Otwieramy salon z modą męską
Villaro właśnie otwiera pierwszy salon franczyzowy. Marka, która ma już ponad 20 sklepów własnych, chce się dzielić licencją na biznes z kolejnymi franczyzobiorcami.
Pod szyldem Villaro kryją się salony eleganckiej oraz casualowej odzieży męskiej (w niektórych dużych salonach jest również odzież damska). Panowie mogą się tu ubrać od stóp do głów. W sklepach znajdą garnitury, koszule, spodnie, płaszcze, skarpety, bieliznę, obuwie, akcesoria, jak paski czy parasole.
– Część naszej oferty produkujemy sami, wykonanie niektórych produktów, jak np. buty czy akcesoria, zlecamy firmom zewnętrznym – wyjaśnia Maciej Pabisiak, członek zarządu spółki MMER, która jest właścicielem marki Villaro.
Mniejsze rynki
Villaro ma obecnie 22 salony własne, a w listopadzie otwiera pierwszy franczyzowy, w Łukowie.
– Dzięki franczyzie rozwój naszej sieci może nabrać jeszcze szybszego tempa – mówi Maciej Pabisiak.
Marka nastawia się na rozbudowę sieci w mniejszych i średnich miastach, do 100 tys. mieszkańców.
– W dużych miastach jest większa konkurencja, a ruch jest skoncentrowany w dużych centrach handlowych. W takich lokalizacjach inwestycja jest zdecydowanie wyższa, a niekoniecznie przekłada się to na obroty. Uważam, że lepiej przeznaczyć większą część budżetu na marketing, niż na otwarcie w drogiej lokalizacji – wyjaśnia Maciej Pabisiak. – Natomiast na mniejszych rynkach bywa, że jesteśmy jedynym sklepem z tego typu ofertą, albo największym. A to ma wpływ na poziom obrotów.
Salony otwierają się zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w parkach czy centrach handlowych, pasażach handlowych. Preferowana powierzchnia sklepu to 120-200 m2 (w centrach handlowych może być mniejsza). Ważne, aby można było wyeksponować szeroki asortyment, dostępny w salonach.
Wsparcie od franczyzodawcy
Dobrze, jeśli kandydaci na franczyzobiorców Villaro mają doświadczenie w branży odzieżowej lub w handlu. Ważna jest też przedsiębiorczość. Jeśli chodzi o koszty przygotowania i aranżacji lokalu to franczyzodawca przewiduje, że są to wydatki rzędu 1 tys. zł za 1 m2. Towar licencjobiorcy otrzymują w depozyt. Muszą wpłacić kaucje w wysokości 20 proc. jego wartości.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od obrotu.
– Średnie roczne obroty sklepu to 1,5-2 mln zł – informuje Maciej Pabisiak. – Szacujemy, że oczekiwanie na zwrot z inwestycji potrwa 1,5-2 lata.
Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji i negocjacji warunków umowy najmu. Zapewnia projekt sklepu (m.in. ze specjalnie zaaranżowaną strefą przymierzalni), opiekę kierownika regionalnego, wspiera w rekrutacji i szkoleniach pracowników.
– Nasi sprzedawcy są profesjonalnymi doradcami wizerunkowymi, znającymi trendy modowe i umiejącymi odpowiednio dobrać produkty do potrzeb i sylwetek klientów – podkreśla Maciej Pabisiak.
Centrala partycypuje również w 50 proc. w kosztach marketingu (m.in. media tradycyjne, social media, reklama zewnętrzna).
WIZYTÓWKA VILLARO
Sieć sklepów z odzieżą męską.
- 22 sklepy własne
- inwestycja 1 tys. zł za 1 m2 powierzchni sklepu
- miasta do 100 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

