Franczyza kawiarni – przegląd sprawdzonych pomysłów na biznes

Przychody wzrosły
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według raportu firmy Dotykačka, analizującego sytuację polskiej gastronomii w I półroczu 2022 roku, kawiarnie i cukiernie mogły się pochwalić blisko 40-procentowym wzrostem wysokości przychodów i liczby klientów – w porównaniu z rokiem 2019, nieskażonym kryzysem pandemicznym. Czyli nie jest źle, a nawet jest całkiem nieźle.

Cofix miał dobry rok

Międzynarodowa sieć kawiarni Cofix zakończyła rok z 14 kawiarniami w czterech miastach. Aż 11 zostało otwartych w minionum roku. Z tego ponad połowa to lokale franczyzowe.

– Sprzedaż rośnie i oscyluje wokół poziomu 30-40 proc. like for like, sukcesywnie powiększa się baza lojalnych gości – mówi Bartłomiej Małoszuk, dyrektor generalny Cofix Polska. – Cieszy nas też bardzo rozwój franczyzy, nie tylko w kontekście pozyskiwania nowych partnerów, ale też rozwijania relacji z dotychczasowymi.

Plany na rok 2023 to 20 nowych kawiarni. Zdecydowana większość będzie prowadzona przez franczyzobiorców. 

– Ostatnie lata pokazały dość dobitnie, że sytuacja rynkowa może zmieniać się w całkowicie nieobliczalny sposób. Zachowujemy więc zdrowy dystans – bardziej liczą się jakościowe otwarcia niż ich mnogość. Dlatego też ciągle rozwijamy naszą ofertę dla partnerów – nie tylko pod kątem analizy i optymalizacji modelu biznesowego, ale także w kontekście nowych rozwiązań – dodaje Błażej Małoszuk.

Cofix wprowadził niedawno nowy format kawiarni – model modułowy Cofix Flex, którego uruchomienie zajmuje kilka dni. Wystarczy dobra lokalizacja, nawet taka bez dostępu do bieżącej wody. Poszczególne elementy składane są ze sobą elastycznie, jak klocki, w zależności o dostępnej powierzchni i potrzeb. Wszystkie systemy są odpowiednio zaprojektowane i wyposażone w specjalne czujniki, dzięki którym na bieżąco informują, co się dzieje w lokalu – od tematów operacyjnych przez rozliczenia finansowe.

Kwota inwestycji zależy od wybranego formatu, zasadniczo to koszt na poziomie 200-350 tys. zł.

– Szukamy niezmiennie osób przedsiębiorczych, które czują rynek i chcą się na nim rozwijać. Nie wymagamy dużego doświadczenia, prowadzimy partnerów krok po kroku, od wspólnego zbudowania modelu biznesowego, przez szukanie lokalizacji, przygotowywanie projektów architektonicznych, budowę/wykończenie lokalu, po rekrutację, szkolenie zespołu i otwarcie. Zapewniamy stałe wsparcie marketingowe i operacyjne – wylicza Błażej Małoszuk. – Przez pierwsze miesiące po otwarciu elastycznie podchodzimy do opłat, uzależniamy je od wyników kawiarni. Gdy franczyzobiorcy osiągną stabilny poziom wzrostu, pojawiają się opłaty franczyzowe i marketingowe, które razem dają 8 proc.

Jeśli chodzi o średnie przychody kawiarni, franczyzodawca podkreśla, że zależy to od wybranego formatu, wielkości lokalu czy lokalizacji.

– Nie lubimy uśrednień, bo każdy przypadek jest nieco inny. Mamy zarówno lokale 30-metrowe, nastawione na wynos, jak i 300-metrowe – wyjaśnia Błażej Małoszuk. – Jeżeli ktoś myśli o standardowej kawiarni, powiedzmy 70 m2, w dobrym punkcie miasta, może liczyć na przychody na poziomie 90-95 tys. zł. Konkretne kwoty pokazujemy jednak dopiero w modelu zbudowanym pod dany lokal i okolicę.

Na kawę do Cafe Słodziak

Cafe Słodziak to nowy koncept franczyzodawcy marki Cukrem i Solą.

– Chcieliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w sprzedaży kawy i lodów, uruchamiając koncept stacjonarnych kawiarni – wyjaśnia Kamil Woźniak,franczyzodawca obu marek. – Naszym dostawcą jest Costa, więc klienci mogą być pewni, ze czeka na nich naprawdę dobra kawa, przygotowywana w profesjonalnych ekspresach.

Oprócz kawy, goście Cafe Słodziak mogą też zamówić ciasta, lody, bubble tea. Franczyzodawca zapewnia, że biznes sprawdzi się już w małych, kilkutysięcznych miejscowościach. Jeśli chodzi o format to do wyboru jest lokal stacjonarny i wyspa kawiarniana, dedykowana takim miejscom jak np. galerie handlowe.

– Ale możemy też przygotować przyczepę gastronomiczną, jeżeli franczyzobiorca chciałby poprowadzić taki biznes sezonowo – dodaje Kamil Woźniak.

Na kawiarnię potrzebny jest lokal o powierzchni min. 50 m2. Ale w niektórych lokalizacjach, jak np. dworce, można otworzyć też mniejszy, już 20-30-metrowy. Franczyzodawca szacuje inwestycję na ok. 80-120 tys. zł.

– Wiele sprzętów franczyzobiorcy otrzymują od nas w użyczenie – informuje Kamil Woźniak. – Np. ciśnieniowy ekspres, młynek do kawy, zamrażarkę do lodów Mini Melts, które mamy w swojej ofercie.

W przypadku wyspy należy liczyć się z inwestycją rzędu 60-100 tys. zł. To koszt z wyposażeniem i ogródkiem. Przyczepa gastronomiczna będzie kosztować 102 tys. zł netto, ale można ja też wydzierżawić. Miesięczne opłaty franczyzowe to 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu.

Franczyzobiorcy będą zatowarowywać się za pośrednictwem centrali. Wyjątkiem są ciasta.

– W każdym punkcie przewidujemy też uruchomienie tzw. kącika regionalnego, w którym można sprzedawać np. naleśniki czy gofry. To pozwoli urozmaicić asortyment – zachęca Kamil Woźniak.

Cafe Słodziak umożliwia również współpracę na zasadzie systemu partnerskiego.

– Jeśli ktoś już prowadzi punkt gastronomiczny, np. lodziarnię, może wstawić do niego kącik kawowy i dzięki temu mieć całoroczną ofertę dla klientów – mówi Kamil Woźniak.

Biały miś zaprasza

Sieć the White Bear Coffee zakończyła rok 2022 z obrotami wyższymi o 41 proc. w porównaniu do 2021.

– Ten wynik bardzo nas cieszy, zważywszy na okoliczności, w których funkcjonuje obecnie gastronomia i ogólną sytuację gospodarczą – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel sieci the White Bear Coffee. – Nasi goście wyraźnie pokazali, że produkty wysokiej jakości, a do takich należy rzemieślniczo wypalana kawa, która jest podstawą działalności marki, zawsze się obronią. Do tego położyliśmy nacisk na podnoszenie standardów obsługi, marketing w mediach społecznościowych, rozwój aplikacji lojalnościowej i budowanie wokół kawiarni silnej społeczności klientów. To wszystko przełożyło się na wyższą sprzedaż.

Pod szyldem the White Bear Coffee działa 8 punktów. W 2022 powstały dwie kawiarnie własne i trzy franczyzowe. W strukturach sieci zadebiutował ponadto pierwszy multifranczyzobiorca. 

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi kandydatami na franczyzobiorców, którzy są na etapie poszukiwania odpowiedniej lokalizacji – dodaje Marcin Zalewski.

Marka oferuje obecnie cztery modele współpracy. Trzy najnowsze formaty charakteryzują się niższą kwotą inwestycji i większą elastycznością w doborze lokalizacji. To point - punkt całoroczny, nastawiony na wynosy, okno – punkt całoroczny lub sezonowy z kawą i lodami oraz riksza – pozwalająca działać sezonowo i podczas eventów. Oprócz tego można też oczywiście otworzyć stacjonarną kawiarnię, z miejscami dla gości. Kwota inwestycji, w zależności od formatu, wynosi od 20 do 100 tys. zł, plus koszty remontu. Opłata licencyjna to 15 tys. zł, a franczyzowa 2 tys. zł miesięcznie.

– Poszukujemy zarówno franczyzobiorców z doświadczeniem w biznesie, jak i tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z prowadzeniem własnej firmy. Co ważne, nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii. Jesteśmy w stanie poprowadzić franczyzobiorcę na każdym etapie współpracy i nauczyć go działać w branży od podstaw – zapewnia Marcin Zalewski. – Wspólnie wybieramy lokalizację z największym potencjałem. Przygotowujemy projekt całego lokalu, obejmujący część budowlaną, stolarską, technologiczną i aranżację wnętrza. Właściciele lokalu wraz z zespołem przechodzą profesjonalne, miesięczne szkolenie, a nasi szkoleniowcy pracują z nowym teamem przez tydzień po otwarciu. Do tego zapewniamy dostęp do najwyższej jakości sprzętów, kawy z naszej rzemieślniczej palarni oraz dostawców, u których wynegocjowaliśmy korzystne umowy. Ważnym aspektem jest ponadto całe zaplecze promocyjne, obejmujące materiały reklamowe, bazę zdjęć, udział w dynamicznych działaniach marketingowych sieci, a także możliwość prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych i tradycyjnych.

Fit Cake rośnie bez cukru

Sześć otwarć w ostatnich miesiącach ubiegłego roku, 12 nowych umów na kolejne kawiarnie, nowi mulifranczyzobiorcy, w tym zagraniczni, na Malcie. To bilans ostatniego kwartału 2022 roku w sieci Fit Cake - największej polskiej sieci franczyzowej, specjalizującej się w bezcukrowych deserach. Według informacji firmy, dziś pod tym szyldem działa blisko 60 lokali franczyzowych i dwa należące do franczyzodawcy. Od października 2022 roku powstało 6 nowych nie-cukierni: w Zielonej Górze, Oleśnicy, Mrokowie, Ostrowie Wielkopolskim, Grudziądzu i Chełmie. Sieć podpisała też 12 umów na nowe lokale, które zacznie realizować na początku 2023 roku. Rafał Kościuk, franczyzodawca Fit Cake dodaje, że w jego sieci przybywa również multifranczyzobiorców.

– Nasz gdański franczyzobiorca, prowadzący dwa lokale, przygotowuje się do otwarcia trzeciego punktu. Także franczyzobiorcy z Zielonej Góry zdecydowali się na otwarcie kolejnego lokalu – mówi Rafał Kościuk.

Właściciel sieci dodaje, że firma z powodzeniem rozwija się również za granicą, np. na Malcie, gdzie tamtejsze franczyzobiorczynie uruchomiły już drugą lokalizację.

Według Rafała Kościuka przewagą jego franczyzy jest właściwe wyskalowanie biznesu oraz nacisk na to, co najważniejsze, czyli na produkt.

– Od początku plasowaliśmy się w segmencie kawiarni technicznych, czyli zdecydowanie stawialiśmy na produkt, mniej na wystrój, przekombinowany serwis czy rozbudowaną obsługę kelnerską. To co kiedyś mogło wydawać się naszą słabością, teraz jest oczywistym atutem, bo nasz biznes jest prosty i stosunkowo tani, jak również odporny na duże wzrosty opłaty za prąd – podkreśla Rafał Kościuk.

W ubiegłym roku sieć wprowadziła szereg ułatwień dla potencjalnych franczyzobiorców, np. wakacje inwestycyjne, pozwalające rozpocząć parce nad uruchomieniem kawiarni nawet z półrocznym poślizgiem. Firma umożliwia rozłożenie opłat franczyzowych na raty (na dwa lata), pomaga też w negocjacji cen wynajmu lokalu. Próg wejścia do sieci od 2019 roku utrzymuje na poziomie 19 tys. zł. A długofalowy cel marki, wyznaczony na 2030 rok, to sieć licząca minimum 300 lokali.

– Nasi franczyzobiorcy często bywali u nas wcześniej jako klienci. Znają nasze desery, wiedzą, że są uczciwe, oryginalne i smaczne. Dziś jako franczyzobiorcy widzą, że mimo rosnących cen, ruch w Fit Cake nie spada - mówi Rafał Kościuk. – Jako marka, staliśmy się niezbędni. Powstaliśmy po to, by ludzie z różnymi pokarmowymi ograniczeniami mogli kupić coś słodkiego. Sprzedajemy ciasta bez cukru, bez glutenu, laktozy, desery vege, keto, low fodmap. Dla wielu są to po prostu produkty pierwszej potrzeby. A na zdrowiu się nie oszczędza.

Rafał Kościuk dodaje, że na franczyzobiorców Fit Cake idealnie nadają się ludzie nie tylko przedsiębiorczy, ale też świadomi, aktywni, odważni i z misją zmieniania nawyków żywieniowych swoich potencjalnych klientów.

Tradycja od Cukierni Sowa

Cukiernia Sowa to polska firma rodzinna, z tradycją sięgającą 1946 roku. Dziś firmę prowadzi już trzecie pokolenie, zatrudniając ponad tysiąc pracowników i tworząc sieć cukierni w Polsce i zagranicą. Aktualnie liczy ona w sumie ok. 170 placówek (własnych i franczyzowych).

– Nie mamy jeszcze cukierni w województwach małopolskim, opolskim oraz podkarpackim, ale zakładamy że to kwestia czasu, kiedy również tam otworzymy lokale – mówi Michał Sowa, członek zarządu Cukierni Sowa. – Naszym celem na najbliższe miesiące jest Kraków, a także miasta w których już jesteśmy, ale widzimy tam potencjał na kolejne cukiernie.

Większość cukierni działa w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Jednak wraz z rozbudową sieci lokale otwierają się także w miasteczkach gminnych, czy też satelickich dużych aglomeracji. Marka wybiera różne lokalizacje: w centrach miast, na osiedlach, w centrach i parkach handlowych. Zalecana powierzchnia lokalu to 100-150 m2. Franczyzodawca przywiązuje też wagę do dostępności miejsc parkingowych w pobliżu, możliwości zaaranżowania ogródka kawiarnianego na zewnątrz czy odpowiedniej wielkości witryny.

Koszty inwestycji oscylują na poziomie 700 tys. zł – 1,2 mln zł. Główne wydatki to wyposażenie części sprzedażowej w lady i witryny gastronomiczne, kawiarni w specjalistyczny sprzęt, meble i oczywiście zaplecze.

Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę będzie osoba z doświadczeniem branżowym, ale nie jest to warunek konieczny.

– Dla każdego potencjalnego partnera prowadzimy szereg szkoleń wprowadzających, udostępniamy know-how firmy, mamy zespół doświadczonych specjalistów koordynujący pracę licencjobiorców i codziennie służący wsparciem – zapewnia Michał Sowa.

Centrala pomaga już na etapie poszukiwania i opiniowania lokalizacji, udostępnia standardy do wykonania projektu oraz architektów i wykonawców, z którymi współpracuje sieć. Sprawuje nadzór nad całym procesem przygotowywania lokalu i uruchamiania biznesu.

Produkcja pieczywa i ciast odbywa się w centrali w Bydgoszczy. – W tym miejscu musimy zwrócić uwagę, że rozwój sieci Cukierni Sowa jest bardzo mocno związany z możliwościami logistycznymi i kosztami z tym związanymi – podkreśla Michał Sowa. – Nasze dostawy do cukierni odbywają się w większości przypadków od czterech do sześciu razy w tygodniu, a za transport odpowiadają franczyzobiorcy. To w ich gestii leży zakup lub leasing auta dostawczego typu chłodnia, według wytycznych centrali.

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani miesięcznych opłat franczyzowych.

Lwowskie croissanty weszły do Polski

Lviv Croissants to jeden z największych franczyzodawców w Ukrainie. Marka powstała w 2015 roku, zaczynając od niewielkiego lokalu we Lwowie. W ciagu siedmiu lat udało jej się rozbudować sieć do 143 lokali. Ich specjalnością są oczywiście croissanty – zarówno w słodkim, jak i wytrwanym wydaniu.

– Rok 2022 jest pierwszym dla naszej sieci na franchisingowym rynku międzynarodowym – podkreśla Orest Zahrodskyy, menedżer ds. rozwoju sieci Lviv Croissants w Polsce. – Zostaliśmy przyjemnie zaskoczeni liczbą gości, którzy chcieli spróbować naszych produktów w Polsce. Podczas każdego otwarcia ustawiały się długie kolejki. Stała ciągłość popytu gwarantuje naszym lokalom zadowalające przychody, przekraczające nasze oczekiwania przed wejściem na polski rynek.

W minionym roku marka uruchomiła w Polsce cztery lokale – ostatni tuż przed Sylwestrem. Strategia rozwoju sieci na 2023 rok przewiduje agresywną ekspansję we wszystkich dużych miastach Polski i otwarcie co najmniej 15 nowych placówek.

– Głównym celem jest zaprezentowanie się przy najpopularniejszych ulicach miast i centrach handlowych i zwiększenie rozpoznawalności marki – wyjaśnia Orest Zahrodskyy.

Marka nastawia się na miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Wybiera lokalizacje o dużym natężeniu ruchu pieszego, centra handlowe, dzielnice biurowe, duże osiedla. W zależności od wybranej lokalizacji, różne są też powierzchni lokali. Średnia wysokość inwestycji to 1,2 tys. euro za 1 m2. Jednorazowa opłata wstępna w 2022 wynosiła 10 tys. euro, ale według zapowiedzi franczyzodawcy w 2023 r. ta kwota wzrośnie. Opłaty miesięczne to 3 proc. od obrotu netto. Według informacji od franczyzodawcy, miesięczne przychody lokali mieszczą się w przedziale pomiędzy 150 a 350 tys. zł, w zależności od miasta.

– Idealny kandydat na naszego franczyzobiorcę to osoba z doświadczeniem w gastronomii i prowadzeniu biznesu w Polsce. Ważna jest chęć i motywacja do rozwoju i poświęcenia czasu i wysiłku własnemu biznesowi – wylicza Orest Zahrodskyy.

Franczyzobiorcy są wspierani na każdym etapie, od wyboru lokalizacji aż do otwarcia lokalu.Towarzyszy im ekipa doświadczonych trenerów i dedykowany menedżer. Franczyzodawca zapewnia projekt lokalu i strefy technologicznej, dobór wyposażenia, kontakty do specjalistów z różnych dziedzin, sprawdzonych kontrahentów i podwykonawców, wsparcie HR w doborze załogi i kontrolę dedykowanego menedżera, a po otwarciu wsparcie w zakresie zaopatrzenia, marketingu, kontroli jakości i wprowadzaniu nowych produktów.

– Po zakończeniu pandemii można z pewnością stwierdzić, że branża gastronomiczna będzie się dalej rozwijać. Potrzeba jadania poza domem jest tak samo aktualna, jak w poprzednich latach. Ta tendencja będzie się tylko wzmacniać, ponieważ jest najbardziej dostępny wariant spędzania czasu, zwłaszcza dla ludzi młodych – uważa Orest Zahrodskyy.

Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Bafra Kebab

Bafra Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 35 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł