Franczyza w nowym formacie
Cukrem i Solą otwiera nowy format. Oprócz food trucków i lokali stacjonarnych proponuje teraz franczyzobiorcom także wyspy handlowe.
Punkty Cukrem i Solą sprzedają ciepłe przekąski, m.in. zapiekanki, frytki belgijskie, frytki z batatów, ziemniaki zakręcone, kanapki grillowane na ciepło, churrosy, kawy oraz koktajle owocowe. Latem w ofercie są lody czy bubble tea, zimą dodatkowo np. burgery. Do tej pory wszystkie punkty marki działały w formacie przyczep gastronomicznych. Ale już w lutym otwiera się pierwsza wyspa handlowa pod szyldem Cukrem i Solą, w Factory Annopol w Warszawie.
– To nasz format przeznaczony właśnie dla galerii handlowych – mówi Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Z racji na uwarunkowania lokalizacyjne nie będzie tutaj pełnego menu, czyli rzeczy smażonych, jak np. zakręcane ziemniaki, frytki czy churrosy. Za to w ofercie znajdą się kanapki, zapiekanki, bubble tea, kawa, lody MiniMelts.
Inwestycja do wyboru
W tej chwili Cukrem i Solą oferuje więc franczyzobiorcom trzy formaty sprzedażowe. Najpopularniejszy, czyli przyczepę gastronomiczną, franczyzobiorca otrzymuje obrandowaną i w pełni wyposażoną. W środku znajduje się m.in.: piec konwekcyjny, frytownice, grill, maszyna do ziemniaka zakręconego, blender kielichowy, lodówki, zamrażalki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację. Potrzebują przyłącza prądu, więc licencjobiorca powinien wziąć to pod uwagę, wybierając lokalizację.
Przyczepy można kupić korzystając z leasingu. Na start wystarczy wówczas kwota 11 tys. zł. Drugą opcją – popularniejszą – jest wynajem. Franczyzobiorca podpisuje wówczas umowę na 12 miesięcy.
– W okresie zimowym udzielamy mu 50-proc. rabatu na czynsz najmu – informuje Kamil Woźniak. – Jeśli po jakimś czasie zdecyduje się wykupić przyczepę, 50 proc. kwoty wpłaconej na poczet opłat za najem wliczane jest w cenę wykupu.
Ci, którzy zdecydowaliby się otworzyć lokal stacjonarny, powinni liczyć się z wydatkiem rzędu 40-50 tys. zł, w przypadku lokalu o powierzchni 30 m2. Natomiast wydatek na wyspę handlową to ok. 70 tys. zł.
Mała gastronomia się broni
Miesięczna opłata franczyzowa w przypadku przyczepy gastronomicznej wynosi 500 zł, a w pozostałych formatach 800 zł. Jeśli lokalizację pod punkt franczyzowy znalazł franczyzodawca, to dodatkowo otrzymuje co miesiąc 1,5 proc. od obrotu placówki.
– Pomimo różnych trudności wynikających z ogólnej sytuacji gospodarczej nie odczuliśmy spadku obrotów – zapewnia Kamil Woźniak. – W przypadku małej gastronomii wzrosty cen menu nie są tak drastyczne, jak np. w restauracjach i w związku z tym nie są tak odczuwalne przez klientów.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć punktów małej gastronomii.
- 13 lokalizacji
- 3 formaty
- opłaty miesięczne 500 lub 800 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


