Franczyza, która szybko rośnie
W minionym roku do sieci Auto Gamma dołączyło sześć placówek franczyzowych. Firma otworzyła także swój pierwszy oddział za granicą.
Jeszcze w połowie minionego roku Auto Gamma, specjalizująca się w wymianie i regeneracji reflektorów samochodowych, poza własnym salonem w Krakowie miała tylko punkt franczyzowy w Warszawie. Obecnie placówki franczyzowe działają także w Krakowie, Pietrzejowicach, Wrocławiu, Sosnowcu i Toruniu.
– Wszystkie udało nam się otworzyć jeszcze w 2022 roku. To ogromny sukces – mówi Radosław Wanat, doradca techniczny Auto Gamma.
Apetyt na więcej
Szczególnie dobrze radzi sobie wrocławski salon.
– Przychód, który uzyskał prowadzący go franczyzobiorca w pierwszych miesiącach znacznie przewyższył prognozowany model finansowy. Właściciel tego warsztatu już rozmawia z nami o otwarciu kolejnych oddziałów – mówi Radosław Wanat.
W minionym roku ruszył także pierwszy zagraniczny oddział – w hiszpańskim Madrycie.
– Rozwija się on bardzo dobrze. Na tym rynku praktycznie nie mamy konkurencji – mówi Radosław Wanat.
Auto Gamma ma apetyt na więcej. Duży potencjał do rozwoju widzi także w USA, Niemczech i Anglii. Dlatego szuka masterfranczyzobiorcy, który chce prowadzić biznes na zagranicznych rynkach. To musi być osoba, która ma doświadczenie w handlu.
– Możemy ocenić potencjał na danym rynku, gdyż jesteśmy największym importerem części niezbędnych do regeneracji i adaptacji lamp. Posiadamy największy magazyn w Europie i otrzymujemy mnóstwo zamówień z wymienionych krajów oraz zleceń na regenerację, gdzie eksportujemy również swoje produkty – zapewnia Radosław Wanat.
Dodaje, że firma działa również intensywnie w zakresie marketingu. Rozpoczęła już akcje marketingowe w kolejnych większych miastach w Polsce, w których można otworzyć salon.
– Badamy poziom zainteresowania naszej usługi w danej lokalizacji, zanim kandydat zdecyduje się na podpisanie z nami umowy. Uruchamiamy wówczas skuteczne akcje marketingowe, udostępniamy telefon z nowym numerem oraz budujemy stronę internetową dla przyszłej placówki – tłumaczy Radosław Wanat.
Zapewnia, że dzięki takiemu działaniu firmie szybko udało się zdobyć zaufanie salonów, które zostały uruchomione w zeszłym roku.
– To pomogło naszym franczyzobiorcom podjąć decyzję, że warto do nas się przyłączyć. Jesteśmy w stanie zadbać o to, żeby nie brakowało im klientów – mówi Radosław Wanat.
Wysokie marże
Auto Gamma powstała w 1993 roku. Celem było wypełnienie luki na rynku warsztatów samochodowych. Wcześniej kierowcy zmuszani byli do wymiany lamp na bardzo drogie oryginalne reflektory lub kiepskiej jakości tanie zamienniki. Natomiast Auto Gamma na początku wskrzeszała stare reflektory poprzez renowację oraz ponowne napylanie aluminium na wypalone odblaski. Z czasem poszerzała zakres usług związanych z lampami, wprowadzając ich modyfikacje na reflektory wykorzystujące technologie LED.
Obecnie oferowane przez firmę usługi dotyczą głównie regeneracji reflektorów, usuwania wgnieceń PDR oraz napraw szyb samochodowych.
– Franczyzobiorcy uzyskują atrakcyjne przychody dzięki wysokiej marży. Tych, którzy nas wybiorą do współpracy wspieramy nie tylko szkoleniami, ale również dbamy o nich w trakcie prowadzenia biznesu, pomagamy rozwiązywać wszelkie ewentualne problemy. Jesteśmy zainteresowani tym, aby franczyzobiorca jak najwięcej zarabiał, gdyż w tej sytuacji i my czerpiemy korzyść, stąd też stałe wsparcie z naszej strony – tłumaczy Radosław Wanat.
Plan finansowy dla salonu Auto Gamma przewiduje nakłady inwestycyjne w kwocie minimalnej 150 tys. zł netto, razem ze wstępną opłatą licencyjną. Na zwrot z inwestycji można liczyć właściwie już w pierwszym półroczu. Bieżąca opłata licencyjna wynosi 8,5 proc. od wartości obrotu netto osiąganego w salonie franczyzobiorcy. Jest jeszcze opłata marketingowa rzędu 2 proc. wartości obrotów netto.
Franczyzobiorca oprócz regeneracji lamp, napraw szyb oraz usuwania wgnieceń metodą PDR, może też zarabiać na częściach, które kupuje u franczyzodawcy w atrakcyjnych cenach. Przychód netto w okresie pierwszych miesięcy wynosi pomiędzy 70 tys. zł a 180 tys. zł w zależności od lokalizacji. Po pierwszym roku od prowadzenia działalności może sięgać powyżej 200 tys. zł.
WIZYTÓWKA MARKI AUTO GAMMA
- 1 placówka własna i 6 w franczyzowych w Polsce oraz 1 oddział w Hiszpanii
- kwota inwestycji – 150 tys. zł
- przychód netto – 70-180 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

