Franczyzodawca z 10-letnim doświadczeniem

Gotowy biznes
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przez 10 lat działalności spółka Sweet Gallery stworzyła trzy koncepty franczyzowe – Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab oraz uruchomiła 700 punktów franczyzowych działających w Polsce i 50 punktów za granicą pod międzynarodową marką Ice and Roll i Cake and Roll. – Już teraz mogę przyznać, że jesteśmy największą i wszechstronną firmą street food w Europie, oferując szeroki wachlarz modeli franczyzowych – od kuchni słodkiej, po wytrawną. Widzimy także przestrzeń dla nowych pomysłów. Rynek jest chłonny, co z pewnością wykorzystamy w niedalekiej przyszłości – twierdzi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery. 

Blisko biznesu

Sweet Gallery posiada również 50 punktów własnych. – W ten sposób firma bezpośrednio „dotyka” rynku – jest blisko klienta i jego potrzeb. Jest bardzo wiele firm, które oferują franczyzę, a posiadają tylko jeden punkt własny i nie mają kompetencji do skalowania biznesu – mówi Krzysztof Olesiak. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, własne punkty należące do franczyzodawcy są konieczne, gdy oferuje się franczyzę. Są najlepszym dla niego źródłem wiedzy o biznesie i dają olbrzymią dawkę wiedzy o potrzebach konsumentów. Dzięki temu franczyzodawca może ulepszać ofertę i funkcjonowanie punktów w sieci. Sweet Gallery posiada własne punkty w ramach wszystkich konceptów, których jest właścicielem. 

Konkretny cel

Jednym z ważniejszych celów Sweet Gallery jest dalszy rozwój sieci i przekroczenie liczby 1 tys. punktów w 2023 roku. Spółka będzie także kontynuowała rozwój w Europie. W tej chwili punkty, pod międzynarodową marką Ice and Roll i Cake and Roll, funkcjonują w Rumunii, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, a w kolejce czekają już następne kraje.

– Kolejne 10 lat będzie jeszcze bardziej dynamiczne. Sweet Gallery rośnie w szybkim tempie. Wraz ze wzrostem liczby punktów franczyzowych rozbudowujemy też centralę. Zatrudniamy już ponad 200 osób. Przy takiej liczbie punktów musi być solidne zaplecze specjalistów, którzy wspierają franczyzobiorców na każdym kroku – przekonuje Krzysztof Olesiak.

Zapewnia, że franczyzobiorcy konceptów rozwijanych przez Sweet Gallery mają wsparcie centrali już od momentu podpisania umowy franczyzowej. Najpierw licencjobiorcą zajmuje się opiekun startowy, który przeprowadza go przez wszystkie etapy niezbędne do uruchomienia punktu i rozpoczęcia biznesu. Jest to m.in. pozyskanie finansowania, lokalizacji pod punkt i umówienie szkolenia wprowadzającego do biznesu. Następnie franczyzobiorca otrzymuje opiekuna regionalnego, który wspiera go w przygotowaniu punktu do otwarcia, w dniu otwarcia oraz przez cały okres trwania umowy franczyzowej. 

Szkolenia przed i w trakcie działalności

Szkolenia to jeden z istotnych elementów działalności franczyzowej pod marką Lodolandia and Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, obejmują one szeroki zakres wiedzy, dzięki czemu partnerzy, nawet tacy bez doświadczenia gastronomicznego, szybko poznają zasady biznesu. Szkolenia wprowadzające do biznesu trwają kilka dni w centrali firmy w Warszawie i w punkcie szkoleniowym, który realnie funkcjonuje na rynku. Natomiast w trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy i ich pracownicy szkoleni są online, przy wykorzystaniu specjalnej platformy szkoleniowej. Szkolenia mają formę bloków tematycznych, z których w każdej chwili można korzystać. Przekazywana wiedza dotyczy procedur prowadzenia punktu, sprzedaży, przechowywania produktów oraz obsługi klienta. Franczyzobiorcy wyposażeni są w kompleksową wiedzę, dzięki czemu szybko stają się specjalistami oraz praktykami i szkolą własnych pracowników.    

Biznes gotowy do zarabiania

Sweet Gallery przekazuje franczyzobiorcom biznes „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, gotowy do prowadzenia działalności. Cały biznes zamknięty jest w przyczepie, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni oraz magazynu. 

– Biznes pod markami Lodolandia and Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab to kompaktowe i dochodowe modele franczyzowe, które umożliwiają prowadzenie jednocześnie kilku punktów i pracę na etacie. Pozwala na to m.in. system IT, który umożliwia zdalne kontrolowanie sprzedaży, stanu kasy i bieżącej sytuacji w punkcie. Franczyzobiorcy nie muszą szukać lokalizacji, bo zapewnia ją centrala. Firma wyszukuje miejsca pod punkty franczyzowe, negocjuje stawki i warunki najmu oraz współpracuje z właścicielami gruntów. Naszym nadrzędnym celem jest zarówno dbałość o jakość produktów, jak i usług, które świadczymy dla naszych franczyzobiorców. Jesteśmy członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców i działamy zgodnie z zasadami zapisanymi w Kodeksie Dobrych Praktyk Dla Rynku Franczyzy – twierdzi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €