Wnętrze ma znaczenie
Homla kieruje swoją ofertę franczyzową do mniejszych i średnich miast, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców.
Homla to polska marka wyposażenia wnętrz. W jej ofercie znajdują się produkty umożliwiające urządzenie domu, mieszkania, ogrodu czy balkonu. Od kilku lat Homla otwiera salony w galeriach handlowych w całej Polsce. Dziś ma ich już 60, z czego siedem jest prowadzonych przez licencjobiorców.
– W minionym roku otworzyliśmy siedem salonów własnych oraz sześć franczyzowych. Natomiast w pierwszym kwartale tego roku otworzymy kolejne dwa sklepy, a jeden powiększymy – zapowiada Małgorzata Larwa, kierownik ds. rozwoju sieci Homla. – Do końca 2023 roku planujemy mieć łącznie około 70 lokalizacji.
Otwarcia dobrze zaplanowane
Poprzedni rok zaczął się dla marki – podobnie jak dla całego rynku – ciężko, ale za to skończył bardzo dobrze.
– Pierwszy kwartał 2022 roku, ze względu sytuację na wschodzie, był dla nas bardzo trudny – nie ukrywa Małgorzata Larwa. – Jednak sprzedaż w kolejnych miesiącach systematycznie wzrastała. Zdecydowanie najlepszy okazał się ostatni kwartał, a zwłaszcza grudzień, w którym osiągnęliśmy rekordowe obroty. Oczekujemy zatem, iż bieżący rok przyniesie nam równie satysfakcjonujące wzrosty sprzedaży.
Homla planuje otarcia sklepów własnych w dużych polskich miastach. Natomiast ofertę franczyzową kieruje do tych mniejszych, liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Preferowane lokalizacje to przede wszystkim galerie handlowe lub retail parki.
– Jednak nie wykluczamy także ulic handlowych, gdyż w dalszym ciągu są to miejsca mocno sprzedażowe – dodaje Małgorzata Larwa.
Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię między 300 a 400 m2. Najlepiej, aby był zlokalizowany na parterze galerii, w sąsiedztwie sklepów odzieżowych. Wskazana jest też szeroka witryna.
– Koszt inwestycji jest ściśle uzależniony od lokalu – w jakim jest stanie w chwili przejęcia oraz na jakie wsparcie może liczyć nasz partner od wynajmującego – wyjaśnia Małgorzata Larwa.
Koszt inwestycji może wahać się od 1 do 2 tys. zł za 1 m2. Całość zatowarowania oraz koszty logistyki są po stronie centrali marki.
Pomoc od centrali
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Homla wynosi 35 tys. zł.
– Jednak dzięki wsparciu centrali przy otwarciu salonu np. w postaci dostarczenia całości osprzętu komputerowego, ten koszt w zasadzie zeruje się – podkreśla Małgorzata Larwa.
Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu. Wspiera licencjobircę, poczynając od zrobienia projektu lokalu, przez kontrolę budowy, po zamówienie wyposażenia i otwarcie salonu. Po otwarciu franczyzobiorca cały czas ma też wsparcie ze strony działu handlowego i visual merchandisingu.
Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?
– To wszystko uzależnione jest od wielkości miasta oraz położenia danej lokalizacji – wyjaśnia Małgorzata Larwa. – Na początku współpracy wspólnie z franczyzobiorcą przygotowujemy rachunek rentowności, prognozujemy obroty i wyliczamy koszty, tak aby mieć pewność, że lokal będzie przynosił zyski.
WIZYTÓWKA HOMLA
Sieć sklepów wyposażenia wnętrz.
- 60 placówek
- opłata wstępna 35 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

