Franczyza w promocji

Wszędzie z wyjątkami
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak dzisiaj wyglądają warunki prowadzenia biznesu w branży edukacyjnej?

Na pewno wielu firmom jest trudniej, z powodu wysokiej inflacji. Na wadze zyskuje mocno jakość oferowanych usług. Na naszym podwórku nie ma dużej konkurencji, wciąż mamy więc spore pole do działań. Wyzwaniem jest obrona ceny i optymalizacja kosztów. Działalność ułatwia nam natomiast fakt, że oferujemy możliwość poszerzenia oferty o pewnego rodzaju usługi. Bez sensu wchodzić w typową franczyzę, skoro można we współpracy z nami poszerzyć portofolio swoich usług w oparciu o nasze ponad 18-letnie doświadczenie. To znacznie obniża koszty i pozwala utrzymać wypracowaną już na swoim rynku markę.

Czy zainteresowanie zajęciami EDU rośnie czy spada?

Obecna sytuacja gospodarcza dotyka wszystkich. Początkowo też zmagaliśmy się z trudnościami i było nerwowo. Zainteresowanie zajęciami spadało, ale ten trend już się zatrzymał. Inflacja wyhamowuje. Do tego sezon grzewczy się kończy i myślę, że lada chwila sytuacja zacznie się poprawiać. To dobry czas, żeby zacząć przygotowania do poszerzenia oferty o nasze zajęcia w nowym roku szkolnym. Mogą o tym pomyśleć choćby szkoły językowe. 

Jakie jest zainteresowanie otwieraniem placówek franczyzowych ze strony potencjalnych kandydatów?

Z zainteresowaniem otwieraniem placówek z nami było podobnie, jak z liczbą chętnych na zajęcia. W minionym roku odnotowaliśmy spadek, najpierw z powodu inflacji, a potem wojny w Ukrainie. Teraz sytuacja się ustabilizowała, natomiast wiosną liczymy na większe zainteresowanie.

Czy i jakie mają Państwo zachęty dla potencjalnych franczyzobiorców?

Dla podmiotów, które do 5 kwietnia skontaktują się z nami w celu nawiązania współpracy, wykupią minimum dwa szkolenia i podpiszą umowę postanowiliśmy przedłużyć promocję, która miała trwać do 20 lutego. W jej ramach przez cały okres współpracy nie ma  stałej opłaty miesięcznej oraz kaucji początkowej, jak również bezpłatnie będzie obsługiwana infolinia. Wspieramy też naszych dotychczasowych partnerów. Z powodu inflacji planujemy też kolejną formę pomocy, ale póki co nie mogę zdradzić, na czym będzie polegać.

Jakie są warunki współpracy franczyzowej z EDU?

Nasz potencjalny partner musi lubić szkolić, organizować i uczyć. Chętnie nawiązujemy współpracę partnerską, taką bardziej luźną formę współpracy. Chcemy uszanować fakt, że ktoś ma już wypracowaną, lokalnie silną markę i nie chce tego zmieniać.

Jakim budżetem trzeba dysponować na stracie i kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?

Jeśli ktoś na początku chce zaczynać tylko jednoosobowo, to jest taka możliwość od 3348 brutto dla mniejszych miejscowości, poniżej 35 tysięcy mieszkańców. W przypadku większej miejscowości można zacząć od 4648 brutto oraz ewentualnie trzeba zainwestować w wyłączność oraz reklamę. Inwestycje udaje się zwrócić w około trzy miesiące od rozpoczęcia sprzedaży szkoleń.

Przychód z jednej grupy wynosi między 9 a 30 tys. zł. Aktualnie szukamy partnerów w całej Polsce, poza Trójmiastem, Legnicą, Szczecinem i Rzeszowem. Mamy 5 placówek własnych i 22 franczyzowe.

Jakie są plany na ten rok?

Optymalizacja kosztów oraz zwiększenie zyskowności z poszczególnych szkoleń oraz wprowadzenie dodatkowego sposobu sprzedaży uwzględniającego pierwsze dwa elementy zarówno w centrali jak i u franczyzobiorców.

WIZYTÓWKA AKADEMII UMIEJĘTNOŚCI EDU

Firma organizująca kursy szybkiego czytania i technik pamięciowych.

  • Liczba placówek własnych: 5
  • Liczba placówek franczyzowych: 22
  • Koszty rozpoczęcia współpracy: od 3348 zł brutto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €