Konkurencja zza oceanu nadciąga

Ambitne plany
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wywodząca się z Nowego Orleanu sieć Popeyes wchodzi do Polski i Czech. Pierwsze lokale marki na naszym rynku mają pojawić się już w przyszłym roku. Główna siedziba polskiego oddziału firmy znajduje się we Wrocławiu. Popeyes chce otworzyć w sumie 600 restauracji w Polsce i Czechach w ciągu najbliższych 10 lat.

Popeyes to światowy potentat. Ma ponad 3,8 tys. lokali na całym świecie, nawet w Indiach, Japonii, Portoryko czy Wietnamie. Spółka zależna firmy Restaurant Brands jest obecna w 30 krajach i działa na zasadzie franczyzy. W Europie lokale Popeyes można znaleźć w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii. W menu lokali jest tzw. kuchnia nowoorleańska, m.in.: pikantny kurczak, polędwiczki z kurczaka czy smażone krewetki.

Masterfranczyzobiorcą Popeyes na Polskę i Czechy został została prywatna firma inwesycyjna McWin, operator gastronomiczny działający w Europie. Oprócz tego McWin będzie za pośrednictwem swojej nowo utworzonej platformy Rex Concepts CEE rozwijał markę Burger King w Czechach, Polsce i w Rumunii.

Norwegowie w Da Grasso

Da Grasso i Orkla sfinalizowały założenia umowy inwestycyjnej – norweska grupa stała się większościowym udziałowcem największej polskiej sieci pizzerii. Pierwotna umowa warunkowa została podpisana trzy miesiące temu. Przez ten czas strony uzyskały niezbędne zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz dopracowały warunki i zasady przyszłej współpracy.

Zgodnie z przyjętymi we wrześniu br. założeniami, Orkla obejmuje 74 proc. udziałów w Da Grasso. Założycielka sieci Karolina Rozwandowicz pozostanie nadal udziałowcem, a Magdalena Piróg dalej będzie pełniła funkcję prezesa zarządu. Da Grasso będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem.

– Cieszę się z zakończenia tego formalnego etapu połączenia naszych firm. Da Grasso staje się już oficjalnie członkiem wielkiej rodziny Orkla. Nasi franczyzobiorcy pozytywnie odebrali informacje o planowanym wzmocnieniu właścicielskim firmy. Razem, z wielką energią, myślimy o przyszłości i szansach, które przed nami stoją – powiedziała Karolina Rozwandowicz.

Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ok. 190 lokali franczyzowych.

Założona 368 lat temu Orkla jest wiodącym norweskim dostawcą markowych dóbr konsumpcyjnych dla sektora spożywczego, out-of-home, specjalistycznego handlu detalicznego i piekarni. Od 2018 roku Orkla jest głównym konsolidatorem na rynku sieci pizzerii w Europie. Do tej pory zainwestowała w lokale w Finlandii, w krajach Beneluksu i w Niemczech. Po sfinalizowaniu transakcji Orkla zarządza 860 pizzeriami w Europie.

– Wraz z zarządem Da Grasso oraz ich ambitnymi franczyzobiorcami chcemy kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Połączymy nasze narzędzia, wiedzę i doświadczenie, co pozwoli nam na dalsze umocnienie marki w Polsce. To ważny dzień dla Orkli i spółki Pizza Out of Home. Realizacja naszej strategii na europejskim rynku franczyzy pizzy przebiega zgodnie z planem, a dzięki Da Grasso, naszemu nowemu partnerowi w Polsce, nasza pozycja jest teraz silniejsza – komentuje Tommi Tervanen, CEO Orkla Pizza Out of Home.

Wina od Gessler i Palikota

Magda Gessler wkracza na polski rynek alkoholi z własną marką win. Wina pochodzące z winnicy Bodegas Villarrica Manor w Hiszpanii wyselekcjonowane zostały osobiście przez Magdę Gessler i Janusza Palikota. Kolekcja win pod nazwą „R” jest dostępna w sklepie online Browaru Tenczynek oraz w sklepach sieci Żabka.

Współpraca duetu Magdy Gessler oraz znanego na polskim rynku alkoholi, Janusza Palikota, rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku. Wspólnie odwiedzili winnicę Bodegas Villarrica Manor, należącą do hiszpańskiej rodziny winiarzy, a także wieloletnich przyjaciół restauratorki.

– Unikalny charakter naszych win to efekt ciężkiej pracy i doświadczeń wielu pokoleń, a także umiejętne wykorzystanie darów natury, oddającej nam to, co najlepsze. Wyselekcjonowane przez nas wina są doskonałej jakości, wybierane z należytym im pietyzmem. A wszystko po to, by sprawić konsumentom jak największą przyjemność oraz zaprosić we wspólną podróż po hiszpańskich smakach. Wina „R” powstają z winogron pielęgnowanych w tradycyjnych uprawach, przy użyciu tych samych metod, które wykorzystywali przodkowie obecnych właścicieli: powoli i z szacunkiem do natury. I tak również należy się nimi delektować: bez pośpiechu, ciesząc się towarzystwem bliskich, w trakcie rodzinnych obiadów czy spotkań z przyjaciółmi – mówi Magda Gessler, restauratorka, przewodniczka po kulinarnych tajemnicach i smakach.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €