Franczyza w nowym formacie

Cukrem i Solą otwiera nowy format. Oprócz food trucków i lokali stacjonarnych proponuje teraz franczyzobiorcom także wyspy handlowe.
Punkty Cukrem i Solą sprzedają ciepłe przekąski, m.in. zapiekanki, frytki belgijskie, frytki z batatów, ziemniaki zakręcone, kanapki grillowane na ciepło, churrosy, kawy oraz koktajle owocowe. Latem w ofercie są lody czy bubble tea, zimą dodatkowo np. burgery. Do tej pory wszystkie punkty marki działały w formacie przyczep gastronomicznych. Ale już w lutym otwiera się pierwsza wyspa handlowa pod szyldem Cukrem i Solą, w Factory Annopol w Warszawie.
– To nasz format przeznaczony właśnie dla galerii handlowych – mówi Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Z racji na uwarunkowania lokalizacyjne nie będzie tutaj pełnego menu, czyli rzeczy smażonych, jak np. zakręcane ziemniaki, frytki czy churrosy. Za to w ofercie znajdą się kanapki, zapiekanki, bubble tea, kawa, lody MiniMelts.
Inwestycja do wyboru
W tej chwili Cukrem i Solą oferuje więc franczyzobiorcom trzy formaty sprzedażowe. Najpopularniejszy, czyli przyczepę gastronomiczną, franczyzobiorca otrzymuje obrandowaną i w pełni wyposażoną. W środku znajduje się m.in.: piec konwekcyjny, frytownice, grill, maszyna do ziemniaka zakręconego, blender kielichowy, lodówki, zamrażalki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację. Potrzebują przyłącza prądu, więc licencjobiorca powinien wziąć to pod uwagę, wybierając lokalizację.
Przyczepy można kupić korzystając z leasingu. Na start wystarczy wówczas kwota 11 tys. zł. Drugą opcją – popularniejszą – jest wynajem. Franczyzobiorca podpisuje wówczas umowę na 12 miesięcy.
– W okresie zimowym udzielamy mu 50-proc. rabatu na czynsz najmu – informuje Kamil Woźniak. – Jeśli po jakimś czasie zdecyduje się wykupić przyczepę, 50 proc. kwoty wpłaconej na poczet opłat za najem wliczane jest w cenę wykupu.
Ci, którzy zdecydowaliby się otworzyć lokal stacjonarny, powinni liczyć się z wydatkiem rzędu 40-50 tys. zł, w przypadku lokalu o powierzchni 30 m2. Natomiast wydatek na wyspę handlową to ok. 70 tys. zł.
Mała gastronomia się broni
Miesięczna opłata franczyzowa w przypadku przyczepy gastronomicznej wynosi 500 zł, a w pozostałych formatach 800 zł. Jeśli lokalizację pod punkt franczyzowy znalazł franczyzodawca, to dodatkowo otrzymuje co miesiąc 1,5 proc. od obrotu placówki.
– Pomimo różnych trudności wynikających z ogólnej sytuacji gospodarczej nie odczuliśmy spadku obrotów – zapewnia Kamil Woźniak. – W przypadku małej gastronomii wzrosty cen menu nie są tak drastyczne, jak np. w restauracjach i w związku z tym nie są tak odczuwalne przez klientów.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć punktów małej gastronomii.
- 13 lokalizacji
- 3 formaty
- opłaty miesięczne 500 lub 800 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej