Sprzed tablicy do biznesu
Co robi matka, która po urlopie wychowawczym nie chce wracać na etat w szkole? Zakłada biznes.
Eliza Zielińska-Drozda przepracowała 12 lat w zawodzie nauczycielki. Była polonistką i logopedką. W 2013 roku urodziła dziecko, którym zajmowała się przez kilka lat. Kiedy postanowiła wrócić na rynek pracy, była pewna, że nie chce wracać do szkoły.
– Miałam dylemat, co ze sobą zrobić – wspomina. – Z jednej strony chciałam wrócić do aktywności zawodowej, z drugiej nie uśmiechał mi się powrót na szkolny etat. Zaczęłam rozglądać się po rynku pracy, ale w głowie zaświtała mi również myśl o własnej firmie.
Jeśli nie etat, to co?
Różne pomysły na biznes podsuwał jej mąż, doświadczony franczyzobiorca marki spożywczej, czytelnik miesięcznika „Własny Biznes FRANCHISING”. Jednym z pomysłów, jaki zaproponował mąż przyszłej bizneswoman, był gabinet pod marką DepilConcept. Eliza Zielińska-Drozda trafiła tam najpierw jako klientka. Mówi, że chciała trochę o siebie zadbać, zanim na serio zacznie szukać pracy. Z pierwszego zabiegu wyszła zadowolona.
– Bez bólu, profesjonalnie, w miłej atmosferze i jak się wkrótce okazało, skutecznie – wspomina. – Po wizycie w gabinecie zaczęłam poważnie rozważać ten biznes. Analizowaliśmy z mężem dostępne dane, porównywaliśmy z innymi franczyzami z branży beauty i zdecydowaliśmy. Aplikujemy.
Eliza Zielińska-Drozda skontaktowała się z centralą DepilConcept i po pierwszym spotkaniu z franczyzodawcą podjęła jedną z najważniejszych decyzji w swoim życiu – otwieram własny salon.
Franczyzobiorczyni wspomina, że zależało jej na lokalizacji w Ząbkach, ale okazało się, że jest już zarezerwowana dla kogoś innego. Dostępne były atrakcyjne Bielany w Warszawie. Przed startem przeszła kompleksowe szkolenie wstępne oraz menedżerski, aby od pierwszego dnia w pełni się zaangażować i osiągnąć rentowność już w pierwszym miesiącu.
Początki upłynęły pod znakiem bardzo intensywnej pracy. Codzienna obecność w gabinecie, praca z zespołem i obsługa klientek. Eliza Zielińska-Drozda każdą wolną chwilę wykorzystywała na naukę oraz pozyskiwanie klientek w działaniach lokalnych. Centrala DepilConcept wspierała jej salon pod kątem marketingowym, realizując skuteczne kampanie w internecie oraz operacyjnym dla jak najwyższej zyskowności salonu, m.in.: analizy miesiąca. W każdym miesiącu są organizowane przez franczyzodawcę spotkania i szkolenia dla franczyzobiorców, menedżerek oraz kosmetyczek. Doświadczenie marki (know-how), wymiana wiedzy między salonami oraz współpraca w ramach dużej sieci kosmetycznej to klucz przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku.
– Uznałam, że nie zaznam spokoju, póki nie poznam biznesu od podszewki – wspomina. – Przeszłam niezbędne szkolenia i nauczyłam się robić wszystkie zabiegi, zarządzać gabinetem i analizować rentowność biznesu. Dziś jestem właścicielką, która potrafi zrobić wszystko we własnym gabinecie. To bardzo ważne z punktu widzenia działalności firmy i jej sprawnego zarządzania.
Wykorzystać szansę
Franczyzobiorczyni po pierwszym roku działalności zaczęła wycofywać się z codziennej obsługi klientek, żeby skoncentrować się na zarządzaniu oraz rozwoju biznesu. Decyzja była tym bardziej uzasadniona, że właśnie po roku zwróciła się inwestycja w gabinet DepilConcept. Pojawiły się również pierwsze pomysły uruchomienia drugiego gabinetu w nowej, dostępnej lokalizacji.
– Jak zwykle w takich sytuacjach człowiek się waha i zadaje sobie aktualnie tysiąc pytań o rynek, wojnę, inflację, ceny energii albo o to, czy klientki będzie stać na nasze usługi – mówi Eliza Zielińska-Drozda. – Doszliśmy z mężem do wniosku, że nigdy nie ma idealnie dobrego momentu na start nowego biznesu i łatwo przespać swoją szansę. Postanowiliśmy robić swoje, wiedząc, że będziemy mieli pełne wsparcie centrali i sieci, co zdecydowanie ułatwia prowadzenie biznesu – dodaje.
Franczyzobiorczyni podkreśla, że z otwarciem gabinetu w Ciechanowie uwinęli się znacznie szybciej
– w niespełna cztery miesiące od podpisania umowy na drugą lokalizację. Centrala DepilConcept krok po kroku przeprowadziła ją przez cały proces. Od wybrania najlepszego lokalu, przez projekt i wsparcie w remoncie, wyposażenie gabinetu, rekrutację pracowników, kompleksowe szkolenie wstępne oraz pozyskanie klientek na otwarcie salonu – otrzymaliśmy ponad 300 kontaktów na start – dodaje. Nowy salon ruszył szóstego września 2022 roku. Na otwarciu były również obecne osoby z centrali w celu wsparcia zespołu w pierwszych dwóch dniach otwarcia. Dziś Eliza Zielińska-Drozda większość swojego czasu poświęca nowej lokalizacji. Jak mówi, Ciechanów bardzo pozytywnie ją zaskoczył. Liczba klientek, które zapisały się na pierwszy zabieg, przerosła jej najśmielsze oczekiwania. – Jestem dobrej myśli – dodaje.
Zapytana o rentowność biznesu franczyzobiorczyni mówi, że pozyskanie około 300 stałych klientek zapewnia stabilność i dochód, który z powodzeniem wystarcza na utrzymanie rodziny i gromadzenie kapitału na rozwój firmy. 2021 rok był rekordowy – obecny 2022 zapowiada się jeszcze lepiej.
– Prowadzę biznes, który tworzy relacje z klientami na kilka miesięcy, rok i nawet dłużej – wyjaśnia franczyzobiorczyni. – Ta lojalność wynika z wysokich standardów, skuteczności zabiegów oraz faktu, że prowadzimy działalność, wymagającą zaufania oraz intymności. Nasza praca nie polega jedynie na depilacji. Naszą rolą jest wysłuchanie klientek i rozmowa w atmosferze relaksu. Takiego gabinetu nie zmienia się często. Przy jednoczesnym wsparciu franczyzodawcy mamy gotową receptę na sukces biznesu w tak wymagających czasach.
Własny gabinet depilacji
DepilConcept jest operatorem 62 gabinetów licencyjnych i posiada 2 proc. udział w całym rynku beauty w Polsce. W przygotowaniu jest już 10 nowych lokalizacji z nowymi franczyzobiorcami. Grupą docelową gabinetów są głównie kobiety w wieku od 18 do 60 lat, jednak o usługi firmy coraz częściej pytają również mężczyźni. Gabinety DepilConcept powstają zazwyczaj w miastach powyżej 40 tysięcy mieszkańców. Optymalny lokal na gabinet DepilConcept powinien liczyć powyżej 70 m2. Według założeń firmy, najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta. Bardzo dobrze radzą sobie również gabinety zlokalizowane w pasażach handlowych lub na dużych osiedlach.
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie, świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Powinna też być zaangażowana i gotowa do pracy ponad wymiar przewidziany etatem. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia. Według informacji firmy, gabinety depilacji to typ działalności, w której dzięki relacjom i profesjonalnym usługom można zbudować stabilny biznes i lojalność klientek.
Całkowita kwota inwestycji w nowy gabinet o powierzchni 60-70 m2 powinna się zamknąć w przedziale 150-200 tys. zł netto (opłata licencyjna, adaptacja lokalu i kompleksowe wyposażenie salonu). Przy podstawowym planie inwestycyjnym (Rental), próg wejścia rozliczany z franczyzodawcą wynosi 79 700 zł netto.
WIZYTÓWKA DEPILCONCEPT
Sieć gabinetów specjlizujących się w fotodepilacji.
- Kwota inwestycji: 150-200 tys. zł
- Powierzchnia lokalu: 60-70 m2
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


