Franczyzobiorcy mają pełne ręce roboty

Niskie koszty
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Husse to szwedzki producent suchej i mokrej karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Firma dobrze sobie poradziła w czasie pandemii i nadal się rozwija.

Zagłębie domowych pupili

Szczególnie dobrze marka radzi sobie w Polsce. Działa tutaj od 2008 r. Pierwsze umowy franczyzowe podpisała na przełomie 2008 i 2009 roku w Gdyni i Bydgoszczy. Jej model działania dobrze przyjął się w polskich realiach, ponieważ mamy ok. 6 mln kotów i 8 mln psów.

- Od początku działania polski oddział rozwija się najszybciej ze wszystkich rynków, na których działa Husse i obecnie jesteśmy na drugim miejscu pod względem sprzedaży w całej sieci. Przed nami jest już tylko Francja – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse w Polsce.

Obecnie w sieci działa 51 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów. W przypadku franczyzobiorcy inwestycja wynosi zwykle od 40 do 50 tys. złotych i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają maksymalnie 5 tys. złotych.  Całkowity zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników, ale przy poprawnie prowadzonej franczyzie nie powinno to zająć dłużej niż 12-18 miesięcy.

- Biznes na licencji Husse, m.in. ze względu na brak konieczności wynajmowania powierzchni handlowej, charakteryzuje się niskimi kosztami stałymi. Zdarzają się sytuacje, że franczyzobiorca osiąga rentowność operacyjną już w pierwszym miesiącu działalności. Dla bezpieczeństwa kandydatów zakładamy jednak, że pierwsze zyski pojawiają się po kilku miesiącach działalności – mówi Piotr Cieślik.

Zwraca on też uwagę, że wyzwaniem dla całej branży dzisiaj jest presja cenowa, z którą trzeba się zmierzyć.

 – Wynika ona zarówno ze wzrostu kosztów produkcji, jak również wysokiego kursu euro. Rosnące ceny produktów spożywczych, które wszyscy widzimy w sklepach, wpływają bezpośrednio na wzrost kosztów produkcji. Mięso, tłuszcz, warzywa, zboża to podstawowe surowce z których produkowane są karmy dla psów i kotów. Nie pomagają też ceny energii i koszty transportu – mówi Piotr Cieślik.

Oryginalny model

Produktów Husse nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć wyłącznie bezpośrednio od lokalnego dystrybutora - franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym zwykle przez ok. 200-300 tys. mieszkańców.

- To biznes oparty na bezpośrednim dotarciu do klienta i budowaniu z nim długookresowych relacji. Dystrybutorzy Husse to osoby przeszkolone w zakresie żywienia psów i kotów, zazwyczaj miłośnicy zwierząt, którzy potrafią doradzić i dobrać odpowiedni produkt w zależności od wieku, wagi czy rasy psa lub kota – tłumaczy Piotr Cieślik.

Model ten sprawdził się także w czasie pandemii. Klienci woleli dostawać karmę pod drzwi, zamiast jeździć do sklepu, a zapłacić mogli bezgotówkowo. To w tym czasie zaczęło Husse przybywać klientów. Wzrosło też zainteresowanie posiadaniem zwierzęcia w domu.

Przy tym produkty Husse są z wyższej półki. Podobne klienci mogą dostać wyłącznie w specjalistycznych sklepach zoologicznych, u weterynarzy lub w sklepach internetowych. 

- Klient, który chce zdrowo karmić swojego pupila jest przyzwyczajony do tego, że karmy nie kupi w sklepie za rogiem. Jeśli zdecyduje się na Husse, otrzyma pod drzwi, po atrakcyjnej cenie, najwyższej jakości produkt, dostarczony przez gruntownie przeszkolonego w zakresie żywienia psów i kotów dystrybutora – tłumaczy Piotr Cieślik.

WIZYTÓWKA SIECI HUSSE

Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.

  • 51 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów
  • kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł

 

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €