Najpierw klient, następnie franczyzobiorca

Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Jacek Gibasiewicz, franczyzobiorca Husse z Łodzi, nie miał wiele wspólnego z branżą karmy dla zwierząt, kiedy zainteresował się marką Husse. Posiadał za to dwa psy. Któregoś dnia dostał próbki karmy od przedstawiciela tej firmy. Jakość produktu oraz forma obsługi bardzo przypadły mu do gustu. Zaczął czytać o firmie i koncept spodobał mu się na tyle, że postanowił sam w niego zainwestować.
Praca dodatkowa
Skontaktował się z właścicielem i szybko podjął decyzję o współpracy. To był 2017 rok. Dzisiaj Jacek Gibasiewicz nadal współpracuje z Husse i prężnie się rozwija.
– Dzięki wsparciu franczyzodawcy przybywa mi klientów. Zawsze mogę liczyć na jego pomoc. Ponadto w firmie panuje duża otwartość na nowe pomysły – mówi Jacek Gibasiewicz.
Jego zdaniem marka Husse na rynku karmy dla zwierząt wygrywa jakością obsługi.
– Nie sprzedajemy jedynie produktów, ale doradzamy klientom w zakresie żywienia zwierząt. Pokazujemy czym i jak je karmić. W efekcie pomagamy też w optymalizacji kosztów, które wiążą się z posiadaniem psów czy kotów, bo dobrze odżywione zwierzę jest zdrowe i mniej choruje – tłumaczy Jacek Gibasiewicz.
Dodaje, że właściciele czworonogów popełniają mnóstwo błędów w zakresie żywienia. Często ze względu na promocje kupują słabej jakości karmę oraz przekarmiają swoich pupili.
– Nasza karma zawiera ponad 50 proc. mięsa. Rekomendujemy podawanie jej ok. 8 g na 1 kg psa – tłumaczy Jacek Gibasiewicz.
Wyżywienie wilczura produktami Husse to koszt rzędu ok. 300 zł miesięcznie. Ale jeśli jada zgodnie ze swoimi potrzebami, to będzie także zdrowy.
– Naszym dużym plusem jest ponadto sprawne działanie. Jeśli klient złoży zamówienie do 14.00, to zostanie ono dostarczone jeszcze tego samego dnia – przekonuje Jacek Gibasiewicz.
Franczyzobiorca Husse tłumaczy, że z takiej pracy spokojnie można się utrzymać, chociaż dostawy produktów Husse odbywają się głównie popołudniami, więc często jest ona łączona z innymi zajęciami.
– Sam pracuję na etacie w innej firmie. Husse zajmuje mi kilka godzin dziennie w zależności od tego, gdzie trzeba dowieźć karmę. Codziennie mam kilka zamówień, a w weekendy prowadzę akcje promocyjne w galeriach handlowych – mówi Jacek Gibasiewicz.
Ciężkie czasy
Dodaje, że w obecnych czasach można odczuć spadek zainteresowania klientów zakupami. Jednak dzięki dobremu doradztwu, które nieraz kończy się mniejszym zamówieniem, klienci wracają.
– Tłumaczę im ile i jak kupować, żeby zoptymalizować wydatki na zwierzę i ograniczyć wizyty u weterynarza – mówi Jacek Gibasiewicz.
Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse, tłumaczy, że wyzwaniem dla całej branży jest presja cenowa – wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji, jak również wysokiego kursu euro.
– Rosnące ceny produktów spożywczych, które wszyscy widzimy w sklepach, wpływają bezpośrednio na wzrost kosztów produkcji. Mięso, tłuszcz, warzywa, zboża to podstawowe surowce z których produkowane są karmy dla psów i kotów. Nie pomagają też wysokie ceny energii i koszty transportu – mówi Piotr Cieślik.
Pomimo tego mijający rok był dobry dla branży zoologicznej. Cały rynek korzystał z silnego trendu wzrostowego, który został zapoczątkowany przez pandemię COVID-19, w wyniku której w domach pojawiło się wiele nowych zwierząt.
– Cały czas bardzo istotny jest również trend związany z migracją klientów w kierunku karm z segmentu premium – przekonuje Piotr Cieślik.
Ponadto w Polsce poprawia się świadomość społeczeństwa odnośnie wagi karmienia zwierząt.
– Ludzie są bardziej niż kiedyś otwarcie na taką wiedzę, tym bardziej, że pojawiają się także schorzenia, których kiedyś u zwierząt nie obserwowano. Na przykład cukrzyca. My jesteśmy w stanie skonstruować karmę dla zwierzęcia, które na taką chorobę cierpi. Klienci bardzo to sobie cenią – mówi Jacek Gibasiewicz.
W sieci Husse w Polsce działa w tej chwili 52 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów.
W przypadku współpracy franczyzowej opłata startowa wynosi zwykle od 40 tys. zł do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają maksymalnie 5 tys. zł.
WIZYTÓWKA SIECI HUSSE
Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.
- 52 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów
- kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...