Franczyza z Ukrainy
Ukraińska marka Lviv Croissants szuka franczyzobiorców w Polsce. Jakie ma oczekiwania wobec kandydatów i jakie biznes im proponuje?
Lviv Croissants to jeden z największych franczyzodawców w Ukrainie. Marka powstała w 2015 roku, zaczynając od niewielkiego lokalu we Lwowie. W ciagu siedmiu lat udało jej się rozbudować sieć do 142 lokali. Ich specjalnością są oczywiście croissanty – zarówno w słodkim, jak i wytrwanym wydaniu.
– Nasze croissanty są większe niż francuskie, nie są też tak tłuste i maślane. Mają neutralny smak, dzięki czemu idealnie komponują się zarówno ze słodkim nadzieniem, jak i z dodatkiem np. wędlin czy łososia i warzyw, tworząc kanapkę na idealne śniadanie – wyjaśnia Orest Zahrodskyy, menedżer ds. rozwoju sieci Lviv Croissants w Polsce. – W Ukrainie takie wytrwane podanie croissanta było całkowitą nowością.
Obecnie w menu Lviv Croissants jest 12 propozycji croissantów wytrawnych i 11 słodkich. Oprócz tego są także gorące i zimne napoje. – Mamy przystępne ceny, ponieważ kierujemy naszą ofertę do szerokiej grupy klientów – podkreśla Orest Zahrodskyy. – Od studentów po emerytów, od pracowników biurowych po pracowników budowlanych.
Jak mówi menedżer, atutem lokali jest też szybki proces realizacji zamówienia. Średnio wydanie croissanta i napoju trwa 2-3 minuty.
– Plasujemy się między fast foodem a przytulną piekarnią. W lokalach mamy szybką obsługę, ale jednocześnie nastrojowe wnętrza, z przyjemną muzyką i ciepłą atmosferą – dodaje Orest Zahrodskyy.
Polskie plany
Lviv Croissants właśnie zaczyna budowę sieci w Polsce. Już działają lokale w Zgorzelcu i we Wrocławiu, w przygotowaniu są dwa kolejne.
– Naszą ofertę franczyzową kierujemy zarówno do Ukraińców, mieszkających w Polsce, jak i do Polaków. Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej – informuje Orest Zahrodskyy. – Preferujemy partnerów, którzy docelowo chcieliby otworzyć kilka lokali, ale można też otworzyć z nami tylko jeden. Oczywiście my też musimy ocenić, czy ta osoba podoła prowadzeniu większej liczby placówek – jak zarządza biznesem, czy przestrzega standardów.
Marka chce rozbudować sieć w całej Polsce. Nastawia się na miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, ale też dogodnie położone biorąc pod uwagę dostawy. – W pierwszej kolejności celujemy w okolice centrów miast, w drugiej w osiedla, centra biurowe, a w trzeciej w centra handlowe – precyzuje Orest Zahrodskyy.
Franczyzobiorca poszukuje lokalu, kierując się wytycznymi, otrzymanymi od franczyzodawcy. Centrala analizuje jego propozycje i ostatecznie akceptuje lokalizację. Zanim dojdzie do podpisania umowy najmu centrala tworzy jeszcze model finansowy dla tego konkretnego lokalu, sprawdzając, czy lokalizacja jest opłacalna.
– Konsultujemy też umowę najmu z prawnikiem, zanim licencjobiorca ją podpisze – podkreśla Orest Zahrodskyy.
Wsparcie na każdym kroku
W ramach opłaty wstępnej, które do końca tego roku wynosi 10 tys. euro, centrala zapewnia wizualizację lokalu i projekt technologiczny. Każdy franczyzobiorca ma dedykowanego opiekuna z centrali, który prowadzi go przez cały proces przygotowań do otwarcia.
– Franczyzobiorca otrzymuje od nas szczegółowe wytyczne dotyczące wyposażenia i aranżacji wnętrza. Udostępniamy mu także listę naszych dostawców, wraz z wygodnie wynegocjowanymi warunkami – wylicza Orest Zahrodskyy. – Ekipa budowlana współpracuje na bieżąco z naszym architektem. Pomagamy także w rekrutacji menedżera lokalu oraz pozostałych pracowników. Franczyzobiorcy korzystają ze wskazanych przez nas dostawców produktów, opakowań.
Tydzień przed otwarciem menedżer z centrali oraz trenerzy przyjeżdżają do lokalu franczyzowego i przeprowadzają szkolenia. Zostają też na kilka dni po uruchomieniu placówki.
Franczyzodawca szacuje, że minimalna kwota inwestycji w lokal wynosi 60 tys. euro. Miesięczna opłata franczyzowa to 3 proc. od obrotu. Średni okres zwrotu z inwestycji wynosi 18 miesięcy. Jak informuje franczyzodawca, średnia dzienna liczba paragonów to 200 sztuk, a średnia kwota paragonu 28 zł.
– Na bieżąco analizujemy sprzedaż w lokalach, jeśli trzeba wspieramy ją np. promocjami czy innymi działaniami marketingowymi – dodaje Orest Zahrodskyy.
WIZYTÓWKA LVIV CROISSANTS
Sieć lokali serwujących croissanty w wersji wytrawnej i słodkiej.
- 142 lokale w Ukrainie
- 2 lokale w Polsce
- opłata wstępna 10 tys. euro (do końca roku)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


