Franczyza z Auchan

Dojrzała sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pandemia COVID-19 miał duży wpływ na branżę spożywczą. Wielu konsumentów w wyniku powyższych zdarzeń zmodyfikowało swoje nawyki zakupowe. COVID-19 sprawił, iż zaobserwowano wzrost trendu wśród klientów do zaopatrywania się w zakupy w formie online. – Dla klientów, którzy nie wybrali zdalnej formy nabywania zakupów ważna była obecność kas bezobsługowych w sklepach stacjonarnych, dzięki którym mogli szybko i bezkontaktowo z innymi osobami zrobić zakupy – mówi David Lovera, dyrektor ds. franczyzy w Auchan Retail Polska. Franczyzodawca Auchan twierdzi, że pandemia spowolniła rozwój sieci franczyzowej. Przedsiębiorcy wstrzymywali się z podejmowaniem ważnych, długofalowych decyzji, odkładali sprawy związane z inwestycjami na spokojniejsze czasy. Mimo to Auchan w trakcie pandemii uruchomił cztery sklepy franczyzowe. Obecnie obserwowany jest powrót zainteresowanych przedsiębiorców branżą franczyzy.

– Spodziewamy się, że w najbliższych latach rynek w Polsce będzie przeżywać spory boom w obszarze franczyzy. Dlatego planujemy do 2027 roku otworzyć 183 sklepy franczyzowe – stwierdza David Lovera.

Początki franczyzy

Auchan rozwija swój system franczyzowy w Polsce od 2019 roku. Pierwszym otwartą lokalizacją był sklep w Dobroszycach. Obecnie sieć liczy 102 sklepy własne: 70 hipermarketów, 27 supermarketów, 5 sklepów Moje Auchan oraz 16  sklepów franczyzowych. Kto może zostać franczyzobiorcą marki i otworzyć sklep Auchan? Firma chce nawiązać współpracę z kandydatami posiadającymi doświadczenie w handlu spożywczym,

– Dobrze jeśli potencjalny franczyzobiorca posiada lokal użytkowy lokal użytkowy na sklep i  wyposażenie. Ważne, żeby przedsiębiorca posiadał wystarczające zabezpieczenie finansowe na planowaną inwestycję. My każdy przypadek dokładnie analizujemy i staramy się wspólnie z franczyzobiorcą wypracować najkorzystniejszą formę współpracy – mówi David Lovera.

Jeśli franczyzobiorca nie posiada lokalu na sklep, centrala Auchan pomaga w jego znalezieniu, a także w stworzeniu jego wizualizacji. Nowy sklep Auchan nie może znajdować się w zbyt bliskiej odległości od innej placówki marki – firma gwarantuje swoim franczyzobiorcom strefę wyłączności terytorialnej.

– Jesteśmy otwarci na każdą lokalizację i odpowiadamy na każde zgłoszenie potencjalnego franczyzobiorcy. Umawiamy się na spotkanie i na miejscu określamy potencjał istniejącego już sklepu lub takiego, który dopiero ma  powstać. Tworzymy też tzw. biznesplan, a następnie podejmujemy ostateczną decyzję o nawiązaniu współpracy. Pod względem geograficznym – potencjalnie jesteśmy otwarci na cały kraj. Przyglądamy się zarówno pojedynczym sklepom czy mikrosieciom rodzinnym, jak i sieciom regionalnym. To dla nas naturalny kierunek, ponieważ nasza strategia zakłada silną integrację lokalną – mówi David Lovera.

Korzyści ze współpracy

Franczyzobiorca korzysta z know-how, znajomości rynku oraz oferty produktowej Auchan. Ma również zapewniony udział w programie szkoleń. Umowa franczyzowa jest zawierana na 10 lat z możliwością jej przedłużenia

– Nasz model franczyzy pozostawia partnerom duży margines swobody, samodzielności w kształtowaniu oferty dopasowanej do potrzeb miejscowych klientów – mówi David Lovera.

Z przedstawicielami sieci Auchan będzie można porozmawiać na Targach Franczyza, które odbędą się 20-22 października w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki – stoisko nr 1.14.

 

WIZYTÓWKA AUCHAN

Sieć sklepów spożywczo-przemysłowych.

  • sklepy własne: 102
  • sklepy franczyzowe: 16
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €