Muszkieterowie atakują

Grupa Muszkieterów mocno stawia na pozyskiwanie nowych franczyzobiorców. W planach jest też m.in. przyłączanie sklepów spoza sieci, otwieranie nowych placówek i nowy format handlowy dla marki Intermarché.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce zapowiada, że aktywność w poszukiwaniu nowych franczyzobiorców Intermarché i Bricomarché zdecydowanie wzrośnie.
– Do tej pory franczyzobiorcami zostawali zwykle ludzie blisko związani z Grupą, np. nasi dostawcy, przyjaciele czy członkowie rodzin naszych partnerów – nie ukrywa Marc Dherment. – Wpadliśmy trochę w pułapkę komfortu. Tymczasem zaczyna nas już dotykać np. problem sukcesji sklepów franczyzowych. Pierwsi franczyzobiorcy chcieliby przejść na zasłużoną emeryturę, a nie zawsze ich dzieci chcą przejąć biznes. M.in. z tego względu potrzebujemy nowych partnerów, co zmusza nas do aktywnego działania. Oczywiście myślimy też o nowych otwarciach.
Digitalizacja w rekrutacji
Za tydzień rusza nowa platforma komunikacyjna Grupy Muszkieterów, skierowana do kandydatów na franczyzobiorców. Zainteresowani będą mieli do dyspozycji dwie strony internetowe: jedną dla modelu Intermarché i drugą, dedykowaną marce Bricomarché. Na każdej znajdą informacje na temat procesu rekrutacji, szkoleń, ale też założeń biznesowych, zakresu wsparcia czy wartości, jakimi kieruje się Grupa. Będzie także rubryka wiedzy o franczyzie. Dostępna będzie również lista sklepów do przejęcia oraz aktualności na temat każdej z sieci.
– Platforma komunikacji naszych systemów franczyzowych to nie jest tylko działanie w sferze marketingu. To przede wszystkim zintegrowana koncepcja, która ma odsłonić wszystkie aspekty prowadzenia biznesu w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, a także usprawnić, dzięki digitalizacji, cały proces rekrutacji. Pokażemy kandydatom pełen obraz korzyści, ale też i obowiązków oraz umożliwimy im weryfikację nabywanej wiedzy z wieloma przedsiębiorcami Grupy Muszkieterów. To właśnie licencjobiorcy wcielą się w rolę ambasadorów naszej franczyzy. Dzięki nowej platformie kandydaci chcący otworzyć sklep Intermarché i Bricomarché będą mogli w przystępny sposób dowiedzieć się, jak to zrobić i z czym wiąże się prowadzenie działalności handlowej w Grupie Muszkieterów – informuje Bartłomiej Tarłowski, kierownik działu rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
Wraz z nową platformą komunikacji Grupa Muszkieterów dokonuje digitalizacji procesu rekrutacji i wprowadza portal kandydata. To narzędzie, które ma umożliwić przyszłym franczyzobiorcom łatwe przejście przez cały proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z działem rekrutacji.
Grupa Muszkieterów wprowadza także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy – czyli list intencyjny. Zastąpił on dotychczasową umowę członkowską, i poza oficjalnym zatwierdzeniem członkostwa kandydata, pełni funkcję informacyjną – zawiera pakiet podstawowych danych o Grupie Muszkieterów, a także precyzuje główne prawa i obowiązki obu stron.
Nowy format i apetyt na więcej
Obok pozyskiwania nowych franczyzobiorców dla już działających sklepów oraz ekspansji organicznej przez budowę nowych placówek Grupa chce też przyjmować pod swoje skrzydła właścicieli już działajacych placówek handlowych – niezrzeszonych lub funkcjonujących w ramach innych sieci.
– Nasze atuty to siła dużej organizacji, obejmująca m.in. logistykę dostaw, konkurencyjne ceny, silną strukturę terenową wylicza – Marc Dherment.
Dyrektor Grupy Muszkieterów na Polskę zapowiada jednocześnie, że oba szyldy chciałyby zająć strategiczne pozycje na naszym rynku. Docelowo Intermarché chce osiągnąć piąte miejsce na liście największych sieci FMCG w Polsce i zwiekszyć swój obrót do 10 mld zł (obecnie to 4,5 mld zł ze sprzedaży w sklepach i 1 mld zł ze stacji paliw). Z kolei Bricomarché ma apetyt na trzecią pozycję wśród sklepów DIY.
– W tej chwili 95 proc. sklepów działających w Grupie jest rentownych. I dotyczy to obu marek – podkreśla Marc Dherment.
Jeśli chodzi o szyld Intermarché Muszkieterowie zapowiadają też wprowadzenie nowego formatu sklepów – proximity. Ma on pomóc w szybszej ekspansji sieci, m.in. dzięki niższej kwocie inwestycji, jaka będzie wymagana przy tym modelu (standardowo minimalna inwestycja w każdy z szyldów marki to 400 tys. zł). Format przeznaczony jest dla lokalizacji miejskich i podmiejskich, miejscowości satelickich wokół aglomeracji oraz mniejszych miast, w których nie sprawdzi się formula supermarketu.
– Oczekiwania klientów zmieniły się. Wystarczy spojrzeć na dynamiczny rozwój dyskontów – ocenia Marc Dherment. – My w tej chwil jesteśmy zbyt daleko od klientów, także w sensie dosłownym. We Francji każdy ma swoje Intermarché w zasięgu 17 km. W Polsce te wskaźniki są o wiele gorsze.
Testy nowego formatu mają ruszyć w pierwszym kwartale przyszłego roku.
WIZYTWKA INTERMARCHE I BRICOMARCHE
Sieci sklepów spożywczych oraz z branży dom i ogród.
- ok. 500 przedsiębiorców zarządzających sklepami
- 372 sklepy obu marek
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...