Eurocash stawia na technologię

Lata doświadczeń
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obecny kryzys dotyka sklepy spożywcze, które działają w warunkach wyjątkowo wysokiej inflacji i oszczędności ze strony klientów. Grupa Eurocash radzi sobie jednak dobrze.

Plan zrealizowany

W przypadku Euro Sklepu, plan ekspansji na rok 2022 został zrealizowany już w trzecim kwartale. W tym czasie działało w sumie 460 sklepów tej marki.

– Jesteśmy spokojni o dalszy rozwój. Nasi klienci znają Euro Sklep, ufają nam i chętnie wracają do nas po codzienne zakupy. Za marką stoi tradycja, długa historia rozwoju na tych rynkach, które dojrzewają i zmieniają się razem z nami – zapewnia Paweł Rozpara, menedżer operacyjny sieci partnerskich w grupie Eurocash.

Podobnie było w przypadku Groszka. Sieć trzeci kwartał minionego roku zamknęła z liczbą 2259 sklepów. W sumie otworzyło się w tym czasie 209 nowych sklepów tej marki.

– To więcej niż zakładaliśmy w planach na cały rok – mówi Paweł Rozpara.

Dobrze sobie radzi także sieć ABC. W każdym miesiącu otwiera się kilkadziesiąt sklepów w tej sieci. Pod szyldem ABC działa już ponad 8,7 tys. placówek.

– Jesteśmy jedną z największych sieci w Polsce – już co ósmy sklep małego formatu należy do sieci ABC – mówi Paweł Rozpara.

Istotne usprawnienia

Euro Sklep to sieć sklepów spożywczych rozwijanych już od ponad 25 lat głównie na południu Polski. Partnerom franczyzowym sieć zapewnia m.in. atrakcyjne ceny od dostawców, aktywny marketing i fachową opiekę doradcy.

– Nie tylko towarzyszymy przedsiębiorcom w otwarciu nowego sklepu czy przeorganizowaniu już istniejącej placówki, ale też wspieramy ich w prowadzeniu działalności na co dzień. Pozyskujemy dla naszych partnerów jak najlepsze warunki handlowe, wdrażamy nowe technologie i pomagamy w budowaniu konkurencyjnej oferty handlowej dla klientów – mówi Paweł Rozpara.

Euro Sklep obecnie skupia się na rozwoju narzędzi cyfrowych.

– Chcemy, żeby we wszystkich sklepach został wdrożony system POS. Obecnie jest zintegrowanych w sumie 70 proc. sklepów. Pracujemy też nad nowymi funkcjonalnościami w aplikacji tej marki. Zmiany pozwolą franczyzobiorcom na tworzenie własnych promocji i informowanie o nich klientów za pomocą powiadomień push na ekranie telefonu – mówi Paweł Rozpara.

Natomiast w przypadku Groszka Eurocash będzie kontynuować projekt rebrandingu istniejących placówek zgodnie z nową identyfikacją wizualną.

– Będziemy też wspierać właścicieli sklepów w digitalizacji. Chcemy integrować sklepy z systemem EuroPlatform, który pozwoli szybko kontaktować się z tysiącami przedsiębiorców, a w konsekwencji ułatwi m.in. organizowanie w lokalnych sklepach akcji promocyjnych, przyspieszy kreowanie cenówek czy plakatów, a także umożliwi szybkie generowanie raportów sprzedażowych – zapewnia Paweł Rozpara.

Silny partner

Groszek działa w całym kraju. Zapewnia partnerom duży wpływ na kształt prowadzonego biznesu.

– Mogą oni, ale nie muszą, wdrażać proponowane przez nas rozwiązania. Jednocześnie dostają od nas kompleksowe wsparcie: na wstępie projekt wnętrza sklepu, a potem też opiekę doradcy, szkolenia, narzędzia marketingowe, opcję prostego zamawiania towaru online na eurocash.pl. Właściciele sklepów mają też do dyspozycji aplikację do komunikacji z konsumentami, nowoczesne promocje i szeroki wybór produktów marki własnej – wylicza Paweł Rozpara.

Na duży indywidualizm stawia także sieć ABC.

– Nasi przedsiębiorcy mogą nawet stworzyć własny szyld. Poza tym sieć działa na bardzo partnerskich zasadach – franczyzobiorcom oferujemy wiele usług, włącznie z gotowym modelem prowadzenia sklepu, ale to do nich należy wybór i decyzja, z których skorzystać i które wdrożyć – mówi Paweł Rozpara.

W przypadku ABC Eurocash też usprawnia technologie.

– Priorytetem w rozwoju sieci w 2023 roku jest otwieranie nowych lokalizacji oraz wsparcie kolejnych sklepów w rebrandingu. Nowa odsłona ABC jest jeszcze bardziej skupiona wokół idei promowania właścicieli placówek i ich przynależności do lokalnej społeczności. Chcemy też wspierać ich w transformacji technologicznej – z myślą o właścicielach sklepów rozwijamy cyfrowe narzędzia umożliwiające sprawniejsze zrządzanie sklepem i składanie zamówień – mówi Paweł Rozpara.

Podsumowuje, że Eurocash jest spokojny o dalszy rozwój sklepów działających we wspomnianych sieciach. Korzystają one z tego, że stoi za nimi duży, silny partner.

– Mocne zaplecze modelu franczyzowego jest niezwykle istotne. Mamy duże doświadczenie, skalę działania i znamy rynek. To gwarancja stabilnego rozwoju biznesu – zapewnia Paweł Rozpara.   

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €