Mobilne zakupy w dobie inflacji
W mniejszych miejscowościach konsumenci ograniczają zakupy spożywcze do najpotrzebniejszych produktów. Jak sobie radzą sklepy ABC na kołach?
Krystian Czapla współpracę z ABC na kołach rozpoczął w styczniu 2020 roku. Już w 2019 roku zaczął się rozglądać za nowym, lepszym zajęciem. Do ABC na kołach przekonały go znacznie wyższe zarobki, niż mógł osiągnąć wcześniej, a także system prowizyjny. Spodobał mu się również czas pracy.
– W końcu to w jakich godzinach będę pracował i jak długo dziennie, zależy ode mnie, a to jest ogromna zaleta. Kolejnym plusem było to, że na rynku nie ma drugiego takiego samego biznesu. Są oczywiście drobne, małe sklepy obwoźne, ale to nie jest to samo. Nie mają tak licznej gamy produktów, a w dodatku nie przywożą lodów, czy mrożonek. Do tego nie dysponują lodówkami, które pozwalają na zachowanie świeżości produktów, co jest niewątpliwym atutem w tej branży – wylicza Krystian Czapla.
Z ABC na kołach bardzo dobrze mu się współpracuje. Może liczyć na wsparcie w każdym zakresie.
– Czasami ta pomoc jest natychmiastowa, czasami później, ale zawsze jest. Między agentami także dobrze się dogadujemy. Dobre stosunki mamy ponadto z hurtownią czy dostawcami – mówi Krystian Czapla.
Dostrzega jednak, że w obecnych warunkach gospodarczych coraz trudniej funkcjonować.
– Tuż po rozpoczęciu współpracy z ABC na kołach weszliśmy w okres epidemii. Wtedy rzeczywiście zauważalny był wzrost zakupów u klientów i ceny towarów w Polsce nie były tak wysokie jak dzisiaj. Jednak z roku na rok, a szczególnie w poprzednim roku ludzie na wsiach, gdzie prowadzę handel mobilny, wydają coraz mniej. Ograniczają oni zakupy tylko do najpotrzebniejszych produktów – mówi Krystian Czapla.
Stara się cały czas rozbudowywać swoje trasy, po których jeździ. Jednak o nowych klientów jest niezwykle trudno.
– Bazuję przede wszystkim na stałych klientach, ale oczywiście jestem otwarty również na nowych. W dodatku w naszej sieci jest mnóstwo promocji, które co tydzień rotują, więc jeśli chodzi o ceny, które często porównuję z tymi w popularnych marketach, to śmiało mogę stwierdzić, że wypadamy dobrze – uważa Krystian Czapla.
Niska inwestycja
Aby podjąć współpracę z ABC na kołach nie trzeba inwestować swoich pieniędzy. Firma wymaga jedynie wpłaty kaucji zwrotnej, która zabezpiecza powierzony sprzęt. Wynosi ona 3,5 tys. zł i jest zwracana po zakończeniu współpracy. Istnieje również możliwość wpłaty tej kwoty w kilku ratach. Na pierwsze zarobione pieniądze można liczyć już po miesiącu współpracy, ponieważ za prowadzenie sklepu ABC nakołach wypłaca regularnie gwarantowaną podstawę oraz dodatkowo prowizje zależne od wygenerowanego obrotu.
– W trakcie trwania współpracy jedynymi stałymi opłatami są te, które należy rozliczać z ZUS-em i Urzędem Skarbowym, prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą, z wyjątkiem podatku VAT, ponieważ nasi agenci nie muszą go płacić. Pokrywamy koszty paliwa do pewnego poziomu oraz zapewniamy kompleksowo wyposażony samochód wraz z towarem i sprzętem niezbędnym do prowadzenia sprzedaży i komunikacji, więc nie jest konieczne dokładanie swoich pieniędzy. Wszelkie kwestie techniczne oraz serwisowe bierzemy na siebie – mówi Kamil Kruzel, specjalista ds. ekspansji w sieci ABC na kołach.
ABC na kołach działa na terenie niemalże połowy kraju, w dziewięciu województwach na wschodzie i w centralnej Polsce. W pobliżu prawie każdego miasta na tym obszarze, w którym znajduje się hurtownia Eurocash Cash &Carry, poruszają się około trzy autosklepy. Wszystkie są kierowane przez agentów na podstawie umowy agencyjnej. W 2022 roku otworzyło się kilkadziesiąt oddziałów łącznie w dziewięciu województwach. Osobami prowadzącymi te sklepy są zarówno osoby młode, w średnim wieku oraz kobiety i mężczyźni.
W tym roku głównym celem ABC na kołach jest przystosowanie się do sytuacji gospodarczej oraz dbanie o rentowność oddziałów i konkurencyjność cen produktów, które firma ma w ofercie.
– Większość naszych sił skupimy na pomocy naszym agentom, żeby mimo nieco trudniejszych czasów mogli jak najlepiej zarabiać i czuć się stabilnie. Zależy nam, aby każdy kandydat był przez nas jak najlepiej przygotowany do prowadzenia sklepu abc na kołach, a przede wszystkim na tyle, żeby czuł się pewnie – zapewnia Kamil Kruzel.
WIZYTÓWKA MARKI ABC NA KOŁACH
Sieć mobilnych sklepów spożywczych.
- Otwarcia w 2022 roku: kilkadziesiąt oddziałów
- Kwota inwestycji: 3,5 tys. zł kaucji zwrotnej
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


