Mnogość otwarć na koniec roku

Fit Cake, Berlin Doner Kebap, Sklepy Komfort oraz RamenShop otwierają nowe placówki, a Grupa PSB Handel chwali się osiągniętymi przychodami. Przegląd tygodnia 5-11 grudnia.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Fit Cake przez ostatnie półtora miesiąca uruchomił sześć nowych placówek franczyzowych, a niecukiernia w Toruniu została gruntownie przeorganizowana i oddana klientom w nowej odsłonie. Pierwsze otwarcie miało miejsce w Zielonej Góry. 15 października nową kawiarnię Fit Cake w tym mieście przy os. Kaszubskim 3/3, odwiedzili pierwsi klienci. Co ważne, lokal uruchomili franczyzobiorcy, którzy już prowadzą jeden Fit Cake w innej dzielnicy.
– Mamy coraz więcej multifranczyzobiorców. A to znaczy, że Fit Cake ma swoją dobrze sprofilowaną grupę odbiorców, ludzi, którzy postanowili prowadzić zdrowy tryb życia, zrezygnować z cukru, albo muszą stosować dietę z różnymi ograniczeniami i nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z naszych produktów – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Także system franczyzowy, jaki oferujemy, jest na tyle sprawny i opłacalny, że ludzie chcą otwierać nowe lokale w tej formule.
Po Zielonej Górze przyszła kolej na Oleśnicę. Pod koniec października ruszyła tam, przy ul I. Paderewskiego 5L kolejna kawiarnia Fit Cake. Motywacja jej powstania jest dość typowa dla sieci. Franczyzobiorczyni dosyć miała jeżdżenia ponad 30 kilometrów, tylko po to, by kupić zdrowe ciasto. Postanowiła sama je produkować i sprzedawać, ale nie tylko na własny użytek. Fit Cake od dawna było jej ulubioną fit kawiarnią, dlatego wybór jaki lokal otworzyć był dość oczywisty. Po miesiącu nadal jest o tym przekonana.
29 października odbyło się uroczyste otwarcie w Mrokowie. Lokal powstał przy ul. Rejonowej 42B, a ciacho bez cukru i fit słodycze jakie oferuje spotkały się z ciepłym przyjęciem klientów, którzy zostawiają dobre opinie i komentarze o kawiarni. W sobotę 5 listopada ruszył długo wyczekiwany Fit Cake w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Raszkowskiej 16. Od 19 listopada w Grudziądzu przy Pańskiej 1/1 można kupić fitkejkowe ciasta, torty, batony, śniadania, kremy i desery w słoiczkach i wiele innych słodkości, ale zdrowym wydaniu. Wydarzeniem w Toruniu było reotwarcie Fit Cake w nowej odsłonie i pod nowym kierownictwem.
Najświeższa niecukiernia otworzyła się w Chełmie. 26 listopada pierwsi goście odwiedzili Fit Cake przy ul. Lubelskiej 47. Wysoka frekwencja jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Historia powstania lokalu to opowieść o zmaganiach właścicielki, która od dawna nie je cukru i ogranicza gluten. Postanowiła więc zainwestować w coś, co zaspokoi jej potrzeby, a być może stanie się też sposobem na życie.
– Wszyscy nasi franczyzobiorcy są przekonani do marki, wiedzą, że nasze produkty są uczciwe. Jak oferujemy coś bezglutenowego, to na 100 proc. i z certyfikatem. Jak coś reklamujemy jako vege, to nie ma tam krztyny produktów odzwierzęcych. Nie kombinujemy z kaloriami jak robią to inni w pseudo zdrowych lokalach, gdzie podaje się wartość energetyczną dla 100 g (co napisane jest małym druczkiem), podczas gdy ciastko ma ponad 200 g. Dlatego nie tracimy, tylko zyskujemy i klientów, i partnerów – Rafał Kościuk nie kryje zadowolenia z ostatnich sukcesów marki. Przyznaje też, że sieć wdrożyła wiele rozwiązań, które mają wesprzeć franczyzobiorców i inwestorów w tym trudnym dla gospodarki okresie.
Do końca grudnia można np. skorzystać z wakacji inwestycyjnych. Potencjalni franczyzobiorcy mogą odroczyć część kosztów, niezbędnych do uruchomienia kawiarni na pół roku. Sieć przewiduje też spłacanie opłaty franczyzowej w ratach. Oferuje też współpracę z działem prawnym, który doradzi z jakich dotacji można skorzystać, czy jak wynegocjować umowę najmu, żeby poradzić sobie z rosnącymi kosztami mediów. Naciskamy na ciągłą edukację naszych franczyzobiorców i staramy się ich rozwijać biznesowo i produktowo.
– Nie mówimy, że w przyszłym roku będzie łatwiej, ale patrząc na tegoroczne wyniki wiemy, że damy radę – dodaje Rafał Kościuk.
Pierwsza restauracja BERLIN DÖNER KEBAP w Grudziądzu
W grudniu sieć BERLIN DÖNER KEBAP otworzyła pierwszą restaurację w Grudziądzu. Jest to jednocześnie 62. restauracja sieci w Polsce. Grudniowe otwarcie było kolejnym w modelu franczyzowym.
– Bardzo cieszy nas dalszy rozwój sieci – mówi Karol Kostyrka, menedżer ds. rozwoju. – Punkt w Grudziądzu znajduje się w Galerii Alfa Centrum. Na terenie obiektu znajduje się kino, atrakcyjny plac zabaw dla dzieci oraz odbywają się liczne cykliczne wystawy i imprezy. Takie bogactwo atrakcji przyciąga szerokie grono odwiedzających, a tym samym potencjalnych klientów restauracji Berlin Döner Kebap – dodaje.
Berlin Döner Kebap jest siecią, która działa w Polsce od ponad 20 lat. Dania przygotowywane są w obecności klientów, ze składników, które sam wybierze. Marka serwuje zarówno klasyczne jak i nietypowe warianty kebaba: Rollo Farmer z krążkami cebulowymi czy Rollo Cezar z chrupiącymi grzankami i tartym serem dojrzewającym. Co ważne, osoby preferujące dietę rośliną, zawsze mogą wymienić dostępne mięso na oryginalny, cypryjski ser Halloumi lub przygotowywane według własnej receptury Falafele – kotleciki z ciecierzycy. Marka regularnie wypuszcza nowości jak np. Quesado, czyli Quesadilla Grilled Kebap. Nie inaczej jest też z nowościami technologicznymi. W restauracji w Grudziądzu są samoobslugowe stanowiska w postaci kiosków zamówieniowych.
Sieć można odnaleźć m.in. w takich lokalizacjach jak: Złote Tarasy w Warszawie, Galeria Bałtycka i Forum w Gdańsku czy kompleks Baltic Park Molo w Świnoujściu. Rozwija się także kanał delivery. Ponadto w dwóch lokalizacjach (Szczecin, Gorzów Wlkp.) uruchomiony został drive-thru, dzięki czemu zmotoryzowani klienci mogą składać zamówienie w wygodny sposób.
Grupa PSB Handel S.A. przekroczyła 4 mld zł
W końcu listopada br. przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) przekroczyły kolejną magiczną barierę – 4 mld zł. Warto przypomnieć, że pułap 3 mld zł spółka pokonała w roku 2020, zaś rok 2021 zaowocował wynikiem bliskim 3,8 mld zł. Tak dobry wynik z jednej strony jest efektem znaczących wzrostów cen większości materiałów dla budowy, remontów oraz utrzymania domów i mieszkań, zaś z drugiej wzrostem liczby placówek handlowych sieci PSB. W tym roku przybyło 14 Mrówek, których łączna powierzchnia handlowa przekroczyła 32 tys. mkw., w tym ogród zewnętrzny stanowił niemal 9 tys. mkw. Mimo iż, sektor budownictwa, zwłaszcza mieszkaniowego, notuje od wiosny gwałtowne spadki, Grupie PSB udaje się zwiększać przychody. Zarząd firmy szacuje, że rok 2022 zamknie 11% wzrostem sprzedaży. Warto dodać, że łączne przychody ze sprzedaży wszystkich Partnerów Grupy za 10 miesięcy br. wyniosły 8,3 mld zł, tj. o ponad 11% więcej niż przed rokiem. Aktualnie Grupa liczy 356 sklepów Mrówka i 365 hurtowni budowlanych (w tym 74 placówki Profi).
Aż pięć otwarć KOMFORT HOME jednego dnia
Marka KOMFORT otworzyła pięć sklepów 9 grudnia. Nowe sklepy znajdują się w Kielcach, Toruniu, Lipniku k. Stargardu, Wolsztynie oraz Sieradzu.
– Chcemy, aby marka KOMFORT w pełni odpowiadała na potrzeby naszych klientów i była po prostu blisko nich. Stąd kolejne otwarcia naszych sklepów stacjonarnych. Sklep internetowy dysponuje naszym pełnym asortymentem, wiemy jednak, że znacząca rzesza naszych klientów potrzebuje po prostu znaleźć się fizycznie w sklepie. KOMFORT ich zainspiruje, doradzi, lecz także zapewni wsparcie przy projektowaniu, transporcie oraz montażu. Dlatego właśnie cały czas poszerzamy naszą ofertę i jednocześnie konwertujemy nasze sklepy do nowych formatów wielkopowierzchniowych showroom’ow inspirujących i proponujących nasze smart rozwiązania – mówi Wojciech Kiestrzyń, prezes zarządu spółki Sklepy Komfort.
Nowo otwierane sklepy posiadają w swojej ofercie produkty z asortymentu: łazienek, kuchni, podłóg, dywanów, drzwi, mebli, oświetlenia i dekoracji. Na miejscu jest możliwość skorzystania z profesjonalnej obsługi doradzających opiekunów klienta, projektantów, czy umówienia montażu lub dostawy zakupionych produktów.
Jedną z dopiero co otwartych lokalizacji jest sklep KOMFORT HOME na terenie kieleckiej Galerii Echo. Otwarcie w Kielcach to właściwie bardziej reotwarcie, bo sklep KOMFORTU był już obecny w tej galerii. Dotychczasowe formaty marki czyli Łazienki i Podłogi funkcjonowały oddzielnie, a teraz zostały połączone pod jednym szyldem na wspólnej przestrzeni ponad 2000 m2.
W Toruniu sklep KOMFORT HOME powstał na terenie galerii handlowej Nowe Bielawy. Pozostałe otwarcia dotyczą Lipnika k. Stargardu oraz Sieradza i Wolsztyna. Dwie ostatnie lokalizacje to nowe sklepy w systemie franczyzowym.
– Ostatni rok był dla KOMFORTU bardzo intensywnym czasem. Rok 2022, mimo że trudny ze względu na rosnącą inflację oraz wojnę na Ukrainie, był dla nas pod wieloma względami przełomowy. Oczywiście nadal długa droga przed nami, a nasze oczekiwania ciągle rosną. Naszym celem jest uspójnienie doświadczeń naszych klientów, niezależnie od kanału, poszerzenie oferty i budowa w świadomości klientów, czym jest ten nowy KOMFORT. Obecnie trwają prace nad wypracowaniem i wdrożeniem spójnej strategii komunikacji naszej marki – mówi Konrad Jezierski, Omni-Sales Director, członek zarządu spółki Sklepy Komfort.
W 2022 roku przybyło dotąd siedem sklepów z czego trzy sklepy własne i cztery franczyzowe. Aż 15 sklepów zostało powiększonych do postaci nowego konceptu. Obecnie sieć liczy 160 sklepów.
Dzięki otwarciom kolejnych sklepów stacjonarnych, KOMFORT poszerza zasięg swojej sieci w segmencie home & decor. Nowe obiekty pojawiły się między innymi we Wrocławiu czy Bydgoszczy. We wszystkich sklepach, nie zależnie od powierzchni, konsekwentnie wprowadzono całościowy koncept KOMFORT HOME.
W kolejnym roku spółka Sklepy Komfort zapowiadają dalszą ekspansję. Już teraz sieć przygotowuje się, by w pierwszym kwartale 2023 roku otworzyć wielkopowierzchniowy sklep w Krakowie w nowo powstającym centrum handlowym ATUT przy ul. Nowohuckiej.
Nowy RamenShop
Na łódzkim osiedlu Retkinia otworzył się kolejny lokal należący do sieci RamenShop, która powiązana jest z franczyzą Sushi Kushi.
– Remont lokalu trwał prawie sześć miesięcy, oczywiście nie obyło się bez problemów na budowie,
jednak warto było przejść przez ten żmudny okres – mówi Michał Szumko, franczyzobiorca RamenShop.
Do przywitania pierwszych gości firma przygotowała się już od kilku tygodni, w pierwszej kolejności uruchomiła działania marketingowe, oswajała klientów z tym, że lada moment zawita na lokalnym rynku.
– To de facto bardzo ważny aspekt, bo nastawienie nasze było takie, że od pierwszego dnia mamy zarabiać. Sieć zagwarantowała szkolenia, dzięki czemu mogę szczerze powiedzieć, że pomimo bardzo dużego ruchu daliśmy radę. Po prawie miesiącu działania trend z otwarcia nadal się utrzymuje, co mnie bardzo cieszy. Chociaż sytuacja na rynku nie jest z całą pewnością sprzyjająca, to trzeba pamiętać, że przez ostatnie lata konsumenci przyzwyczaili się do jedzenia na mieście, wiele młodych osób nie ma nawet w swoich mieszkaniach odpowiedniej przestrzeni do gotowania – mówi franczyzobiorca marki. – Rameny to dane, które jest teraz bardzo na czasie, a konkurencji na rynku w zasadzie brak, jeśli dodamy do tego naprawdę świetny produkt to wydaję mi się, że mogę być całkowicie spokojny. Wybór tej franczyzy nie był zresztą przypadkowy; jestem osobą, która od kilku lat związana jest z siecią Sushi Kushi – zajmuję się profesjonalnie fotografią dla sieci. Widząc jaki potencjał ma ten koncept, jak przemyślany jest to biznes postanowiłem zainwestować i otworzyć swój lokal pod brandem RamenShop. Na obecną chwilę biorę pod uwagę dalszy rozwój w ramach sieci – stwierdza Michał Szumko.
RamenShop to aktualnie największa sieć franczyzowa serwująca ramen w Polsce. Pierwszy lokal powstał w lutym 2022 roku w Łodzi, obecnie sieć liczy 15 lokali na terenie kraju. Franczyzodawca zakłada rozwój w atrakcyjnych częściach miast liczących co najmniej 70 tys. mieszkańców.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...