowej (6 proc. od obrotu).

– Rozumiemy, że najtrudniej jest na początku – mówi Błażej Małoszuk. – I straty produktowe są większe, i klientów jest mniej, a co za tym idzie przychody nie osiągają jeszcze zakładanego poziomu. Rozruch kawiarni trwa zwykle od 3 do 6 miesięcy. Dlatego chcemy franczyzobiorców jak najbardziej odciążyć, rezygnując w tym początkowym okresie z opłat oraz zapewniając maksymalne wsparcie naszego doświadczonego zespołu.

Dobre lokalizacje

Marka przykłada dużą wagę do lokalizacji swoich kawiarni.

– Zależy nam na dobrych lokalizacjach w topowych miejscach, zwłaszcza jeśli to nasz pierwszy lokal w danym mieście – podkreśla Błażej Małoszuk.

Obecnie Cofix skupia się na lokalach wielkości ok. 100 m2, choć bywają odstępstwa od tej reguły – np. kawiarnia w Białymstoku ma 300 m2 powierzchni.

– Otwieramy kawiarnie z salą konsumpcyjną i stolikami. Testowaliśmy model grab&go, ale dzisiaj Polacy już się tak nie spieszą, chcą usiąść przy stoliku, przy kawie czy kieliszku prosecco – mówi Błażej Małoszuk. – Oczywiście są miejsca, gdzie taki model się sprawdzi, jak np. dworce, ale w lokalizacjach streetowych stawiamy na klasyczne kawiarnie. Tu najpełniej możemy budować relacje z gośćmi, przybliżać filozofię marki i tworzyć społeczności skupione na czymś więcej, niż tylko samym produkcie.

Kwota inwestycji zależy głównie od wielkości i stanu lokalu, ale franczyzodawca szacuje, że zawiera się w widełkach 250-450 tys. zł. W tym zawierają się wydatki na sprzęt, który kosztuje 100-130 tys. zł.

– Konkretny model biznesowy jest budowany wspólnie z partnerem. W Cofix obydwie strony razem pracują nad osiągnięciem sukcesu – dodaje Błażej Małoszuk.

 

WIZYTÓWKA COFIX

Sieć kawiarni.

  • ponad 350 lokali na świecie
  • inwestycja 250-450 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €