Mobilna kawiarnia w subskrypcji

Bike Café będzie udostępniać swoje kawiarnie w modelu subskrypcyjnym. Na start franczyzobiorca nie potrzebuje żadnego wkładu własnego. O co chodzi w subskrypcji?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Bike Café to sieć mobilnych, rowerowych kawiarni. Zakup takiego roweru za gotówkę, to koszt min. 59,9 tys. zł netto. Można się oczywiście posiłkować leasingiem, co obniża próg wejścia w biznes do kilku tys. zł. Teraz jednak franczyzodawca chce obniżyć ten próg praktycznie do zera. Ma to zapewnić nowy model finansowania, na który postanowił postawić Bike Café, czyli subskrypcja. Dzięki niej franczyzobiorca – jak zapewnia centrala – nie będzie potrzebował na starcie ani gotówki, ani dużej zdolności kredytowej.
– To nasza odpowiedź na sytuację na rynku – mówi Marcin Łojewski, CEO Bike Café. – Przedsiębiorcy mają coraz większe problemy z uzyskaniem finansowania zewnętrznego, czy to w postaci kredytu czy leasingu. Wymagania banków rosną. Zwłaszcza dotyczy to tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z biznesem. A posiadanie wystarczającej ilości gotówki na inwestycję też nie jest dziś powszechne. Stąd nasza propozycja subskrypcji.
Rower w cenie kawy
Na czym polega subskrypcja? Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową z franczyzodawcą oraz umowę subskrypcyjną z firmą zewnętrzną (specjalizującą się we wprowadzaniu modelu subskrypcyjnego do przedsiębiorstw), która zapewnia finansowanie sprzętu i jako właściciel rowerów udostępnia je licencjobiorcom na zasadzie subskrypcji. Miesięczna opłata za subskrypcję rowerowej kawiarni wynosi od 81,3 zł netto.
– To o wiele mniej niż koszty najmu takiego roweru– podkreśla Marcin Łojewski. – Można mieć własny biznes w cenie dużej paczki kawy.
Franczyzobiorca podpisuje umowę franczyzową na 24 lub 36 miesięcy. Zobowiązuje się, że przez cały okres jej trwania będzie miesięcznie kupował od franczyzodawcy określoną ilość kawy. Do ceny kawy doliczana jest też tzw. opłata rowerowa.
– Jej wysokość zależy m.in. od długości trwania umowy i rodzaju wybranego roweru (standardowy lub z napędem elektrycznym – przyp. red.) – informuje Marcin Łojewski.
Co istotne, w modelu subskrypcyjnym franczyzobiorca także otrzymuje pełne wsparcie od centrali: szkolenie baristyczne, wsparcie z zakresu wdrożenia biznesu, marketingu i promocji swojej kawiarni. W pakiecie znajduje się również opieka serwisu technicznego.
Franczyzodawca – jeśli zechce – po zakończeniu okresu subskrypcji ma możliwość wykupienia roweru na własność. A po zakończeniu trwania umowy jest mu zwracana kaucja, którą płaci na początku.
Subskrypcja dla franczyzy
Firmą, z którą Bike Café buduje model subskrypcyjny jest Wesub, która specjalizuje się w transformacji przedsiębiorstw do modelu subskrypcyjnego – w tym konceptów franczyzowych.
– Obserwowaliśmy systemy franczyzowe od dawna, zauważając powielające się bariery wejścia dla kandydatów na franczyzobiorców. Postanowiliśmy więc wyjść z innowacyjną możliwością, która w nieszablonowy sposób umożliwi sfinansowanie wszystkich niezbędnych sprzętów i wyposażenia – komentuje Mariusz Szałagan, CEO Wesub.
WIZYTÓWKA BIKE CAFE
Sieć rowerowych kawiarni.
- ponad 100 kawiarni
- zakup roweru od 59,9 tys. zł netto
- inwestycja w modelu subskrypcyjnym – od 81,3 zł netto, plus kaucja zwrotna
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...