Jubileusze i podsumowania

Radoslaw Charubin, CEO Multi Ice Group:
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Multi Ice Group niebawem skończy 20 lat. Firma wywodzi się z Podlasia. Blisko 20 lat temu otworzyła w Białymstoku pierwsze okienko z amerykańskimi świderkami pod szyldem Lody Bonano. Po Lodach Bonano w 2016 roku na rynku zadebiutował nowy koncept. “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich. To lody produkowane na bazie mleka i świeżych owoców, według tradycyjnej receptury. W wielu miastach zaczęły więc pojawiać się lokale “u Lodziarzy”, a znakiem rozpoznawczym sieci stały się nietypowe, regionalne smaki, jak na przykład lody o smaku sera korycińskiego czy sękacza. Dzisiaj w sumie ponad 300 przedsiębiorców działa prowadzi lodziarnie Lody Bonano i “u Lodziarzy”.

– Zaczynaliśmy od lodów i jak widać osiągnęliśmy wielki sukces. Jednak chcemy się rozwijać również w innych kierunkach gastronomicznych. W tym roku weszliśmy do branży małych gastronomii z Crazy Dog oraz BuBu Bubble Tea. Obie wpisują się w nasze ogólne założenia, które wypracowaliśmy na przestrzeni dwudziestu lat. Zapewniamy dostęp do oryginalnych, wysokiej jakości składników, gwarantujemy wsparcie na każdym etapie inwestycji i całe know how dotyczące prowadzenia tego rodzaju działalności – mówi Radosław Charubin, CEO Multi Ice Group.

Franczyza Crazy Dog (sprzedaż hot dogów) to trzy modele współpracy – lokal stacjonarny, w pełni wyposażona, mobilna przyczepa gastronomiczna oraz punkt food court w galerii handlowej. Jeden z pierwszych lokali franczyzowych od kilku miesięcy działa przy promenadzie w Świnoujściu. Ostatnio lokal otworzył się w białostockiej galerii, a niebawem ruszyą kolejne, w Łomży i Białej Podlaskiej.

Kolejną marką, która w 2022 roku weszła do oferty Multi Ice Group, jest BuBu Bubble Tea. Bubble tea to napoje wywodzące się z Tajwanu. Ich sekretem są wypełnione sokiem kuleczki popping boba, zanurzone w owocowej herbacie. Bubble tea można pić przez cały rok, bez względu na pogodę. Dlatego franczyza BuBu dostępna jest w trzech wariantach współpracy: jako lokal stacjonarny, przyczepa gastronomiczna lub wyspa w galerii handlowej.

– Tym, co nas wyróżnia i czemu zawdzięczamy sukces, jest kompleksowość usług, minimum formalności oraz niski wkład własny. Bez względu na koncept, nasi, partnerzy mogą liczyć na w pełni wyposażone, mobilne punkty, bazę gotowych lokalizacji, pomoc w uzyskaniu finansowania oraz szkolenia, które pozwalają prowadzić dochodowy biznes bez posiadania wiedzy czy wcześniejszego doświadczenia w danej dziedzinie – dodaje Radosław Charubin. – Liczba naszych aktualnych franczyzobiorców mówi sama za siebie. Co ważne, każdy model biznesowy jest przez nas sprawdzany i na bieżąco udoskonalany. Nie osiadamy na laurach, tylko nieustannie się rozwijamy i pracujemy nad poszerzeniem i urozmaiceniem naszej franczyzowej oferty.

Kolejna Żabka Eko Smart

Żabka Eko Smart już działa w Łodzi. W sklepie zastosowano m.in. najnowszej generacji systemy oczyszczania powietrza (Safe Air) oraz energooszczędne lodówki, w których czynnikiem chłodzącym jest dwutlenek węgla (CO₂), minimalizujący wpływ na środowisko poprzez wielokrotnie mniejszy efekt cieplarniany. Sklep zasilany jest czystą, zieloną energią wytwarzaną m.in. przez zainstalowaną na dachu turbinę wiatrową. To już druga tego typu placówka – pierwszą sieć uruchomiła we wrześniu br. w Poznaniu.

– Żabka Eko Smart to swoiste laboratorium innowacji ekologicznych wzbogaconych o rozwiązania smart optymalizujące pracę franczyzobiorców. Placówki tego typu są wręcz naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi opartymi na sztucznej inteligencji, które współpracują z obsługą sklepu, uwalniając ich czas. W Żabce Eko Smart w Łodzi postawiliśmy na innowacje skupione głównie wokół czystego powietrza – testujemy w niej na przykład najnowszej generacji system oczyszczania powietrza. Nie mogło tu jednak zabraknąć także rozwiązań dotyczących: zielonej energii, drugiego życia i zielonego transportu. Wierzę, że docenią je nie tylko franczyzobiorca i jego pracownicy, których praca stanie się łatwiejsza, ale także nasi klienci, którzy – korzystając z ławki solarnej czy stacji napraw rowerów – będą mieli możliwość włączenia się w pozytywne działania Żabki na rzecz środowiska – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych Żabka Polska.

Żabki Eko Smart wpisują się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka, której jednymi z głównych celów są troska o środowisko naturalne, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca 2025 r. i zredukowanie intensywności emisji w sklepach o 70 proc. do końca 2026 r. oraz podniesienie poziomu satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią.

Nowy skład Zarządu i Rady Nadzorczej Grupy PSB Handel

Podczas listopadowego Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Grupy PSB Handel akcjonariusze zaakceptowali opracowaną strategię spółki na lata 2023-2025. Poza tym w wyborach uzupełniających do zarządu wybrali Annę Kamińską, a funkcję dyrektora zarządu powierzyli Piotrowi Kozinie, który dotychczas był członkiem zarządu wraz z Jackiem Kowalem. Anna Kamińska pracuje w Grupie PSB od 20 lat, zajmowała stanowisko dyrektora ds. wsparcia Sprzedaży. Akcjonariusze wybrali też nowego członka Rady Nadzorczej – Łukasza Tunkiewicza.

Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełczu k./Buska-Zdroju, działa na rynku od ponad 24 lat. Rozwija sieć hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród. Obecnie Grupa zrzesza 411 małych i średnich, rodzinnych firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 293 składach budowlanych, w 355 marketach PSB Mrówka oraz w 73 placówkach handlowych PSB Profi. W sumie w tych punktach pracuje ok. 14 tysięcy osób.

Łączne przychody parterów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu, w 2021 r. osiągnęły historyczny pułap 9 mld zł i były o ponad 18 proc. wyższe niż rok wcześniej. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 3,8 mld zł i (wzrost o 18 proc. rok do roku). Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na ok. 15 proc. W 2021 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 57 proc. Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 72 proc., a placówek PSB Profi 39 proc..

Podsumowania w Grupie CDRL

Grupa CDRL, dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, w III kwartale 2022 roku, pomimo niestabilnej sytuacji na rynkach rosyjskim i białoruskim, wygenerowała przychody ze sprzedaży, w wysokości 114 mln zł. Marża na sprzedaży towarów wzrosła do 50,2 proc. CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik.

Wyniki spółki w III kwartale 2022 r. są obciążone odpisem aktualizującym w kwocie 4,8 mln zł. Odpisane należności pozostają wymagalne, a zarząd podejmie w ramach obowiązującego prawa działania mające doprowadzić do spłaty należności w pełnej kwocie. W raportowanym okresie Grupa CDRL odnotowała stratę netto w wysokości 3,8 mln zł.

– Na wynik w III kwartale wpłynęło sezonowe spowolnienie, a dodatkowo obciążyły go odpisy. Przy analizie bieżących wyników na uwagę zasługuje także fakt występowania ujemnych różnic kursowych wynikających z niestabilności kursu białoruskiej waluty, co spowodowało różnice w osiąganych wynikach finansowych, nieuzasadnione z punktu widzenia faktycznych efektów prowadzonej działalności – komentuje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL. – Jednocześnie utrzymana w raportowanym okresie dynamika sprzedaży oraz dalszy wzrost marży na sprzedaży towarów pozwalają nam z optymizmem myśleć o najbliższych miesiącach. Poprawie wyników będzie również sprzyjać podjęte przez nas dalsze poszerzanie kanałów sprzedaży, w szczególności online. Przed nami najbardziej gorący sprzedażowo okres w roku, do którego jesteśmy bardzo dobrze przygotowani - podkreśla wiceprezes CDRL.

Grupa CDRL w III kwartale wzmocniła nowoczesne kanały sprzedaży, kontynuując jednocześnie rozwój omnichannel. Spółka uruchomiła internetowy sklep multibrandowy Mokida.com – znajdą się tam produkty Coccodrillo oraz Lemon, ale także nowa marka Mokida, która poprzez niższe ceny jest skierowana do nowych grup odbiorców. Równolegle, firma rozpoczęła sprzedaż na Zalando.pl oraz poszerzyła dostępność produktów na rynku niemieckim – w tym okresie zostały uruchomione nowe kanały na Amazon.de. i eBay.de. W omawianym okresie uruchomiono również usługę click and collect oraz zwroty online – offline. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy w trakcie pandemii przyzwyczaili się do zakupów przez Internet.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €