Biznes, któremu nie brakuje klientów

Sprawdzony asortyment
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Apetyt Polaków na używki nie słabnie. Dlatego sklepy z alkoholem dobrze sobie radzą. Jednak i w tej branży wiele placówek się zamyka.

– Małe sklepy, które nie oferują pełnego asortymentu w danej kategorii i nie mają odpowiedniego zaplecza promocyjno-marketingowego, likwidują się – ocenia Radosław Skwarczyński, członek zarządu Cortez Polska.

Miejsce dla specjalistów

Jego zdaniem dzięki temu pojawia się przestrzeń do rozwoju dla marki Cortez.

– Kluczem do sukcesu w dzisiejszych czasach jest specjalizacja. Kryzys gospodarczy oraz silny wzrost inflacji pozwala rozwijać się tylko najsilniejszym. Wiele małych biznesów, które nie są ukierunkowane na specjalizację w danej branży, nie będzie w stanie przetrwać – mówi Radosław Skwarczyński.

Natomiast Cortez dobrze sobie radzi. Firmie pomaga dobry marketing. Prowadzi ona działania marketingowe zarówno w sieci poprzez Facebooka, Instagram, jak i na tradycyjnych nośnikach.

– W grudniu uruchomiliśmy kampanie billboardową na terenie Bydgoszczy i okolic, co przyniosło bardzo wyraźny wzrost liczby klientów oraz zwiększyło rozpoznawalność marki. Taka akcja potrwa najbliższe dwa lata – wyjaśnia Radosław Skwarczyński.

Ponadto Cortez cały czas poszerza ofertę i wprowadza nowe produkty.

– Dzięki temu sprzedaż rośnie. Mamy alkohole z ponad 70 krajów. Produkty możemy importować również pod specjalne zamówienia klientów – dodaje Radosław Skwarczyński.

Cortez skupia się na alkoholu oraz wyrobach tytoniowych i dodatkach niezbędnych do tych produktów. W minionym roku uruchomiła w Bydgoszczy shoowroom o powierzchni blisko 200 m2, oferujący szeroki wybór alkoholi premium oraz wysokiej klasy wyrobów tytoniowych.

– Już widzimy, że trafiliśmy do kolejnej grupy docelowej poszukującej takich produktów. Pamiętajmy, że obecny kryzys nie dotyka wszystkich i wielu konsumentów nadal sięga po produkty z wyższej półki – mówi Radosław Skwarczyński.

Ambitne plany

Obecnie cała grupa Cortez zrzesza ponad 100 sklepów. Do końca lutego otworzyło się dwanaście nowych punktów, zarówno własnych jak i franczyzowych. Natomiast plan na ten rok to minimum 40 nowych placówek Cortez Alkohole oraz rozwój grupy zakupowej zrzeszającej istniejące na rynku sklepy.

– Stawiamy sobie wysokie cele i to pozwala nam się dynamicznie rozwijać. Będziemy wdrażać wiele akcji marketingowych i promocyjnych, aby podnosić świadomość i rozpoznawalność marki u konsumentów. Mamy również kilka innowacyjnych projektów, których szczegółów nie chciałbym zdradzać na tym etapie – mówi Radosław Skwarczyński.

Budżet potrzebny na otwarcie placówki Cortez uzależniony jest od stanu lokalu, jak również jego wielkości i lokalizacji. W niektórych miejscach Cortez skupia się na ekonomicznych produktach a w innych lokalizacjach otwiera placówki premium. Minimalna kwota wejścia to ok. 200 tys. zł.

–  W naszym systemie franczyzobiorca nie jest jednak ajentem, tylko właścicielem swojego sklepu, który działa pod naszą marką – podkreśla Radosław Skwarczyński.

Miesięczne opłaty franczyzowe są zależne od generowanych obrotów. Franczyzobiorca również otrzymuje wynagrodzenie za utrzymanie odpowiednich standardów. Miesięczne dochody partnerów często wynoszą nawet 30 tys. zł po odliczeniu wszystkich kosztów. Franczyzobiorcy coraz częściej decydują się na otwieranie kolejnych placówek.

– To dowód na ich rentowność i stosunkowo szybki zwrot inwestycji, jak również zadowolenie ze współpracy. Chcemy współpracować z ludźmi gotowymi na wyzwania i nastawionymi na stały rozwój i innowację a takie rozwiązania zapewniamy na bieżąco. Mamy też bardzo korzystne warunki handlowe – zapewnia Radosław Skwarczyński.


WIZYTÓWKA MARKI CORTEZ

Sieć sklepów z alkoholem i wyrobami tytoniowymi

  • Liczba sklepów – ponad 100
  • Kwota inwestycji – ok. 200 tys.
  • Miesięczne opłaty – zależne od obrotów
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €