Sposób na szybki rozwój

Funkcjonalna przyczepa
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Do końca roku otworzymy jeszcze 160 punktów Bafra Kebab, natomiast w kolejnym 300. Oferujemy dochodowy i prosty pod względem inwestycji biznes – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy także sieć Lodolandia & Kołacz na Okrągło i SiGelato. Firma zaproponowała przedsiębiorcom zainteresowanym współpracą możliwość wynajmu przyczepy. Dzięki temu mogą sprawdzić w praktyce sposób funkcjonowania punktu Bafra Kebab bez ponoszenia kosztów związanych z leasingiem czy zakupem przyczepy i tym samym całkowicie bez ryzyka. Koszt wyprodukowania i wyposażenia przyczepy ponosi franczyzodawca. Sweet Gallery przekazuje franczyzobiorcom gotowy do pracy biznes pod klucz z pełnym wyposażeniem oraz dostarcza przyczepę do wybranej lokalizacji. Cały biznes zamknięty jest w przyczepie gastronomicznej, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni do przygotowywania posiłków i magazynu. – Oferujemy biznes bezkosztowy i bez ryzyka. Mamy franczyzobiorców, którzy po miesiącu wykupili przyczepę na własność i niedługo po tym zdecydowali się na zakup kolejnego punktu – przyznaje Krzysztof Olesiak. 

Jeśli w ciągu pierwszych trzech miesięcy współpracy partner zdecyduje się wykupić przyczepę, wówczas koszty najmu wliczane są na poczet jej zakupu. Jeśli nie, może kontynuować najem i nie ponosi w związku z tym żadnych dodatkowych opłat. – Leasing jest opcją długoterminową, na którą nie każdy chętnie się decyduje, dlatego oferujemy wynajem przyczepy. W tym przypadku jedynym warunkiem jest wkład w wysokości 25 tys. zł. Resztę kosztów, czyli produkcję i wyposażenie przyczepy o wartości 179,9 tys. zł firma bierze na siebie. Wiemy, że biznes świetnie funkcjonuje, dlatego nie boimy się tego wariantu współpracy z naszymi franczyzobiorcami – mówi Krzysztof Olesiak. Franczyzobiorca otrzymuje gotowy punkt sprzedaży, szkolenie, opiekę, a więc wszystko to samo co partner, który nabywa przyczepę na własność.  

Biznes dla dużych i małych miast

Punkty Bafra Kebab powstają już w miejscowościach od 4 tys. mieszkańców. Lokalizację zapewnia centrala, a dokładnie zespół 12 komercjalizatorów, którzy mają pod opieką całą Polskę. Są podzieleni na regiony, gdzie pozyskują odpowiednie miejsca pod przyczepy, negocjują ceny najmu, podpisują umowy z właścicielami gruntów i na co dzień z nimi współpracują. Franczyzobiorca zawsze otrzymuje propozycję trzech lokalizacji, spośród których wybiera dla siebie najlepszą. Punkty stoją na zewnątrz, są outdoorowe, dzięki czemu mogą być czynne 7 dni w tygodniu. W ostatnim roku Bafra Kebab zwiększyła wówczas obroty o 25 proc. i teraz jeszcze bardziej przyspieszyła rozwój.

– Już teraz mogę przyznać, że jesteśmy największą siecią street food w Europie. Nie ma drugiej takiej sieci z podobną ofertą. Jest ogromna przestrzeń na oferowany przez nas koncept i model biznesowy. Działamy w małych i dużych miejscowościach. Wszędzie mamy klientów, dzięki czemu biznes jest wysokodochodowy – zapewnia Krzysztof Olesiak. 

Sukces dzięki wsparciu

Dorota Prus, franczyzobiorczyni Bafra Kebab, rozpoczęła współpracę z siecią w 2021 roku, kiedy to otworzyła dwa punkty – jeden w styczniu, a drugi w grudniu. Bafra Kebab to dla niej zupełnie nowe doświadczenie. Nigdy wcześniej nie miała do czynienia z gastronomią, ale dzięki szkoleniom i wsparciu centrali szybko pozyskała niezbędną wiedzę dotyczącą prowadzonej działalności.

– Zanim weszłam do sieci Bafra Kebab, przez 15 lat prowadziłam własną firmę. Działałam w branży eventowej i ślubnej, która mocno ucierpiała przez pandemię i zakaz organizowania masowych imprez. Zmuszona byłam zamknąć firmę i poszukać innego źródła dochodu. Moja znajoma, która pracuje w Sweet Gallery (właściciel konceptu Bafra Kebab – przyp. red.) namówiła mnie na inwestycję. Nie byłam przekonana do tego pomysłu, ale w końcu zaryzykowałam. Nie żałuję tej decyzji. Prowadzę dwa punkty, więcej zarabiam i mam więcej wolnego czasu. Całą wiedzę o biznesie pozyskałam od szkoleniowców Sweet Gallery – wspomina Dorota Prus. Szkolenie trwało kilka dni w centrali firmy w Warszawie oraz w punkcie szkoleniowym. Teraz sama szkoli swoich pracowników. 

Oprócz szkoleń wstępnych wprowadzających do biznesu, firma przekazuje wiedzę na bieżąco w formie online na specjalnej platformie szkoleniowej. Szkolenia mają formę bloków tematycznych, dostępnych w każdej chwili. Wiedza dotyczy procedur prowadzenia punktu, sprzedaży, przechowywania produktów oraz obsługi klienta. – Firma wyczerpująco informuje o wszystkich elementach ważnych dla efektywnego prowadzenia biznesu. Nie musimy sami dochodzić, jak rozwiązać niektóre sprawy. Każdy aspekt prowadzenia biznesu jest opisany, a gdy czegoś nie wiem, kontaktuję się ze swoim opiekunem, który, jeśli trzeba, przyjedzie na miejsce – zapewnia Dorota Prus.

Mariusz i Monika Witkowscy, także franczyzobiorcy Bafra Kebab, przyznają, że bez szkolenia nie daliby rady poprowadzić punktu Bafra Kebab. Bez przekazanej od centrali wiedzy nie osiągnęliby w tak krótkim czasie umiejętności skutecznego zarządzania punktem. – Pierwszego dnia po uruchomieniu punktu były tłumy klientów. Bez wcześniejszego wdrożenia byłoby nam trudno kontrolować sytuację. Szkolenia są koniecznym aspektem wprowadzającym do biznesu pod marką Bafra Kebab, bez którego działalność nie przyniesie zamierzonego efektu. Bardzo ważne jest także wsparcie opiekuna, który pomaga na każdym kroku. Natomiast oprócz szkoleń ważne jest też zaangażowanie i dążenie do samodzielności. Oczywiście, pomoc jest ważna, ale trzeba pamiętać, że opiekun nie będzie z nami w punkcie 24 godziny na dobę. Szkolenia mają na celu przekazanie kompleksowej wiedzy o biznesie, by później móc go poprowadzić samodzielnie z niewielkim już wsparciem centrali. Z czasem samodzielność franczyzobiorców musi się zwiększać. Muszą stać się ekspertami w swojej dziedzinie, a nie tylko polegać na wiedzy szkoleniowców Sweet Gallery. Ci z czasem powinni być traktowani jako element wsparcia tylko w wyjątkowych sytuacjach. Nie staną przecież za nas za ladą i nie będą obsługiwać za nas klientów – mówi Mariusz i Monika Witkowscy. 

W tej chwili Sweet Gallery zatrudnia 25 opiekunów, którzy podzieleni są na kilka regionów Polski. Ich wizyty w punktach mają charakter doradczy, które w razie potrzeby pomagają usprawnić biznes. Sweet Gallery jest w stałym kontakcie ze swoimi franczyzobiorcami. Dzięki temu firma ma pogląd na całą sieć i jej poszczególne placówki. 

Zarobek przez cały rok

Sieć Bafra Kebab powstała w 2017 roku. Koncept jest całoroczny. – Stworzyliśmy własną recepturę mięsa, opracowaną wraz z wyselekcjonowanym producentem, by stworzyć niepowtarzalny smak kebabów. Mięso od początku miało być naszym wyróżnikiem. Długo testowaliśmy różnego rodzaju mięsa, by ostatecznie wybrać najlepsze, z którego teraz produkujemy kebaby i inne dania mięsne. Naszym priorytetem jest najwyższa jakość oferowanych potraw i zadowolenie klientów – podkreśla Krzysztof Olesiak. Każdy produkt, zanim zostanie wprowadzony do sieci, przez kilka miesięcy jest testowany i ulepszany. W ofercie są również produkty dla wegetarian i dla dzieci, np. box „Bafra Kids”, który zawiera zabawkę-niespodziankę. Istotny był również nowoczesny design punktów, które swoim wyglądem i estetyką przełamywały standardy miejsc sprzedaży kebabów. – Kluczem był nowoczesny i elegancki design naszych punktów. Przyczepy miały być ergonomiczne i funkcjonalne, a produkt najwyższej jakości. Celem miała być nowa jakość, która łączy wysoki standard produktu oraz miejsca – podkreśla Krzysztof Olesiak.  

Dorota Prus chwali nie tylko produkt oraz punkty, ale także logistykę i system zaopatrzenia sieci Bafra Kebab. Franczyzobiorczyni wszystkie produkty kupuje od producentów, z którymi Bafra Kebab ma podpisane umowy. Dzięki temu korzysta z konkurencyjnych cen, wynegocjowanych przez sieć. Warzywa kupuje co dwa dni, natomiast mięso oraz dodatki zamawia dwa razy w tygodniu. Firma stworzyła system do zamawiania produktów, pogrupowany pod kątem danego konceptu. Wystarczy wejść w sekwencję sieci Bafra Kebab, by odnaleźć produkty, wchodzące w skład jej kuchni. – Takie rozwiązania bardzo przyspieszają i ułatwiają zadania. Realizacja zamówienia jest natychmiastowa. Dostawcy przywożą produkty nawet w godzinach późnowieczornych. Nie ma braków w zaopatrzeniu – przyznaje Dorota Prus. 
Bafra Kebab prowadzi sprzedaż w punktach, ale także na odległość z dostawą do klienta lub odbiorem osobistym w przyczepie. 

Samodzielny biznes lub dodatkowy zysk

Biznes pod marką Bafra Kebab można łączyć z inną działalnością lub pracą na etacie. Pozwala na to system monitoringu w przyczepach i system IT, który umożliwia zdalne kontrolowanie pracy punktu i sprzedaży. Anna Bachowska, franczyzobiorczyni pięciu punktów (Bafra Kebab, Lodolandia i Kołacz na Okrągło) – z których jeden zlokalizowany jest od jej domu w odległości ok. 180 km – zatrudnia ponad 20 osób. Franczyzobiorczyni widzi aktualny stan kasy, godzinę pierwszej i ostatniej transakcji oraz ogólną sytuację w punktach oraz zachowanie pracowników i obsługę klientów. – Jestem w stałym kontakcie z każdym punktem. Oprócz zdalnego podglądu punktów, codziennie rozmawiam z pracownikami przez telefon i dbam, by co tydzień bezpośrednio spotykać się z załogą. Obecność na miejscu jest niezbędna. Chodzi nie tylko o nadzorowanie pracy punktu, ale również o kontakt z pracownikami – mówi Anna Bachowska.

WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB

  • Rozpoczęcie działalności pod marką Bafra Kebab: 25 tys. zł
  • Zysk miesięczny netto: 15,930 zł 
Magdalena Kurda
Autor
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł