Franczyzodawca z doświadczeniem
– Zajęcia edukacyjne dla dzieci to ostatnia rzecz, z której rezygnują świadomi rodzice – mówi Kamila Hołody, specjalista ds. kluczowych klientów Edukido.
Jak branża edukacyjna radziła sobie w mijającym roku?
Jak w każdej branży, także w edukacyjnej odczuwamy problemy gospodarcze, z jakimi przyszło się mierzyć wszystkim. Bez względu na to, czy jest się przedsiębiorcą, franczyzobiorcą czy pracownikiem na etacie. Zauważamy, że wydłuża się proces decyzyjny w kwestii podpisania umowy. Ludzie nie czują się pewnie i mają obawy czy poradzą sobie „na swoim”. Na pewno w podejmowaniu decyzji nie pomaga ani pandemia, ani wojna na Ukrainie, ani widmo recesji. Na szczęście w Edukido mamy długoletnie doświadczenie w branży edukacyjnej. Wiemy, że zajęcia edukacyjne dla dzieci to ostatnia rzecz, z której świadomi rodzice rezygnują. Prędzej ograniczą wydatki na swoje przyjemności, niż przestaną inwestować w zajęcia rozwijające kompetencje i zainteresowania swojego dziecka. I takich rodziców jest coraz więcej. Nasi franczyzobiorcy zgłaszają duże zainteresowanie warsztatami Edukido, a ci, którzy prowadzili biznes sami, decydują się zatrudniać instruktorów, aby móc tworzyć kolejne grupy.
Z iloma placówkami kończycie rok 2022?
Rok 2022 kończymy z 58 oddziałami w Polsce i pięcioma za granicą. Na koniec roku szkolnego 2021/2022 nasze oddziały miały łącznie: 11,8 tys. uczniów. Największe z placówek nowy rok szkolny otwierają z liczbą między 800 a 1,4 tys. uczniów.
A jakie są plany Edukido na rok 2023?
W 2023 roku chcemy skupić się na rozwoju sieci na mniejszych obszarach, nawet takich liczących od 40 tys. mieszkańców. Planujemy pozyskiwać franczyzobiorców nie tylko w miastach, ale w powiatach i gminach. W ostatnim czasie zauważyliśmy, że wyjście poza granice miasta daje naszym franczyzobiorcom nowe możliwości rozwoju i szansę na znalezienie nowych klientów. Ze względu na to, że nie każdemu przedsiębiorcy chce się wyjść poza biuro/miasto i dojechać do mniejszych miejscowości, mamy tam w szkołach i przedszkolach małą lub żadną konkurencję, a to daje dużą szansę na stworzenie nowych grup i zarabianie.
Jeśli chodzi o regiony, gdzie nie ma naszych placówek, to w Polsce nie mamy jeszcze franczyzobiorców w takich miastach jak m.in. Białystok, Bydgoszcz, Gorzów Wielkopolski, Kalisz, Radom, Toruń czy Zielona Góra. Poza tym jest jeszcze wiele mniejszych miejscowości, gdzie nasi franczyzobiorcy mogliby prowadzić zajęcia Edukido.
Chcielibyśmy otworzyć też kilka nowych placówek zagranicznych, szczególnie zależy nam na Rumunii, Węgrach i Czechach, ale nie zapominamy również o Serbii, Bośni czy Bułgarii.
Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Prawie każdy. Naszymi franczyzobiorcami zostają zarówno osoby, które chcą zrezygnować z etatu i przejść „na swoje”, jak i takie, które szukają bardziej elastycznych rozwiązań zawodowych, niż praca w ściśle określonych godzinach. Są również osoby, które prowadziły już wcześniej własny biznes, ale chciały poszerzyć zakres usług właśnie o zajęcia z branży edukacyjnej.
Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Już na etapie omawiania warunków umowy staramy się rozwiewać wątpliwości czy błędne wyobrażenia o prowadzeniu biznesu edukacyjnego. Organizujemy kompleksowe i obowiązkowe szkolenie wstępne, które przygotowuje franczyzobiorcę do samodzielnego prowadzenia zajęć i biznesu. W trakcie takiego szkolenia dzielimy się nie tylko wiedzą, ale i doświadczeniami, które sami zdobywaliśmy przez lata. Dodatkowo franczyzobiorca ma dostęp do bazy materiałów z naszym know-how, scenariuszami zajęć, wzorami umów itp., czyli wszystkich informacji niezbędnych do prowadzenia biznesu.
Jeśli chodzi o późniejsze funkcjonowanie oddziałów, staramy się rozwiązywać pojawiające się problemy na bieżąco. Gdy zaistnieje taka potrzeba, organizujemy spotkania w centrali lub u franczyzobiorcy. Posiadamy narzędzia do autodiagnozy biznesu, dzięki którym nasi licencjobiorcy mogą monitorować wszystkie kluczowe parametry i samodzielnie reagować na niepożądane odchylenia od oczekiwanej normy. Raz do roku organizujemy spotkania franczyzobiorców, w trakcie których omawiamy najlepsze praktyki. To doskonała okazja, aby poznać innych franczyzobiorców, wymienić się doświadczeniami.
Jakim budżetem trzeba dysponować, aby wystartować z biznesem w Edukido?
Obecnie kwota inwestycji wynosi 27,5 tys. zł netto, na obszarze 60 tys. mieszkańców. W skład tej opłaty wchodzą: początkowa opłata licencyjna za wyłączność na danym obszarze działalności, pakiet startowy klocków, pakiet startowy materiałów marketingowych oraz pakiet startowy akcesoriów do zajęć. Dzięki temu franczyzobiorca od początku jest zaopatrzony we wszystkie niezbędne narzędzia - nie tylko do prowadzenia zajęć, ale też do aktywnej sprzedaży i reklamy swoich usług.
Opłaty miesięczne są uzależnione od typu prowadzonych. Przykładowa opłata za moduł „zajęcia regularne” to 200 zł miesięcznie do 3 miesiąca, 900 zł między 4-17 miesiącem i 1,4 tys. zł po 17 miesiącu). Co ważne, opłaty są z góry określone i niezależne od liczby uczestników zajęć.
A ile można zarobić?
Wielkość przychodów zależy od skali na jaką franczyzobiorca decyduje się działać. Są osoby, które od razu zatrudniają instruktorów i tworzą więcej grup regularnych. Inni sami prowadzą zajęcia dla 150 dzieci. Nasze doświadczenie pokazuje, że zwrot z inwestycji na obszarze od 60 – 120 tys. mieszkańców pojawia się w przypadku zaangażowanych franczyzobiorców między 6 a 9 miesiącem działalności. Przeciętnie, każde dziecko powyżej czwartego uczestnika zajęć stanowi czysty zarobek dla franczyzobiorcy.
Przychody oddziałów uzależnione są w największym stopniu od liczby dzieci na zajęciach regularnych. Jedna grupa zajęciowa złożona z 10 dzieci to przychód miesięczny rzędu 1,2-1,5 tys. zł, zależnie od wysokości miesięcznej opłaty abonamentowej jaką pobiera oddział. Jeśli franczyzobiorca sam prowadzi zajęcia i stworzy 12 grup regularnych, to jego miesięczny przychód może sięgnąć 18 tys. zł miesięcznie. Jeżeli do zajęć regularnych dobierze moduł z warsztatami, jest w stanie zarobić jeszcze więcej. Dwa przeprowadzone warsztaty w miesiącu wystarczają, żeby zapłacić miesięczna opłatę dla franczyzodawcy. Każdy kolejny warsztat jest dla franczyzobiorcy czystym zyskiem. Podobnie ma się sprawa z prowadzeniem urodzin.
WIZYTÓWKA EDUKIDO
Warsztaty dla dzieci z wykorzystaniem klocków LEGO.
- 58 oddziałów w Polsce, 5 zagranicą
- kwota inwestycji od 27,5 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

