Zarabiamy na sprzedaży pączków

– Na zwrot z inwestycji w pączkarnię można liczyć już po trzech miesiącach od jej otwarcia – mówi Szymon Pelczyk, właściciel sieci Pączkownia Smak Sprzed Lat.
Skąd w Polsce wzięła się tradycja jedzenia pączków w Tłusty Czwartek?
Tradycja jedzenia pączków w Tłusty Czwartek jest obecna w Polsce od około XV wieku.
Pierwotnie Tłusty Czwartek był dniem, podczas którego świętowano koniec zimy i
początek wiosny. Celebracja polegała przede wszystkim na spożywaniu znacznych
ilości tłustych produktów i piciu alkoholu. W przeszłości były to przede wszystkim
tłuste rodzaje mięs, wino, a także „pączki” przygotowywane z ciasta chlebowego ze
słoniną.
Ile pączków sprzedajecie w Tłusty Czwartek, a ile w typowy dzień?
W tym najsłodszym dniu w roku Polacy tradycyjnie zjadają olbrzymią ilość pączków. Przed
naszymi okienkami przez cały dzień ustawiają się kolejki jak za komuny po ulubione
pączki jak u babci. Oprócz klientów, których obsługujemy w naszych okienkach,
dostarczamy również pączki do lokalnych firm. W tym dniu pracujemy na pełnych
obrotach, zaczynamy o zmierzchu i kończymy późnym wieczorem, żeby sprostać temu
zadaniu i zrealizować wszystkie zamówienia. W Tłusty Czwartek średnio nasze punkty generują o 500 proc. większą sprzedaż w porównaniu do normalnych dni.
Czy Polacy mają ulubione smaki pączków?
Polacy bez względu na wiek zajadają się pączkami i to w dużych ilościach. Przy
zakupie zwykle wybierają tradycyjne nadzienie z powideł śliwkowych i róży, ale coraz
częściej zwłaszcza młodzi smakosze sięgają po nadzienia truskawkowe, malinowe,
kinder bueno, słony karmel czy raffaello.
Czy pączkarnia to biznes sezonowy?
Około 15 proc. punktów Pączkowni działa sezonowo, głównie w wakacyjnych kurortach.
Reszta pracuje przez cały rok. To biznes całoroczny, ale rzeczywiście sprzedaż w sezonie
jesienno-zimowym jest nieco większa. Być może to kwestia przyzwyczajenia Polaków,
którzy tradycyjnie w chłodniejsze dni jedzą więcej słodkości.
Ile pączkarni planujecie otworzyć w 2023 roku?
W bieżącym roku planujemy rozszerzyć sieć franczyzową o 40 nowych lokalizacji w całej Polsce.
To ambitny plan, ale wykorzystujemy solidne fundamenty, które udało nam się
zbudować. A to, co już udało się zrobić, jest niesamowite. Działamy!
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Właściwie każdy, kto czuje w sobie żyłkę przedsiębiorcy i posiada środki finansowe
niezbędne do uruchomienia punktu. Nie wymagamy doświadczenia, ponieważ
konieczną wiedzę franczyzobiorca zdobywa podczas pakietu szkoleń, gdzie
otrzymuje od nas pełne know-how marki. Oczywiście również po otwarciu punktu
może liczyć na wsparcie z naszej strony.
Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w pączkarnię?
Obecnie próg wejścia we franczyzę wynosi 25 tys. zł netto. Resztę inwestycji można sfinansować leasingiem. Całkowita kwota inwestycji, w tym zakup przyczepy mobilnej z pełnym wyposażeniem to 169 900 zł netto. Brak opłaty za przystąpienie do sieci. Pobieramy miesięczną opłatę marketingową w wysokości 2 proc. od przychodu. Na zwrot z inwestycji możemy liczyć już po trzech miesiącach prowadzenia działalności.
Rozmawiała Anna Smolińska
WIZYTÓWKA PĄCZKOWNI SMAK SPRZED LAT
Sieć pączkarni.
- kwota inwestycji na start: 25 tys. zł (resztę inwestycji można sfinansować leasingiem)
- liczba franczyzowych pączkarni: 20
- szacowane średnie miesięczne przychody pączkarni marki: 60-80 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej