Mobilna kawiarnia w subskrypcji

Bike Café będzie udostępniać swoje kawiarnie w modelu subskrypcyjnym. Na start franczyzobiorca nie potrzebuje żadnego wkładu własnego. O co chodzi w subskrypcji?
Bike Café to sieć mobilnych, rowerowych kawiarni. Zakup takiego roweru za gotówkę, to koszt min. 59,9 tys. zł netto. Można się oczywiście posiłkować leasingiem, co obniża próg wejścia w biznes do kilku tys. zł. Teraz jednak franczyzodawca chce obniżyć ten próg praktycznie do zera. Ma to zapewnić nowy model finansowania, na który postanowił postawić Bike Café, czyli subskrypcja. Dzięki niej franczyzobiorca – jak zapewnia centrala – nie będzie potrzebował na starcie ani gotówki, ani dużej zdolności kredytowej.
– To nasza odpowiedź na sytuację na rynku – mówi Marcin Łojewski, CEO Bike Café. – Przedsiębiorcy mają coraz większe problemy z uzyskaniem finansowania zewnętrznego, czy to w postaci kredytu czy leasingu. Wymagania banków rosną. Zwłaszcza dotyczy to tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem. A posiadanie wystarczającej ilości gotówki na inwestycję też nie jest dziś powszechne. Stąd nasza propozycja subskrypcji.
Rower w cenie kawy
Na czym polega subskrypcja? Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową z franczyzodawcą oraz umowę subskrypcyjną z firmą zewnętrzną (specjalizującą się we wprowadzaniu modelu subskrypcyjnego do przedsiębiorstw), która zapewnia finansowanie sprzętu i jako właściciel rowerów udostępnia je licencjobiorcom na zasadzie subskrypcji. Miesięczna opłata za subskrypcję rowerowej kawiarni wynosi od 81,3 zł netto.
– To o wiele mniej niż koszty najmu takiego roweru– podkreśla Marcin Łojewski. – Można mieć własny biznes w cenie dużej paczki kawy.
Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową na 24 lub 36 miesięcy. Zobowiązuje się, że przez cały okres jej trwania będzie miesięcznie kupował od franczyzodawcy określoną ilość kawy. Do ceny kawy doliczana jest też tzw. opłata rowerowa.
– Jej wysokość zależy m.in. od długości trwania umowy i rodzaju wybranego roweru (standardowy lub z napędem elektrycznym – przyp. red.) – informuje Marcin Łojewski.
Co istotne, w modelu subskrypcyjnym franczyzobiorca także otrzymuje pełne wsparcie od centrali: szkolenie baristyczne, wsparcie z zakresu wdrożenia biznesu, marketingu i promocji swojej kawiarni. W pakiecie znajduje się również opieka serwisu technicznego.
Franczyzodawca – jeśli zechce – po zakończeniu okresu subskrypcji ma możliwość wykupienia roweru na własność. A po zakończeniu trwania umowy jest mu zwracana kaucja, którą płaci na początku.
Subskrypcja dla franczyzy
Firmą, z którą Bike Café buduje model subskrypcyjny jest Wesub, która specjalizuje się w transformacji przedsiębiorstw do modelu subskrypcyjnego – w tym konceptów franczyzowych.
– Obserwowaliśmy systemy franczyzowe od dawna, zauważając powielające się bariery wejścia dla kandydatów na franczyzobiorców. Postanowiliśmy więc wyjść z innowacyjną możliwością, która w nieszablonowy sposób umożliwi sfinansowanie wszystkich niezbędnych sprzętów i wyposażenia – komentuje Mariusz Szałagan, CEO Wesub.
WIZYTÓWKA BIKE CAFE
Sieć rowerowych kawiarni.
- ponad 100 kawiarni
- zakup roweru od 59,9 tys. zł netto
- inwestycja w modelu subskrypcyjnym – od 81,3 zł netto, plus kaucja zwrotna
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej