Perfumeria we franczyzie

Marzena Burciu franczyzę dla siebie wybrała na Targach Franczyza. Jak rozwija swój biznes?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Jako matka trójki dzieci, Marzena Burciu szukała pomysłu na biznes, który pozwoli jej połączyć obowiązki rodzinne i domowe z pracą.
– I jednocześnie takiego, który będzie po prostu atrakcyjne dla kobiety – dodaje Marzena Burciu.
Przejrzala oferty konceptów franczyzowych na portalu franchising.pl i wytypowała kilka, które ją zainteresowały. Akurat odbywały się w Warszawie Targi Franczyza, więc umówiła się tam na spotkania. Jedną z firm była Sorvella.
Zapach, który pozostał
Sorvella Perfume to producent i dystrybutor perfum Sorvella. Od 2016 roku marka tworzy sieć perfumerii – ma je nie tylko w Polsce, ale też w Austrii, Niemczech, Gruzji, Kirgistanie, Litwie.
– Był rok 2018, kiedy na Targach Franczyza spotkałam się z przedstawicielami firmy – opowiada Marzena Burciu. – Wzięłam próbki perfum, które po tygodniu nadal pachniały. Nie lubię tandety, najważniejsza jest dla mnie jakość. A doświadczenie nauczyło mnie, że wysoka jakość nie zawsze idzie w parze z wysoką ceną czy znanym brandem. Tutaj znalazłam bardzo dobry produkt, w bardzo rozsądnej cenie.
W maju 2019 roku Marzena Burciu otworzyła w Trójmieście pierwszą wyspę handlową z perfumami Sorvella, a już w listopadzie tego samego roku kolejną. Kilka miesięcy później pandemia i lockdown zamknęły galerie handlowe.
– A nawet kiedy już odblokowano handel, ludzie nadal byli nieufni, nie chcieli brać testerów, zbliżać się do sprzedawców – wspomina franczyzobiorczyni. – Ale przetrwaliśmy ten trudny okres i sprzedaż znów zaczęła rosnąć.
Klucz do sukcesu
Dziś Marzena Burciu jest właścicielką trzech wysp handlowych z perfumami, w największych galeriach handlowych Gdańska i Gdyni. Zarządza biznesem, ale nadal zajmuje się też osobiście sprzedażą.
– Po pierwsze, to minimalizuje koszty działalności. Po drugie, pilnuję osobiście biznesu i pokazuje moim pracownicom, jak można i trzeba pracować – podkreśla franczyzobiorczyni.
Sorvella nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w branży perfumeryjnej czy w sprzedaży. Trzeba natomiast mieć kapitał na wyspę handlową lub niewielki lokal stacjonarny oraz jego zatowarowanie. Minimalna kwota, potrzebna na pierwsze zatowarowanie to 10-15 tys. euro. Sam koszt zakupu stoiska franczyzodawca szacuje na 5,5-6,5 tys. euro, a adaptacji niewielkiego sklepu (do 10 m2) na ok. 10 tys. euro.
Nie ma opłat licencyjnych. Franczyzobiorca zarabia na marży od sprzedaży. Franczyzodawca oczywiście zapewnia cały asortyment perfum, szkolenia produktowo-sprzedażowe, akcje promocyjne i marketingowe.
– Kluczem do sukcesu, jest znajomość produktu, który oferuje się klientom – uważa Marzena Burciu. – Sprzedawca musi też wierzyć w to, co sprzedaje. A nasze produkty to wysoka półka. Część jest nawet lepsza od oryginałów, którymi się inspirujemy.
WIZYTÓWKA MARKI SORVELLA
Sieć perfumerii.
- 21 punktów własnych, 13 franczyzowych
- min. kwota pierwszego zatowarowania 10 tys. euro
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...