Kawiarnie i nie tylko

Inna i Oleg Yarovyj prowadzą trzy marki gastronomiczne, które rozwijają we franczyzie.
Przyjeżdżając do Polski z Ukrainy Inna i Oleg Yarovyj bardzo chcieli spróbować swoich sił w prowadzeniu własnego biznesu.
– Choć kultura picia kawy w naszym kraju jest zupełnie inna niż w Polsce, postanowiliśmy stworzyć miejsce typowe dla konceptu, który doskonale sprawdzał się w dużych miastach w Ukrainie – opowiada Inna Yarovyj.
I tak 29 lutego 2016 roku powstała najmniejsza kawiarnia w Polsce, mieszcząca się na warszawskim Mokotowie.
– Okazało się, że już 6 m2 wystarczy, aby móc umilać dzień kawą często spieszącym się gdzieś ludziom, a mały metraż finalnie przerodził się w początek naszego sukcesu – dodaje Inna Yaroyj.
Aktualnie pod szyldem marki Dobro & Dobro Cafe działa 17 kawiarni, z czego pięć to lokale własne, a 12 funkcjonuje na zasadach franczyzy. Można się w nich napić klasycznych wariantów kawy, ale także autorskich wariacji np. piernikowej latte, cappu orange lub matcha mango latte. Na gości czekają też śniadania, croissanty czy desery.
Inwestycja w kawiarnię
Na razie marka chce skupić się na otwieraniu nowych lokali w większych miastach.
– Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do centralnych dzielnic. Dla przykładu we Wrocławiu i Warszawie powstały osiedlowe kawiarnie Dobro & Dobro Cafe, które cieszą się dużym zainteresowaniem lokalnych mieszkańców i są przez nich chętnie odwiedzane – podkreśla Inna Yarovyj.
Dobro & Dobro Cafe otwiera zarówno mobilne, jak i stacjonarne kawiarnie. Te pierwsze są lokalizowane w galeriach handlowych czy biurowcach. Koszty inwestycji w tym przypadku zaczynają się od 50 tys. zł. Natomiast otwarcie większych stacjonarnych kawiarni wiąże się z wydatkami rzędu ok. 300 tys. zł.
– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy głównie biznesowego spojrzenia na rozwój marki oraz zaangażowania w codzienną pracę – podkreśla Inna Yarovyj. – Idealny kandydat to osoba z doświadczeniem menedżerskim w gastronomii, nie rezygnujemy jednak ze współpracy z tymi, którzy takich umiejętności nie posiadają. Najważniejszym warunkiem jest wysoka motywacja do aktywnego uczestnictwa w procesach szkoleniowych, przygotowujących kompleksowo do objęcia takiego stanowiska. Chcemy, aby nasi franczyzobiorcy nie byli dla nas wyłącznie partnerami biznesowymi, ale także bliskimi ludźmi, z podobną wizją rozwoju.
Kolejne pomysły
Cztery lata po otwarciu pierwszej kawiarni Inna i Oleg Yarovyj postanowili spróbować swoich sił w innym segmencie gastronomii i otworzyli Sushi Cafe – specjalizujące się w przygotowywaniu rolek sushi na dowóz. Dziś oprócz jednego lokalu własnego tej marki działają także trzy franczyzowe. Ale na tym nie poprzestali. Najmłodszym biznesowym dzieckiem małżonków jest Prosecco Oyster Bar.
– Naszym marzeniem było otwarcie sieci lokali, w których każdy będzie mógł spróbować najwyżej jakości owoców morza w przystępnej cenie i bez wcześniejszej rezerwacji miejsc – wyjaśnia Inna Yarovyj. – Poza ofertą gastronomiczną, posiadamy także szeroką gamę napojów alkoholowych. Aktualnie prowadzimy jeden lokal własny tej marki w Warszawie na ul. Francuskiej. W najbliższych miesiącach zostanie także otwarty punkt w galerii handlowej Złote Tarasy. Lokale franczyzowe natomiast działają we Wrocławiu oraz Krakowie.
W przypadku Sushi Cafe inwestycja zaczyna się od 40 tys. zł. Natomiast otwarcie Prosecco Oyster Bar to wydatek ok. 450 tys. zł.
– Przy każdym z konceptów naszym franczyzobiorcom zapewniamy kompleksowe wsparcie biznesowe oraz mentoring. Mogą oni liczyć na przejrzysty model finansowy, a także program szkoleń, będący gwarancją rozwoju nie tylko marki, ale ich samych. Oferujemy także gotową, sprawdzoną koncepcję biznesową oraz nowatorską strategię marketingową. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniego lokalu oraz nawiązaniu współpracy z dostawcami. I co najważniejsze – nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie realizacji projektów brandowych – zapewnia Inna Yarovyj.
WIZYTÓWKA DOBRO & DOBRO CAFE
Sieć kawiarni.
- kwota inwestycji od 50 tys. zł
- opłata wstępna od 20 do 60 tys. zł
- opłata miesięczna 5,5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej