Bezpieczna przystań biznesowa
– Coraz więcej osób chce otwierać biznes w branży nieruchomości, ponieważ to bardzo stabilny rynek – mówi Szaweł Nawracaj, dyrektor ds. rozwoju marki Aspect Nieruchomości.
Jak radzą sobie agencje nieruchomości w dzisiejszych realiach?
Ten biznes od zawsze był bardzo wymagający. Największe sukcesy odnosiły najprężniejsze, najbardziej zaangażowane biura i agenci. Czołówka branży dalej sobie świetnie radzi i odnosi sukcesy. Natomiast ostatnich parę lat wzmożonego popytu na nieruchomości spowodowało napływ ludzi mniej lub bardziej przypadkowych, którzy nieruchomościami zajmowali się niejako dodatkowo, żeby nie powiedzieć kolokwialnie: na doczepkę. I w tym zakresie widać obecnie pewien proces czyszczenia, czy też konsolidacji rynku. Małe, jednoosobowe biura będą z czasem ustępować miejsca większym, prężniejszym i lepiej zorganizowanym jednostkom, w tym sieciom, które mają dużo więcej ludzi, większy zakres usług oraz terytorium działania. Natomiast dla osób, które chcą prowadzić duże biura, działające według wysokich standardów jakości, dalej jest i cały czas będzie sporo miejsca na rynku.
Jak wygląda sytuacja biur działających w sieci Aspect Nieruchomości?
Jako sieć radzimy sobie bardzo dobrze. Cały czas obserwujemy zainteresowanie ze strony nowych kandydatów, chcących założyć własne biuro nieruchomości. Jeśli chodzi o już działające oddziały, to oczywiście sytuacja jest różna, w zależności od konkretnego rejonu Polski. Mamy takie oddziały, które cały czas odnotowują wzrosty sprzedaży. Mamy również takie rejony, w których zaobserwowaliśmy spadki. Jednak patrząc globalnie myślę, że pod kątem wysokości sprzedaży możemy porównać bieżący rok do poprzedniego, choć na pewno zmienił się profil klienta poszukującego obecnie nieruchomości.
Czy spodziewa się Pan korekty cen na rynku nieruchomości?
Z naszych obserwacji wynika, że lekka korekta cenowa już nastąpiła. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej miejscowości i realiów lokalnego rynku, natomiast w wielu miejscach widzimy pewne spadki cen oferowanych nieruchomości. Przy tym mówimy tu o cenach sprzedaży, ponieważ rynek wynajmu poszedł mocno do góry i część naszych biur z tego trendu również korzysta. Na ten moment ciężko przewidzieć jak długa i głęboka będzie korekta cenowa na rynku sprzedaży, natomiast pewne jest, że w długim okresie nieruchomości w Polsce jeszcze znacząco przybiorą na wartości, więc wciąż jest to bardzo interesujący rynek pod kątem długofalowych inwestycji.
Jak mocno spadło zainteresowanie zakupem nieruchomości?
Spadki zainteresowania zakupem nieruchomości zależą od konkretnego rejonu czy też lokalizacji. Mamy oddziały, które praktycznie wcale nie odczuwają spadków, wręcz osiągają kolejne rekordy w wynikach sprzedaży. Mamy też rynki i lokalizacje, gdzie faktycznie popyt na nieruchomości nieco spadł, co głównie wynika z braku napływu nowych klientów kredytowych i całej obecnej sytuacji związanej ze stopami procentowymi. Wciąż jest jednak bardzo duża fala klientów operujących gotówką, którzy w inwestycji w nieruchomość widzą możliwość zabezpieczenia swoich oszczędności przed szalejącą inflacją.
Jakie jest dzisiaj zainteresowanie otwieraniem placówek franczyzowych ze strony potencjalnych kandydatów?
Zainteresowanie otwieraniem nowych biur jest spore, nawet można powiedzieć, że większe niż przed rokiem o podobnej porze. Wynika to m.in. z faktu, iż wiele różnych branż odczuwa dziś skutki zawirowań i zmian w gospodarce, dlatego wielu kandydatów na franczyzobiorców widzi w branży nieruchomości swego rodzaju bezpieczną przystań, czyli rynek, który jest stabilniejszy od innych i nie podlega aż tak dużym wahaniom. My jako sieć szukamy obecnie kandydatów mocno zaangażowanych, którzy są w stanie i chcą wejść do nieruchomości na tzw. pełen etat, a nie otwierać biuro jako czwartą, czy też piątą nogę swoich do dotychczasowych biznesów. Działamy tak, ponieważ model biznesowy biura nieruchomości jest zupełnie inny niż na przykład restauracja, czy siłownia i wymaga od właściciela pełnego zaangażowania i uczestnictwa w codziennej pracy biura.
W jakich lokalizacjach Państwo szukają franczyzobiorców?
Obecnie przede wszystkim skupiamy się na otwieraniu placówek w większych ośrodkach miejskich – powyżej 300 tys. mieszkańców. Widzimy, że ten rynek, mimo dużej konkurencji, dalej jest w dużym stopniu rynkiem, który nie został jeszcze nasycony. Obecnie posiadamy 20 placówek franczyzowych oraz 2 własne. Od początku roku 2022 otworzyliśmy 3 nowe biura, a w planach do końca 2022 mamy jeszcze 5 otwarć.
WIZYTÓWKA SIECI ASPECT NIERUCHOMOŚCI
Sieć agencji nieruchomości.
- 2 biura własne i 20 franczyzowych
- kwota inwestycji – od 30 do 50 tys. zł
- zwrot z inwestycji – 3 do 6 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


