Psychoterapia na licencji
– Walczymy z mitem, że psychoterapia jest tylko dla osób z zaburzeniami. Dzięki niej można poprawić jakość swojego życia – mówi Anna Węgrzyn z Centrum Zmiany w Życiu.
Na czym polega działalność Centrum Zmiany w Życiu?
Centrum Zmiany w Życiu założyłam, żeby pomagać ludziom w budowaniu szczęśliwego i pełnego jakości życia. Chciałam też pokazać, że psychoterapia to żaden wstyd. Choć świadomość odnośnie jej roli jest coraz większa, to wciąż wiele osób kojarzy wizytę u psychoterapeuty z zaburzeniami i wstydzi się poprosić o pomoc. Tymczasem psychoterapia jest nie tylko dla osób z zaburzeniami. Dzięki niej możemy poprawić jakość swojego życia, zbudować relacje w związku z partnerem, czy też dzieckiem. Coraz chętniej dbamy o to, co jemy, szukamy ekologicznych rozwiązań. Podobnie warto dbać o psychikę, żeby niepotrzebnie nie zatruwać się toksycznymi myślami i pielęgnować relacje. To bardzo ważne, tym bardziej, że dzisiaj mamy prawdziwy kryzys relacji. Polska jest na drugim miejscu jeśli chodzi o samobójstwa dzieci i młodzieży. To pokłosie tego, że brakuje nam wiedzy na temat relacji. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że o zdrowie psychiczne warto dbać. Jak nie mamy poczucia zadowolenia i sensu życia, to pozostaje tylko pustka.
Jakie jest zainteresowanie usługami psychoterapii?
Coraz większe. Jestem przekonana, że psychoterapia to jest przyszłość. Trzeba tylko dać ludziom możliwość skorzystania z niej. Podejście do tego tematu się zmienia, a świadomość na temat roli psychoterapii rośnie. Kiedy otwierałam swoją pierwszą placówkę pięć lat temu, wstydu było więcej. Teraz jest więcej otwartości. Tym bardziej, że wiele osób, szczególnie młodych ucierpiało na izolacji w czasie pandemii. Obecna sytuacja gospodarcza też nie pomaga. Jest dużo lęku i niepewności. Dzięki temu rośnie też odwaga do tego, żeby poprosić o pomoc.
Chcemy pokazać, że nie jesteśmy placówką medyczną. Tworzymy pewną społeczność, w której można liczyć na wsparcie. Pomoc może u nas dostać i dziecko i dorosły. Staramy się, żeby w poradni pracowali specjaliści, którzy pomogą wszystkim, w jak najszerszym zakresie.
Dlaczego zdecydowała się pani na rozwój we franczyzie? Czy są już chętni?
Moja doba jest zbyt krótka, aby zmieścić w niej prowadzenie kolejnych placówek. Tym bardziej, że prowadzę nie tylko poradnię w Warszawie, lecz także fundację, portal, kampanię społeczną „Terapia to nie wstyd”, z którą jeździmy po Polsce terapiobusem. Dlatego zdecydowałam, że podzielę się z innymi swoim know how dotyczącym prowadzenia poradni. Zależy mi na stworzeniu społeczności ludzi, którzy tworzą miejsca, w których można liczyć na pomoc.
W tym roku pierwszy raz wzięłam udział w targach franczyzowych. Sporo osób było zainteresowanych moim konceptem. Mam już podpisany list intencyjny i prowadzę dalsze rozmowy.
Jakie są warunki współpracy franczyzowej? Czy partnerzy muszą być psychoterapeutami?
Franczyzobiorca nie musi być psychoterapeutą ani osobą z wykształceniem psychologicznym. Sama mam 25-letnie doświadczenie w pracy jako dyrektor sprzedaży u jednego z największych deweloperów w Polsce. Zajmowałam się tam finansami, a wykształcenie mam prawnicze. Franczyzobiorcą może zostać np. były pracownik korporacji, który ma zacięcie biznesowe i potrafi zarządzać. Chciałabym tylko, żeby jednocześnie były to osoby, które mają potrzebę zrobienia czegoś dobrego dla innych.
Minimalna kwota inwestycji w otwarcie centrum to wydatek około 60 tys. zł. Do tego jednorazowa opłata wstępna standardowo wynosi 28 tys. zł, ale dla pierwszych pięciu franczyzobiorców zostanie obniżona do 25 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 3,5 proc. od przychodu (minimum 1 tys. zł), a marketingowa 1,5 proc.
Zapewniamy szkolenia m.in.: z obsługi klienta, radzenia sobie w sytuacjach trudnych. Placówki franczyzowe mogą również liczyć na silne wsparcie marketingowe. Pomagam też w zatrudnieniu terapeutów. Rekomenduję, żeby w każdym centrum znajdowało się 4-5 gabinetów. Dzięki temu poradnia może zaoferować różne nurty terapeutyczne.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA CENTRUM ZMIANY W ŻYCIU
Poradnie zdrowia psychicznego.
- minimalna inwestycja: 60 tys. zł
- opłata wstępna: 28 tys. zł (dla pierwszych pięciu franczyzobiorców 25 tys. zł)
- opłata franczyzowa: 3,5 proc., marketingowa 1,5 proc.
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

