Franczyza od Oskroby
– Rosnące koszty, szczególnie energii, powodują, że prowadzenie piekarni nie jest łatwe. Jednak sprzedaż nam rośnie – mówi Karol Gwardys, menedżer ds. sprzedaży w Piekarni Oskroba.
Jak dzisiaj wyglądają warunki prowadzenia biznesu w piekarniach?
Prowadzenie biznesu w obecnym czasie nie jest łatwe, ze względu na rosnące koszty. Wysokie ceny energii i surowców zaburzają stabilność, zarówno w naszej firmie jak i w małych biznesach, które prowadzą nasi franczyzobiorcy. Słyszymy nieraz z ich ust, że w trudnej i niepewnej sytuacji dużo bezpieczniej prowadzi się biznes, mając za sobą tak dużego kontrahenta, jak Piekarnia Oskroba. Robimy wszystko, żeby oferta naszych produktów była wciąż atrakcyjna dla klienta końcowego, który przy wysokiej inflacji w szczególności zwraca uwagę na cenę. Wspieramy również naszych franczyzobiorców przy wyborze strategii zakupu energii, tak, aby uzyskać najlepszą ofertę. W trudnych przypadkach wsparcie kierowaliśmy indywidualnie pod każdy punkt zgodnie z zapotrzebowaniem. W szczególności miało to miejsce przy bardzo wysokich cenach energii. Obecnie sytuacja na rynku energetycznym wciąż nie jest łatwa, ale przynajmniej stabilna.
Jak radzą sobie Piekarnie Oskroba w tych trudnych czasach?
Plusem piekarni jest to, że pieczywo jest produktem pierwszej potrzeby i zawsze się sprzedaje. Nasze piekarnie doskonale radziły sobie w czasach COVID-19 i obecnie nie brakuje nam klientów. Wzrost sprzedaży nie jest w stanie jednak pokryć wszystkich kosztów, i nie udaje się utrzymać marży na nie zmienionym poziomie.
Dzisiaj skupiamy się głównie na dopasowaniu oferty pod oczekiwania klienta, który w czasie wysokiej inflacji zwraca uwagę na cenę. Mamy wdrożony harmonogram promocji, klienci bardzo chętnie korzystają z naszych rabatów. Natomiast nasi franczyzobiorcy borykają się z brakiem wykwalifikowanego personelu do swoich sklepów piekarniczych. W związku z tym organizujemy darmowe szkolenia online dla każdego sklepu i wspieramy partnerów we wdrożeniu nowych pracowników.
Czy to dobry czas na otwieranie franczyzy w branży piekarniczej?
Nie ma złego momentu, aby zmienić coś w życiu i spełniać marzenie o własnej działalności. Ponadto w obecnym czasie dużo łatwiej znaleźć dobry lokal pod swoją działalność oraz negocjować cenę najmu właścicielem.
Jak otworzyć biznes pod szyldem państwa firmy?
Aby rozpocząć z nami współpracę, przede wszystkim trzeba być zdecydowanym na poświęceniu się wyłącznie pracy i prowadzeniu naszego punktu. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 12 tys. zł netto. Poza tym franczyzobiorców nie obowiązują żadne miesięczne opłaty. Płacą tylko za towar. Niezbędny jest także lokal o powierzchni min. 40 m2, oraz jego aranżacja, która mieści się zwykle w kwocie pomiędzy 50 tys. a 70 tys. zł. Partnerzy mogą liczyć minimalnie na dobrą pensję menedżerską. Najlepsi w sieci na jednym lokalu potrafią zarobić do kilkudziesięciu tysięcy zł miesięcznie
Jakie macie plany na ten rok?
Przede wszystkim chcemy wdrożyć opracowany w 2022 roku nowy wystrój naszych piekarni. Duży nacisk kładziemy również na ciągłe rozwijanie systemu franczyzowego oraz dbanie o jakość oferty i dopasowanie produktów do potrzeb klienta.
W jakich lokalizacjach szukacie franczyzobiorców?
Jesteśmy otwarci na takie lokalizacje, jak Warszawa i podwarszawskie miejscowości, poszukujemy również franczyzobiorców we wschodniej części Polski tj: Białystok, Łuków, Radzyń Podlaski, Międzyrzecz Podlaski, Ostrów Mazowiecka. Obecnie mamy 245 sklepów franczyzowych i pięć placówek własnych. W 2022 roku otworzyliśmy 24 nowe sklepy. W tym roku chcemy otworzyć około 25 nowych piekarni.
WIZYTÓWKA PIEKARNI OSKROBA
Sieć sklepów z pieczywem.
- 245 placówek franczyzowych i 5 własnych
- opłata wstępna: 12 tys. zł
- inwestycja: 50-70 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


