Strategia na 2023 rok
– W naszym modelu franczyzy depozytowej franczyzobiorcy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe ich wynagrodzenie – mówi Marta Parafińska z Komfortu.
Jaki był miniony rok dla marki Komfort?
Stanowił dla nas ogromne wyzwanie, przede wszystkim z powodu konsekwencji wojny w Ukrainie, realnego spadku płac w gospodarce, wzrostu kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa połączonego z galopującą inflacją. Mimo tego Komfort cały czas inwestuje. Rozwijamy się ilościowo i jakościowo. Nieustannie pracujemy nad wprowadzeniem nowych ekspozycji kuchni i łazienek do naszych istniejących już salonów oraz otwieramy zupełnie nowe lokalizacje. Aktualnie działa już 56 sklepów, które mają w ofercie kuchnie oraz 62 sklepy z asortymentem łazienkowym. W 2022 roku otworzyliśmy 6 nowych sklepów franczyzowych oraz 6 sklepów własnych marki w formacie Komfort Home. W tym roku planujemy dalsze usprawnienia procesów, wdrożenia nowych produktów, a nawet całych kategorii. Kluczowym elementem naszej strategii jest też zmiana komunikacji marketingowej i dostosowanie jej do aktualnej sytuacji rynkowej.
Gdzie planujecie rozwijać sieć?
Sklepy franczyzowe otwieramy w miejscowościach powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie poszukujemy partnerów w takich miejscowościach, jak np. Świebodzin, Oleśnica, Brodnica, Ostrowiec Świętokrzyski, Puławy, czy Tomaszów Mazowiecki. Najczęściej sklepy franczyzowe są zlokalizowane w budynkach wolnostojących bądź w parkach handlowych, z parkingiem, w sąsiedztwie innych sklepów związanych z branżą budowlaną lub wykończenia wnętrz. Dużym atutem jest również operator spożywczy w pobliżu.
W ciągu ostatnich lat poszerzyliście w istotny sposób ofertę, wychodząc poza asortyment podłogowy.
Aktualnie w naszej ofercie znajdują się podłogi, drzwi, łazienki, kuchnie oraz meble. Dążymy do tego, aby nasi klienci w każdym z salonów znaleźli produkty pozwalające na wykończenie domu czy mieszkania od A do Z. Nowe sklepu otwieramy w formacie Komfort Home – podłogi, kuchnie, łazienki, drzwi. W pewnych sytuacjach bierzemy pod uwagę otwarcie sklepu z asortymentem podłogowym i kuchennym bądź podłogowym i łazienkowym, natomiast jest to kwestia odrębnych ustaleń.
Jakie są koszty inwestycji w sklep?
Partnerzy ponoszą koszty opłaty licencyjnej oraz ewentualnego dostosowania lokalu – pomalowania ścian na biało, wydzielenia powierzchni magazynowej etc. Koszty inwestycji związanej z lokalem są uzależnione od standardu wykończenia danej powierzchni. Model franczyzy depozytowej Komfort zapewnia franczyzobiorcom bezpieczeństwo biznesowe – nie angażują środków w zakup towarów, a zarządzanie asortymentem i zapasem jest prowadzone z poziomu centrali. Opłata licencyjna jest jednorazowa i zaczyna się od 95 tys. zł netto. Naszym Franczyzobiorcom zapewniamy gotowy salon sprzedaży – od projektu sklepu, poprzez meble ekspozycyjne, budowę aranżacji kuchennych i łazienkowych, zatowarowanie, infrastrukturę techniczno-informatyczną oraz oznaczenia zewnętrzne sklepu. Partnerzy oraz ich pracownicy biorą udział w nieodpłatnych szkoleniach produktowych i sprzedażowych, dodatkowo przygotowujemy akcję promocyjną na otwarcie sklepu. Przez cały okres trwania umowy zapewniamy wsparcie operacyjne naszych przedstawicieli regionalnych.
Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?
W naszym modelu franczyzy depozytowej partnerzy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe wynagrodzenie franczyzobiorców.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI KOMFORT
Siec sklepów z wyposażeniem wnętrz.
- 160 salonów
- opłata wstępna 95 tys. zł netto
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do właściela marki TBM Telekom.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

