Otwieramy sklep z wyposażeniem łazienek
Ceny w branży wyposażenia domu idą w górę. Jak to się odbija na obrotach sklepów?
Jeta, sieć salonów z wyposażeniem łazienek, właśnie przygotowuje się do otwarcia 19. sklepu. Placówka o powierzchni 500 m2 powstanie w Wejherowie. Otwarcie planowane jest na przełom listopada i grudnia.
Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta nie ukrywa, że ogólna sytuacja związana z inflacją, rosnącymi cenami, a nawet światowym kryzysem energetycznym ma wpływ na jego branżę.
– Na chwilę obecną zauważalny jest spadek wejść klienta do naszych salonów. Wartościowo wolumen sprzedaży jest na bardzo zbliżonym poziomie w stosunku do adekwatnego okresu roku poprzedniego, ale jest to związane z podwyżkami, które dotykają nas od początku bieżącego roku – tłumaczy Maciej Świątek. – Gdybyśmy spojrzeli na ilość sprzedanych metrów kwadratowych płytek ceramicznych, czy ilość sprzedanych sztuk armatury sanitarnej to okazałoby się, że spadek jest na poziomie około 15 proc. Innymi słowy w naszych salonach jest mniej klientów, ale ze względu na inflację zostawiają u nas więcej gotówki, czyli koszyk zakupowy jest dużo bardziej „treściwy”. Dodatkowym problemem jest temat gazu i procesu produkcji płytek ceramicznych. Wszystkie fabryki na świecie, w tym także polskie są uzależnione w procesie produkcji wypalania płytki ceramicznej od gazu. Tym samy produkcja i koszty związane z wytworzeniem produktu są bardzo wrażliwe na skoki cenowe tego surowca.
Jeta otwiera salony w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Optymalny lokal na sklep powinien mieć powierzchnię 250-350 m2, znajdować się na parterze i mieć witrynę. Potrzebny jest też duży parking, na przynajmniej osiem aut, przy trasie o dużym natężeniu ruchu samochodowego. Centrala przygotowuje biznesplan, wizualizację salonu oraz zajmuje się jego urządzeniem, budową ekspozycji. Franczyzobiorca ma za zadanie tylko przystosować lokal do podstawowych standardów – odmalować w środku i na zewnątrz, zamontować oświetlenie, ewentualnie przeprowadzić dodatkowe prace remontowe. Na całość inwestycji – jak szacuje franczyzodawca – należy przeznaczyć ok. 200 tys. zł. Z tego 35 tys. zł netto to wpłata na pokrycie kosztów budowy ekspozycji, reklamy na otwarcie oraz otoczenia budynku. Wspomniane przygotowanie lokalu to wydatek rzędu 15-30 tys. zł.
– Pozostała kwota jest przeznaczana na bieżącą działalność, związaną z obrotem magazynowym i minimalnym stanem zatowarowania – wyjaśnia Maciej Świątek.
Zatowarowanie, przez cały okres trwania wspólpracy, zapewnia centrala.
– Nasz partner może czuć się bezpiecznie w procesie logistycznym. Innymi słowy zabezpieczamy produkt nie tylko polski, ale także nasze markowe produkty importowane z Hiszpanii, z Włoch, Turcji, Malezji i innych stron świata – dodaje Maciej Świątek.
Według franczyzodawcy, czas zwrotu z inwestycji można szacować od trzech do 18 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI JETA
Sieć sklepów z wyposażeniem łazienek.
- 19 salonów
- wysokość inwestycji ok. 200 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


