Idzie nowe

Żabka na studiach
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Meet & Fit zdecydowała się na odświeżenie wizerunku, zmieniając nazwę i logo. Obecna nazwa brzmi Meet & Fit – Slow Food Burgers. W menu znajduje się szeroki wybór burgerów mięsnych oraz roślinnych. Każdego burgera można zamówić jako wrapa lub w formie sałatki.

– Cały czas rozwijamy sieć i poszukujemy partnerów do współpracy w miastach od 20 tysięcy mieszkańców oraz w średnich i dużych miejscowościach – mówi Łukasz Błażejewski, franczyzodawca marki.

Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem bistro Meet & Fit – Slow Food Burgers muszą liczyć się z inwestycją około 45-150 tys. zł netto, w zależności od stanu technicznego lokalu. W tej kwocie ujęty jest już sprzęt, który można wziąć np. w leasing lub zakupić poprzez kredyt wtedy inwestycyjne nakłady gotówkowe znacznie się zmniejszą.

Kolejna marka, należąca do tego samego franczyzodawcy czyli sieć pizzerii Frentzza – Pizza & Friends otworzyła nowy lokal w Wałbrzychu. Znajduje się w centrum miasta, na płycie głównej rynku i jest prowadzony przez franczyzobiorcę.

– Jest nastawiony przede wszystkim na sprzedaż w kanale delivery oraz sprzedaż pizzy na kawałki, która jest nowością w naszej ofercie – dodaje Łukasz Błażejewski. – Lokal nie posiada stolików, tylko blaty przyścienne z hokerami przy których można zjeść szybki posiłek. W okresie wiosenno-letnim lokal będzie oferował pizzę oraz duży wybór szprycerów na bazie Prosecco w ogródku letnim. W planach na najbliższe tygodnie mamy kolejne otwarcia, w Olsztynie oraz Białymstoku.

Żabka wspiera młodych

Żabka nawiązała współpracę z Wydziałem Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz VIII LO w Poznaniu – aby dzielić się wiedzą merytoryczną i inspirować licealistów oraz studentów do rozwoju i lepszego poznania biznesu. W sumie Żabka współpracuje już z 26 uczelniami z całego kraju.

– Synergia działań biznesu i nauki jest niezbędna, aby dwie strony mogły wyznaczać kierunki rozwoju, wdrażać innowacje, wzmacniając jednocześnie swoją pozycję i konkurencyjność. W Żabce, jako firmie odpowiedzialnej społecznie, dostrzegamy zmiany i wyzwania na rynku pracy. Stawiamy na rozwój naszych zespołów i budowanie zaangażowania pracowników. Jesteśmy dumni, że Uniwersytet Adama Mickiewicza wybrał Żabkę, aby wspólnie docierać do studentów, którzy chcieliby związać swoją przyszłość właśnie z nami. Pierwszy etap naszej współpracy z UAM będzie obejmował zajęcia dla studentów na kierunku „Analiza i przetwarzanie danych”, a w dalszej perspektywie planujemy objąć działaniami także inne kierunki – wyjaśnia Marta Wrochna-Łastowska, członkini zarządu ds. finansowych Grupy Żabka.

Na mocy podpisanej z UAM umowy studenci będą m.in. mogli odbywać praktyki w Żabce, a najlepsi absolwenci mają szansę rozpocząć tutaj swoją karierę zawodową. Obie instytucje zobowiązały się również do wymiany doświadczeń oraz współpracy naukowej.

– Gdy rozmawiam ze swoimi studentami, często słyszę, jak ważne jest dla nich, żeby pozyskane w czasie studiów kompetencje były przydatne w pracy. Dlatego cieszę się, że będziemy mogli wspierać studentów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, które pozwolą im budować kariery w firmach podejmujących decyzje oparte na danych, takich jak Żabka. Współpraca z UAM sięga jednak o wiele dalej. Już dziś widzimy potencjał do współpracy naukowej, dzięki której będziemy mogli wykorzystywać innowacyjne metody do radzenia sobie z problemami analitycznymi, które przyniesie nam przyszłość – mówi dr Bartłomiej Przybylski, Data Science & Analytics Product Owner, Żabka Polska.

Dzięki umowie o współpracy tzw. Rada Pracodawców Wydziału Matematyki i Informatyki UAM, czyli ciało konsultacyjno-doradcze uczelni, została formalnie poszerzona o kolejnego partnera – Żabkę Polska.

Ponadto w ramach projektu „Drogi do biznesu”, realizowanego wspólnie z VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Żabka objęła patronat nad ekonomiczną klasą akademicką i wspólnie z jej uczniami pracuje nad projektem „Równe bejmy” promującym społecznie równość wynagrodzeń.

Projekt obejmuje także „Przedsiębiorcze czwartki”, czyli cykliczne spotkania z przedstawicielami Żabki, którzy podzielą się z uczniami swoją wiedzą i doświadczeniem, nakreślą także ścieżkę rozwoju zawodowego. W planach jest też „Dzień przedsiębiorczości z Żabką”, w ramach którego uczniowie wezmą udział w warsztatach zorganizowanych w centrali Żabki i odwiedzą jedno z centrów logistycznych. Eksperci Żabki od digital i IT będą się także opiekowali grupą uczniów pasjonatów realizujących projekty cyfrowe.

Chorten z nowym sklepem

Grupa Chorten ma za sobą pierwsze tegoroczne otwarcie. Najnowszy sklep ma 500 m2 powierzchni i został otwarty w miejscowości Nur w województwie mazowieckim. Należy do właścicieli współpracujących z Grupą Chorten od blisko 12 lat. Nowy obiekt powstał przy centrum handlowym już wcześniej działającym pod szyldem Chorten. Właściciel współpracuje z Polską Grupą Sklepów Spożywczych od 2011 roku i postanowił przenieść działalność do nowoczesnego budynku. Cała inwestycja trwała blisko dwa lata.

Placówka o charakterze delikatesowym posiada kilkanaście działów i trzy stanowiska kasowe. Mocno rozbudowane są kategorie produktów świeżych, jest szeroki wybór mięsa i wędlin, owoców i warzyw, pieczywa z lokalnych piekarni i nabiału. Chorten wyróżnia też bogaty dział piwno-alkoholowy. Oprócz tego klienci znajdą tu małe agd, chemię gospodarczą, artykuły szkolne i zabawki.

– Inwestycja i uruchomienie sklepu były dla nas ogromnym wyzwaniem i w całym tym procesie otrzymaliśmy duże wsparcie od Grupy Chorten, zarówno merytoryczne, jak i organizacyjne. Liczę, że sklep spodoba się mieszkańcem naszej miejscowości i okolic – mówi Krzysztof Stokowski, właściciel sklepu, który prowadzi wspólnie z żoną Ewą.

Jak podkreśla prezes Grupy, lokalizacja w Nurze to doskonały przykład tego, jak kupcy rozwijają się z Grupą Chorten. 

– Właściciele korzystają na efekcie skali i atrakcyjnych rozliczeniach z producentami, a co za tym idzie są w stanie dalej inwestować zgromadzony kapitał w nowe sklepy i konkurować z innymi sieciami. Bardzo nas cieszy, gdy widzimy placówki pod naszym logo tak dobrze wyposażone i przyjazne klientom, jak ta nowo otwarta w Nurze – podkreśla Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €