Biznes, który ma wzięcie
Salonty ledwie wystartowało z franczyzą, a ma już sześciu partnerów. W 2023 roku liczba placówek ma przekroczyć 100.
Marka Salonty na rynek franczyzowy weszła pod koniec maja tego roku. Minęło zaledwie kilka miesięcy a na współpracę zdecydowało się sześciu partnerów, z czego trzech jest na finalnym etapie adaptacji. Poza tym firma ma aż dziewięć własnych placówek.
Potrzeba rynku
Mateusz Szymański z działu franczyzy w Salonty przyznaje, że zainteresowanie współpracą w ramach franczyzy zaskoczyło właścicieli.
– Jest ono dużo większe niż pierwotnie zakładaliśmy. Potencjalni franczyzobiorcy kontaktują się z nami codziennie – mówi Mateusz Szymański.
Podobnie było, gdy marka wchodziła na rynek w 2020 roku. Jest twórcy zauważyli, że dużym problemem jest brak odpowiedniego miejsca, w którym można zorganizować imprezę. Postanowili na próbę stworzyć przestrzeń pod wynajem godzinowy. W tym celu zaadaptowali jeden z poznańskich lokali w taki sposób, żeby łudząco przypominał mieszkanie. Nie ma w nim sypialni, ale są toalety, kuchnia, salon i duża część jadalniana, przy której klienci mogą świętować różne okazje. Testowo uruchomili jeden taki lokal na ulicy Mostowej w Poznaniu na początku 2020 roku. Okazało się, że zainteresowanie jest bardzo duże.
– Wcześniej nasi klienci byli zmuszeni organizować swoje wydarzenia albo w domach prywatnych albo w restauracjach. Pierwsza opcja jest niestety bardzo uciążliwa głównie z przyczyn organizacyjnych, takich jak sprzątanie. W restauracjach natomiast takie wydarzenia są zbyt kosztowne z uwzględnieniem marży na alkohol i jedzenie – tłumaczy Mateusz Szymański.
W placówkach Salonty klient nie martwi się o sprzątanie, a alkohol i jedzenie zapewnia sobie we własnym zakresie.
Oryginalny model
Salonty idealnie wpisało się zatem w potrzeby klientów i to pomimo trudnego czasu. Start przypadł przecież na moment, kiedy na świecie szalała pandemia. Teraz mamy trudną sytuację gospodarczą, a lokale Salonty rosną jak grzyby po deszczu. Powodem jest także fakt, że inwestycja jest niska, a model współpracy wyjątkowo prosty i oryginalny. Polega on na tym, że partner nie musi martwić się o klientów. Przyjmowanie rezerwacji i zarządzanie nimi odbywa się centralnie.
– To centrala zajmuje się pozyskiwaniem klientów i pełnym marketingiem. Po stronie franczyzobiorcy jest jedynie sprzątanie po każdym wydarzeniu, uzupełnienie braków papieru, ręczników czy zastawy oraz drobne naprawy. Nie jest to zatem zajęcie na pełen etat – mówi Mateusz Szymański.
Franczyzę Salonty można uruchomić w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Lokal musi mieć od 50 do 150 m2 powierzchni. Kandydaci są zobowiązani do uiszczenia opłaty wstępnej rzędu 5 tys. zł netto za każdy uruchamiany lokal. Po ich stronie jest także adaptacja lokalu. Franczyzodawca zapewnia jego projekt z rzutami i wizualizacjami oraz listę zakupową. Opłaty franczyzowe wynoszą 25 proc. od przychodów.
Firma ma bardzo ambitne plany rozwoju. Do końca roku planuje podpisanie umów na łącznie 15 placówek franczyzowych.
– Z dopracowanym know-how i doświadczeniem w relacjach z franczyzobiorcami w przyszłym roku planujemy znaczne zwiększenie dynamiki pozyskiwania nowych partnerów. Plan to minimum 100 placówek franczyzowych – zaznacza Mateusz Szymański.
WIZYTÓWKA SALONTY
- opłata wstępna: 5 tys. zł za każdy lokal
- liczba placówek: 9 własnych i 6 franczyzowych
- opłaty: 25 proc. od przychodów
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

