Pora na lody

Lody w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod szyldem Beza Krówka od siedmiu lat powstaje sieć lodziarni, których dziś jest już ponad sto. Głównie działają sezonowo, choć jest też kilka punktów całorocznych.

– Wytwarzamy lody rzemieślnicze na bazie włoskich tradycyjnych receptur oraz naturalnych składników – informuje Adam Pawela, menedżer ds. rozwoju i obsługi sieci franczyzowej Beza Krówka. – Oferujemy łącznie ponad 200 smaków lodów, zarówno tradycyjnych, jak też nowoczesnych, oryginalnych.

Formaty do wyboru

Lodziarnię Beza Krówka można otworzyć w formie stacjonarnego lokalu, przyczepy gastronomicznej, food trucka, wyspy lodowej lub punktu w galeriach handlowych. Firma ma też propozycję dla istniejących lokali czy kawiarni – możliwość rozszerzenia oferty o jej lody rzemieślnicze.

– Mamy punkty zarówno w dużych miastach, jak i miasteczkach, a także miejscowościach turystycznych – wylicza Adam Pawela. – Lokalizacja lodziarni jest kluczowym czynnikiem wpływającym na obrót. Dlatego od samego początku bardzo dbamy o to, aby lodziarnia była w odpowiednim miejscu: sprawdzamy natężenie ruchu pieszych, aut, czy w pobliżu są parkingi, place zabaw, szkoły i inne miejsca, które przyciągają ludzi. Jeżeli lokalizacja lodziarni ma potencjał, to nie ma to dla nas znaczenia, czy jest do duże miasto, czy też nieco mniejsze. Centrala naszej firmy jest w Koninie, niedużym mieście w centrum Wielkopolski, które ma nieco ponad 70 tys. mieszkańców. Na ten moment możemy się pochwalić tutaj aż 14 lodziarniami. Dla porównania w Warszawie mamy 18 punktów.

Pomoc o franczyzodawcy

Niezależenie, czy jest to pawilon, lokal w ciągłej zabudowie, przyczepa gastronomiczna, wyspa w galerii, miejsce w istniejącym lokalu, czy mobilny punkt sprzedaży według franczyzodawcy najkorzystniejsze lokalizacje to duże, gęsto zamieszkałe osiedla, punkty w pobliżu kościoła, szkoły, przedszkola, żłobka, obiektu sportowego lub innego uczęszczanego miejsca. W przypadku wypożyczenia sprzętu od centrali, w zależności od formatu koszt wejścia w biznes zaczyna się od 20 tys. zł. To wydatki głównie na na remont i adaptację lokalu oraz obrandowanie.

Centrala zapewnia, że stara się układać współpracę z franczyzobiorcami możliwie elastycznie.

– Nie mamy zaborczej umowy, limitów zakupowych czy miesięcznych, dodatkowych opłat. Podchodzimy indywidualnie do każdego partnera biznesowego, adaptacji lokalu – podkreśla Adam Pawela.

Franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc w doborze lokalizacji, podręcznik franczyzowy z wytycznymi w zakresie brandingu, gotowe standardy organizacji pracy lodziarni, wsparcie w rekrutacji personelu, pomoc w planowaniu zatowarowania w bieżącej działalności (w uwzględnieniem sezonowości), osobistą pomoc i szkolenie w dniu otwarcia lodziarni, wizyty koordynatora, pomoc w analizie sprzedaży i doradztwo w zakresie optymalizacji biznesu i marketingu, wsparcie lokalnych działaniach marketingowych. Lody są dostarczane z centrali firmy nawet kilka razy w tygodniu, do każdej lodziarni. Franczyzobiorcy nie płacą z dostawę. Zamówienia składane są przez e-sklep.

Czas zacząć przygotowania

Jeśli decydujemy się na otwarcie lodziarni sezonowej, najlepiej wystartować razem z wiosną.

– Przygotowania należy zacząć już w pierwszym kwartale roku, aby jak najwcześniej, przy sprzyjającej pogodzie rozpocząć sezon, często już w marcu – mówi Adam Pawela. – Akurat w lodowym biznesie często to pogoda jest determinującym czynnikiem wpływającym na długość sezonu. Na szczęście klient się zmienia, lody są coraz popularniejsze nawet w chłodniejsze dni, dzięki czemu nawet w pochmurne dni jesteśmy w stanie dużo zarobić.

Franczyzodawca marki Beza Krówka zapewnia, że lodziarnia zazwyczaj staje się rentowna już od pierwszego miesiąca działalności, a zwrot z inwestycji następuje w większości przypadków już po pierwszym sezonie.

– Średni miesięczny dochód zależy od wielu czynników, ale na pewno możemy liczyć na pięciocyfrowe kwoty, jeśli spełnimy ku temu wszystkie przesłanki, odpowiednio się przygotujemy i poprowadzimy biznes – zapewnia Adam Pawela. – Prowadząc lodziarnię trzeba pilnować każdego małego szczegółu. Pozornie jest to prosty biznes, ale trzeba trzymać rękę na pulsie.

 

WIZYTÓWKA BEZA KRÓWKA

Sieć lodziarni.

  • ponad 100 punktów
  • kwota inwestycji od 20 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €