Makarun w niższej cenie

Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Makarun to polska sieć spaghetterii, założona w 2012 roku. Dzisiaj ma 31 lokali. Także poza Polską – marka pozyskała bowiem masterfranczyzobiorcę w Algierii.
Obecnie Makarun chce mocno postawić na otwarcia formatów z niską kwotą inwestycji.
– Dziś biznesy z niższą kwotą wejścia, które jednocześnie dają możliwości dobrego zysku, są bardzo poszukiwane na rynku – zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel Makaruna.
Różne formaty
Pierwszy z niskokosztowych formatów, proponowanych przez markę, to Makarun Ekspres. Zakłada sprzedaż z okienka, co pozwala zaoszczędzić na inwestycji, która – według franczyzodawcy – zamyka się w kwocie do 100 tys. zł. Można także skorzystać z leasingu, co pozwala dodatkowo obniżyć początkowe wydatki inwestycyjne.
Z Makarunem można otworzyć też food trucka lub przyczepę gastronomiczną, także korzystając przy tym z różnych opcji finansowania. Koszt zakupu zaczyna się już od 60 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu. Gwarantowany food cost to - jak podaje licencjodawca – 35 proc., a spodziewany zysk miesięczny 12 tys. zł.
Dla tych, którzy nie chcą na starcie wykładać takiej gotówki, franczyzodawca ma ofertę wynajmu food trucka. Wtedy na starcie trzeba dysponować kwotą 29 tys. zł netto. Miesięczne opłata za najem wynosi 2 tys. zł. W tym przypadku gwarantowany przez franczyzodawcę food cost to 50 proc., a spodziewany zysk miesięczny to nawet 9,5 tys. zł.
Jednocześnie Makarun nie rezygnuje z tych kierunków rozwoju, które dotychczas były dla marki wiodące, czyli z otwarć lokali w galeriach handlowych i trafficowych lokalizacjach miejskich, jak. np. dworce kolejowe, czy stacje metra. Wiążą się one z inwestycją rzędu 180-260 tys. zł netto.
– Warto podkreślić, że od czasu pandemii nie zamknęliśmy żadnego lokalu w galerii handlowej. Wręcz przeciwnie, mieliśmy nowe otwarcia, w tym naszego najlepszego lokalu franczyzowego w galerii Wroclavia – dodaje Przemysław Tymczyszyn.
Wirtualnie na dodatek
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Makarun wynosi 19 tys. zł. Franczyzobiorca, jeszcze przed podpisaniem umowy, dostaje wycenę inwestycji. Franczyzodawca zapewnia też projekt technologiczny i całego lokalu, a także szkolenia dla licencjobiorców. Centrala może też pomóc w wynajmie lokalu. Franczyzobiorcy korzystają ze sprawdzonych dostawców, mają bieżące wsparcie dyrektora operacyjnego franczyzy.
W pandemii franczyzodawca Makaruna wprowadził do swojego portfolio pięć wirtualnych marek, działających w formule dark kitchen: Al Dente, Pinsa Italiana, Prościutko, U Hindusa oraz markę sałatkową. Każdy franczyzobiorca może je dołączyć do swojej oferty.
– Otwierając Makaruna można mieć zatem w sumie 6 marek gastronomicznych, tylko minimalnie zwiększając wydatki na starcie – zapewnia Przemysław Tymczyszyn.
WIZYTÓWKA MARKI MAKARUN
Polk sieć spaghetterii.
- 31 lokali
- opłata wstępna 19 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej