Street food z kebabem

Am Am Kebab buduje sieć mobilnych punktów z kebabami. Ile można zarobić w tym biznesie?
Firma Dolci Sapori, do tej pory rozwijająca sieć mobilnych pączkarni, postanowiła rozszerzyć swoje portfolio o koncept z ofertą wytrawną.
– Franczyzobiorcy pytali nas o taki właśnie wytrwany koncept – podkreśla Iwona Gniazdowska, sales manager Dolci Sapori. – I dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie marki Am Am Kebab.
Inwestycja w kebab
Franczyza gastroomiczna Am Am Kebab oparł swoje menu o popularne w Polsce kebaby, w wersji mięsnej, ale też wegetariańskiej.
– Mamy też różne zestawy obiadowe, dobrze sprawdzające się w dostawie, kebab w wersji fitness, o obniżonej zawartości tłuszczu – wylicza Iwona Gniazdowska.
Na razie koncept chce się rozwijać w oparciu o przyczepy gastronomiczne, choć nie wyklucza, że w przyszłości będą otwierane też lokale stacjonarne. Przygotowaniem przyczep zajmuje się centrala. Czeka się na nie 2-3 tygodnie – trafiają do franczyzobiorców gotowe do pracy. Są wyposażone m.in. w opiekacze do mięsa, frytownice, chłodnie, mają zamknięty obieg wody, wentylację, monitoring. Przy ich zakupie można skorzystać z leasingu. Wymagany na początek wkład własny wynosi mniej więcej 35 tys. zł. W tej kwocie zawiera się już także pierwsze zatowarowanie.
Aby postawić taką przyczepę potrzeba 12 m2 powierzchni. Jeśli franczyzobiorca chce, może też ustawić obok ogródek zewnętrzny.
– Mamy dział komercjalizacji, który może pomóc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji – podkreśla Iwona Gniazdowska. – Współpracuje on z zarządcami i właścicielami terenów w całej Polsce. Idealne lokalizacje to duże osiedla, okolice dworców autobusowych i kolejowych, miejsca przy dużych marketach spożywczych. Ale też np. miasteczka studenckie. Studenci to dla nas atrakcyjna grupa klientów, mamy zresztą dla nich specjalne promocje.
Możesz się rozmyślić
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Wysokość miesięcznej opłaty franczyzowej zależy od tego, czy franczyzobiorca sam znalazł lokalizację, czy też skorzystał z pomocy centrali. W pierwszym przypadku to 700 zł, w drugim 1 tys. zł netto. Co istotne, po trzech miesiącach franczyzobiorca może zrezygnować ze współpracy, np. jeśli uzna, że to biznes nie dla niego.
– Wtedy przyczepę może wstawić do nas w komis, a my szukamy dla niej najemcy lub kupca. W ten sposób franczyzobiorca może uzyskać zwrot poniesionych na nią wydatków – dodaje Iwona Gniazdowska.
Franczyzodawca zapewnia, że miesięczne obroty mogą sięgać 59 tys. zł, a czysty zysk po odliczeniu wszelkich kosztów to ok. 12 tys. zł miesięcznie.
Na razie Am Am Kebab dopiero zaczyna budować sieć sprzedaży. W sierpniu otwarto pierwszy punkt.
WIZYTÓWKA AM AM KEBAB
Sieć przyczep gastronomicznych z kebabami.
- wkład własny: mniej więcej 35 tys. zł
- wymagana powierzchnia: ok. 12 m2
- opłata miesięczna: 700 zł lub 1 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej