Franczyzodawca zmienia model biznesowy
Edukido proponuje nowy model współpracy franczyzowej, w oparciu o jednorazowe warsztaty. Co się zmienia?
Edukido, firma, która oferuje zajęcia dla dzieci z klockami Lego, swój model franczyzowy od lat opiera na regularnych, cotygodniowych zajęciach. Od marca tego roku to się jednak zmieni.
Elastyczna zmiana
Teraz to warsztaty staną się podstawą działalności franczyzobiorców. To oznacza, że będą oni mieli więcej swobody w prowadzeniu swojego biznesu.
– Do tej pory warsztaty były modułem dodatkowym, który nasi franczyzobiorcy mogli dokupić do podstawowego, czyli do zajęć regularnych. Teraz chcemy, żeby to na nich opierała się działalność franczyzobiorców. Warsztaty to wydarzenia jednorazowe, więc franczyzobiorcy nie muszą podpisywać umów z klientami czy dyrekcją, tak jak to jest w przypadku regularnych zajęć. Ponadto sami mogą ustalać cenę za warsztaty w oparciu o charakterystykę swojego rynku i zapotrzebowanie na te usługi. Opłaty dla franczyzodawcy są stałe i nie rosną wraz ze wzrostem przychodów franczyzobiorcy – tłumaczy Kamila Hołody, specjalista ds. kluczowych klientów w Edukido.
Do tego franczyzobiorcy mogą zacząć działalność z warsztatami w każdym momencie. W standardowej ofercie Edukido musieli czekać na początek roku szkolnego, albo semestru, żeby zacząć działać.
– W przypadku warsztatów potrzeba nam około sześciu tygodni na skompletowanie materiałów. W międzyczasie organizujemy szkolenie wstępne, które trwa jeden dzień stacjonarnie i jeden dzień online oraz udostępniamy podręczniki operacyjne. Po kilku tygodniach od podpisania umowy franczyzowej franczyzobiorca jest gotowy do prowadzenia warsztatów i zarabiania – mówi Kamila Hołody.
Warsztaty można prowadzić w przedszkolach, szkołach, bibliotekach, centrach kultury, klubokawiarniach, na eventach firmowych, festynach i wszędzie, gdzie tylko uda się je sprzedać.
Z duchem czasu
Edukido zmianę tłumaczy potrzebami rynku. Obecnie ludzie coraz częściej nie chcą wiązać się długoterminowymi umowami. Dotyczy to zarówno franczyzobiorców, jak i rodziców, którzy posyłają dzieci na zajęcia Edukido.
– Warsztaty są dzisiaj najbardziej pożądanym edukacyjnym produktem spośród tych, które proponujemy. Ludzie szukają szybkiego zarobku i zwrotu z inwestycji z niską kwotą wejścia w biznes. Zależy im bardzo na możliwości decydowania o swoim czasie pracy. Oczekują możliwości wycofania się z biznesu, jeśli dany model się u nich nie sprawdzi. Natomiast rodzice poza nauką angielskiego coraz rzadziej chcą wiązać się umowami na cały rok szkolny. Natomiast chętnie wysyłają dzieci na ciekawe jednorazowe warsztaty – tłumaczy Kamila Hołody.
Dodaje, że nowy model franczyzy Edukido jest też odpowiedzią na argumenty dyrekcji, że w szkołach nie ma wolnej sali, aby zacząć prowadzić zajęcia regularne. Ale już przeprowadzenie jednorazowych warsztatów edukacyjnych w sali, w której odbywają się lekcje, nie jest problemem.
– Franczyzobiorca szybko zarabia na prowadzeniu warsztatów edukacyjnych, gdyż w większości przypadków zapłata jest regulowana bezpośrednio po ich zakończeniu. Znika problem comiesięcznych windykacji klientów, którzy opóźniają się z płatnościami. Odpada też koszt wynajmu sali – mówi Kamila Hołody.
Edukido w nowym modelu uwzględniło ponadto zgłaszaną przez partnerów potrzebę elastycznego planowania czasu pracy.
– To franczyzobiorca decyduje, jak dużo warsztatów chce przeprowadzić. Dzięki temu może traktować Edukido jako dodatkowy zarobek albo też całkowicie przejść z etatu na swoje i zarabiać bez ograniczeń, wtedy kiedy mu pasuje – mówi Kamila Hołody.
Duży potencjał
Warsztaty są przeznaczone dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Partnerzy prowadzą je w oparciu o autorskie i przetestowane scenariusze. Trwają od 45 do 60 minut i są odpowiednie dla grup do 25 osób. Poruszają różny zakres tematyczny, nawiązując zarówno do przedmiotów szkolnych, jak i do codziennego życia w społeczeństwie.
Rozpoczęcie współpracy z Edukido w nowym modelu to koszt rzędu 23 490 zł brutto. Składa się na niego opłata wstępna rzędu 3 tys. zł brutto, a także opłaty za materiały marketingowe (2 tys. zł), akcesoria niezbędne do prowadzenia zajęć (2,5 tys. zł) i klocki Lego (15 990 zł).
– Franczyzobiorca dostaje zatem od nas gotowe narzędzia pracy i może skupić się wyłącznie na kontakcie z klientem i prowadzeniu warsztatów – zapewnia Kamila Hołody.
Umowę podpisuje się na trzy lata z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Edukido zakłada, że zwrot z inwestycji następuje między 6 a 12 miesiącem prowadzenia działalności. Miesięczna opłata franczyzowa za obszar do 50 tys. mieszkańców to 650 zł brutto. Franczyzobiorcy otrzymują wyłączność terytorialną na wybranym przez siebie obszarze – może to być do 50 tys. mieszkańców, od 50 tys. do 100 tys. mieszkańców, albo między 100 tys. a 150 tys. mieszkańców. Samodzielnie wyceniają swoje usługi.
– Franczyzobiorca najlepiej zna swój lokalny rynek i sam elastycznie dopasowuje ceny do potrzeb klientów i potencjału swojego rynku – mówi Kamila Hołody.
Średnio cena za przeprowadzenie warsztatu to 250 zł. Ale jeden z franczyzobiorców wycenia je na 500 zł.
– Zarobki mogą wyglądać bardzo różnie. Jeden z naszych franczyzobiorców przeprowadził w jednym semestrze 610 warsztatów na swoim obszarze licencji, a inny w trakcie ferii zimowych zarobił na warsztatach blisko 20 tys. zł pracując 10 dni – mówi Kamila Hołody.
W 2022 roku otworzyło się sześć nowych placówek franczyzowych pod szyldem Edukido. Obecnie firma ma 58 obszarów franczyzowych w Polsce i sześć za granicą. Kolejne dwa ruszą jeszcze w tym miesiącu i jeden we wrześniu.
Edukido mocno wierzy w swój nowy model.
– W roku szkolnym 2021/2022 nasi franczyzobiorcy przeprowadzili łącznie blisko 2,4 tys. warsztatów, co jest wynikiem lepszym o 130 proc. od roku wcześniejszego. To pokazuje jak duży potencjał jest w rynku – mówi Kamila Hołody.
WIZYTÓWKA SIECI EDUKIDO
Warsztaty dla dzieci z wykorzystaniem klocków LEGO.
- 58 oddziałów w Polsce, 6 zagranicą
- kwota inwestycji od 23,5 tys. zł brutto
- zwrot z inwestycji – 6-12 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


