Wyślij mi pusha, zapisz do questa

Oficjalny start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Żabka uruchamia około 1 tys. sklepów rocznie. Wkrótce placówek będzie 9 tys., a na przyszły rok marka zapowiada otwarcie 10-tysięcznego sklepu. Dziennie w sieci realizowane jest 3 mln transakcji, rocznie klienci korzystają 112 mln razy z oferty usług oferowanych, a 93 proc. Polaków zna markę Żabka.

– W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać 
z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

W nowej kampanii marketingowej, która właśnie startuje Żabka wprowadza nowe hasło - „Uwolnij swój czas”, które zastąpi dotychczasowe „Mały wielki sklep”. Podpiera się przy tym badaniami, które mówią, że Polacy to trzeci najbardziej zapracowany naród w Unii Europejskiej. W porównaniu do mieszkańców innych krajów UE Polacy mają prawie najmniej wolnego czasu w ciągu dnia – zaledwie 286 minut. Oferując pakiet usług i produktów – m.in. z oferty quick meals solution, czyli gotowych posiłków – Żabka deklaruje, że chce im tego wolnego czasu zapewnić więcej. I chce być zawsze od ręką.

– Żabka od zawsze upraszcza codzienność milionom konsumentów. Dziś postanowiliśmy opowiedzieć o tym w otwarty i atrakcyjny sposób. „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej, niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – przekonuje Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Kampania obejmuje m.in. spoty w mediach tradycyjnych i cyfrowych, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne.

Blisko i nowocześnie

Poza bliskością sklepów i poszerzaniem oferty produktowej i usługowej Żabka mocno stawia też na technologie, czy wręcz cyfrową rewolucję. Żabki Nano, czyli autonomiczne sklepy, które same wystawiają paragony i ściągają pieniądze z konta to tylko jeden z przykładów.

– Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką. Nowe formaty pozwalają nam być coraz bliżej naszych klientów, którzy mogą liczyć na nas już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w placówkach sezonowych nad morzem, na eventach i koncertach czy na stacjach benzynowych. Skupiamy się na wysokiej jakości produktów i usług, a także na szybkości obsługi, by zapewnić jak najwyższy komfort naszym klientom. Obecnie czas zakupów w Żabce to średnio tylko ok. 106 sekund. Chcemy te 106 sekund (od wejścia do wyjścia) zagospodarować dla nich w najwygodniejszy i najprostszy sposób, żeby doświadczenie zakupów w Żabce było wyjątkowe i jednoznacznie odróżniało nas od konkurencji – dodaje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Żabka zapowiada dalszy rozwój aplikacji Żappka, wdrożenie subskrypcji na poszczególne kategorie produktowe (np. kawy) czy hiperpersonalizację.

– Zależy nam na personalizacji oferty w czasie rzeczywistym, aby klient na bieżąco otrzymał dokładnie taką ofertę, jakiej szuka – podkreśla Adam Manikowski.

Na rozwiązaniach technologicznych korzystają też franczyzobiorcy marki, mający do dyspozycji m.un. Takie rozwiązania, jak aplikacja Cyberstore (umożliwiająca zarządzanie sklepem z poziomu telefonu), Optiplan (narzędzie pozwalające planować kolejność zadań w sklepie).

– Inwestujemy w system rozliczeń franczyzobiorców, dzięki czemu poziom satysfakcji z prowadzonego biznesu wzrósł o 10 punktów – informuje Adam Manikowski. – Wprowadzona przez nas natomiast „Polisa na biznes” znosi praktycznie do zera ryzyko, że franczyzobiorca zostanie z długami.

 

P.S. Być może mało czytelny dla niektórych tytuł tego artykułu to nic innego, jak nawiązanie do cyfrowej rewolucji w Żabce. Push to powiadomienie, otrzymywane od aplikacji mobilnej – np. o nowej wiadomości, a quest to zadanie w grze komputerowej.

 

WIZYTOWKA ŻABKI

Sieć sklepów spożywczych

  • ponad 8,7 tys. sklepów
  • kapitał na start 5 tys. zł

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €