KOKU Sushi z przemyślaną strategią
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
Wbrew obiegowej opinii nie wszystkie restauracje narzekają na obroty.
– Mijający rok był dla naszej sieci rekordowy pod względem sprzedaży – informuje Urszula Olechno, CEO KOKU Sushi. – Z jednej strony to wynik całkowitego odblokowania gastronomii po pandemii, z drugiej otwarcia przez nas kolejnych restauracji oraz wdrożenia nowego menu, dokładnie przeanalizowanego pod względem food costów. Najbliższe miesiące z pewnością upłyną pod znakiem wzrostów cen mediów i towarów, co będzie skutkowało tym, że przetrwają najsilniejsze podmioty. Duże franczyzy, takie jak KOKU Sushi bronią się, tworząc grupy zakupowe. Działamy na sporej skali, więc negocjujemy atrakcyjne ceny ze współpracującymi z nami dostawcami. Dzięki temu jesteśmy w stanie w znaczący sposób zniwelować różnicę w kosztach, jaką powoduje inflacja.
Kompleksowa strategia
Marka podeszła kompleksowo do problemu rosnących cen, tak, aby skorzystali na tym wszyscy franczyzobiorcy.
– Na początku poddaliśmy analizie wszystkie aspekty działalności sieci – od umów z dostawcami, przez organizację pracy poszczególnych lokali, po food costy. W ten sposób rozpoznaliśmy obszary, w których możemy szukać oszczędności, bez uszczerbku na jakości serwowanych potraw oraz bez radykalnego podnoszenia cen dla klientów końcowych – wyjaśnia Urszula Olechno.
Sieć zawarła nowe, korzystne umowy z kontrahentami, którzy zapewnili ciągłość dostaw dla wszystkich restauracji.
– Jako duża sieć mamy możliwość negocjacji lepszych warunków, na czym korzystają poszczególni franczyzobiorcy. Wypracowaliśmy też rozwiązania związane z opłacalnością pracy kucharzy, kelnerów i dostawców, i dostosowaliśmy grafiki do natężenia ruchu w danych godzinach. Rekomendujemy ponadto zakup nowoczesnych urządzeń, które usprawniają pracę kuchni i w dłuższej perspektywie przynoszą znaczne oszczędności dla właścicieli – wylicza Urszula Olechno.
Kolejną sprawą były wspomniane food costy. Na początku września ub. r. w KOKO Sushi zadebiutowała nowa karta, uwzględniająca składniki, których rynek cechuje się dużą stabilnością.
– Postawiliśmy na nowe gatunki ryb oraz dania mięsne, charakterystyczne dla kuchni azjatyckiej. Dzięki temu nasi goście nie odczuli wzrostu cen potraw, a karta stała się bardziej uniwersalna i przyciąga nowych konsumentów – wyjaśnia Urszula Olechno.
CEO KOKU Sushi podkreśla, że kuchnia sushi nie jest energochłonna, więc podwyżki w tym zakresie nie są tak mocno odczuwalne. Sushi opiera się na surowych, świeżych składnikach lub poddanych minimalnej obróbce termicznej. Nie ma mowy o długim gotowaniu, smażeniu czy pieczeniu. Dzięki temu siłą rzeczy rachunki właścicieli są niższe w porównaniu do innych restauracji.
Oferta franczyzowa
W ramach marki KOKU Sushi działa 48 lokali w całej Polsce. W 2022 roku sieć powiększyła się o osiem nowych punktów.
– Obecnie mamy cztery lokale w trakcie remontów i kolejne zapytania o współpracę. To pokazuje, że w dobie zbliżającego się kryzysu ludzie nie chcą trzymać pieniędzy w bankach, a starają się je inwestować w sprawdzone rozwiązania – dodaje Urszula Olechno. – Dlatego pracujemy teraz nad nowymi formatami i kolejnymi strategiami marketingowymi na trudne czasy.
Marka oferuje trzy modele współpracy, które uzupełniają się wzajemnie. To standardowa restauracja KOKU Sushi, restauracja premium – czyli o podwyższonym standardzie oraz point – działający wyłącznie w sektorze delivery. W przypadku standardowej restauracji inwestycja wynosi ok. 120 tys. zł, plus koszty remontu. Miesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł. Otwierając restaurację premium trzeba się liczyć z inwestycją rzędu 300 tys. zł (plus koszty remontu). Opłata franczyzowa to 3 tys. zł. Najtańszy w inwestycji jest point – ok. 40 tys. zł plus remont. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł.
KOKU Sushi można otwierać w miastach liczących już od kilkunastu tysięcy mieszkańców.
– Partnerzy są objęci wsparciem na każdym etapie otwierania restauracji. Oferujemy pomoc w poszukiwaniu lokalizacji, projekt, wytyczne co do wyposażenia. Dodatkowo każdy przechodzi szkolenie z zarządzania lokalem, współpracy we franczyzie i realizacji działań marketingowych. Kucharze i obsługa kelnerska także są objęci miesięcznym szkoleniem. Franczyzobiorcy mają do dyspozycji szczegółowy podręcznik operacyjny, instrukcje BHP – wylicza Urszula Olechno. – Dodatkowo wszystkie restauracje sieci tworzą wspólny koszyk zakupowy i korzystają ze sprawdzonych dostawców. Mamy także jeden system sprzedaży i szereg rozwiązań IT. Gwarantujemy ponadto udział w działaniach marketingowych i akcjach promocyjnych. Biznes z KOKU Sushi jest stabilny, co potwierdza fakt, że podczas pandemii nie zamknął się żaden lokal. Opracowany przez nas model pozwala franczyzobiorcom na szybki rozwój, dlatego wielu z nich decyduje się na otwieranie kolejnych restauracji pod naszym szyldem.
WIZYTÓWKA KOKU SUSHI
Sieć restauracji sushi.
- 48 lokali
- 3 modele współpracy
- koszt inwestycji zależny od wybranego modelu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

