Sieci rosną

Accor chwali się wzrostem przychodów, a Meet & Fit – Slow Food Burgers i Bricomarche kolejnymi otwarciami. Przegląd tygodnia 18-25 lutego.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Sieć Meet & Fit – Slow Food Burgers powiększyła się o nowe lokale. Dotychczasowi franczyzobiorcy marki, prowadzący dotychczas jeden lokal na warszawskim Gocławiu, otworzyli dwa kolejne. Jeden - w Centrum Handlowym Arkady - przystosowany jest do obsługi zamówień z dostawą oraz odbiorem osobistym. Nie posiada sali do obsługi gości. Drugi, na Mokotowie, ma kilka miejsc siedzących dla gości chcących zjeść na miejscu, ale przede wszystkim jest przystosowany także na obsługę zamówień z dostawą i odbiorem. Nowy lokal Meet & Fit – Slow Food Burgers powstał także w Olsztynie.
– Znajduje się na olsztyńskim osiedlu Generałów. Dzięki tej lokalizacji mamy w bliskim zasięgu dostawy znaczącą część mieszkańców miasta, co pozwala nam zrealizować zamówienie i dostawę w czasie maksymalnie do 60 minut, o każdej porze dnia – informuje Łukasz Błażejewski, franczyzodawca Meet & Fit – Slow Food Burgers.
Mark cały czas poszukuje partnerów do współpracy w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców oraz w średnich i dużych miejscowościach. Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem bistro Meet & Fit – Slow Food Burgers muszą liczyć się z inwestycją około 45-150 tys. zł netto, w zależności od stanu technicznego lokalu. W tej kwocie ujęty jest już sprzęt, który można wziąć np. w leasing lub kupić w kredycie - wtedy inwestycyjne nakłady gotówkowe mogą się zmniejszyć.
Zadowoleni franczyzobiorcy ODIDO
Sieć ODIDO zapowiada kolejne otwarcia sklepów. Obecnie należy do niej ponad 2 tys. placówek. W 2021 roku pojawiły się pierwsze sklepy ambasadorskie w formacie miejskim i familijnym. Na początku bieżącego roku do sieci dołączyło 200 franczyzobiorców. Dla właścicieli sklepów szczególnie ważny jest model franczyzy miękkiej. Jak podkreśla Robert Dąbek, dyrektor ds. Franczyzy w MAKRO Polska, w sieci ODIDO to franczyzobiorca najlepiej zna swoich klientów, dlatego ma pełną swobodę w prowadzeniu biznesu. Niezależność we współpracy z siecią dotyczy również wyboru dostawców.
– Zdecydowałem się dołączyć do sieci ODIDO, ponieważ podoba mi się możliwość łączenia lokalnych rozwiązań ze znanym szyldem – wyjaśnia Paweł Kopczak, właściciel sklepu w Czarnem.
Przedsiębiorcy mogą więc korzystać zarówno z szerokiego asortymentu oferowanego przez MAKRO Polska, jak i z lokalnych produktów.
Korzyścią wynikającą ze współpracy, o której wspominają franczyzobiorcy, jest również sprawnie przeprowadzona modernizacja sklepu, która nie wiąże się z długotrwałym zamknięciem placówki. Pomimo, że właściciele mogą samodzielnie prowadzić biznes, w każdym momencie mogą zwrócić się z prośbą o pomoc czy poradę do wykwalifikowanego przedstawiciela sieci.
– Otrzymaliśmy ogromne wsparcie przede wszystkim przy projektowaniu wnętrza, wyposażenia i regałów. Byliśmy również w stałym kontakcie telefonicznym z naszym opiekunem – mówi Mariusz Mielcarz, właściciel sklepu ODIDO w Morągu.
Bricomarché z nowym sklepem
Bricomarché, sieć supermarketów „dom i ogród”, otwiera swój 9. sklep na Podkarpaciu. Tym samym marka liczy obecnie aż 186 punktów sprzedaży w Polsce.
Nowy sklep mieści się w Kolbuszowej Dolnej. Jego powierzchnia to przeszło 1 tys. m2 części zamkniętej oraz 900 m2 części zewnętrznego ogrodu. W ofercie sklepu dostępny jest szeroki wybór artykułów z kategorii DIY, budowlanej i dekoracyjnej, zarówno dla domu, jak i ogrodu – łącznie blisko 20 tys. produktów.
– Dołączenie do Grupy Muszkieterów, marki o tak wysokiej pozycji na rynku, oznacza rozpoczęcie nowego, pełnego możliwości etapu na mojej drodze zawodowej. Już od pierwszego dnia zapewniamy klientom szeroki wybór produktów i gwarantujemy najwyższą jakoś usług. Podczas otwarcia czekają na nich konkursy z nagrodami, a załoga sklepu będzie do dyspozycji, aby pomóc i doradzić najlepsze rozwiązania – mówi Mirosław Maksymiuk, właściciel sklepu w Kolbuszowej Dolnej.
Płatności w sklepie można realizować gotówką, kartą płatniczą oraz blikiem. Klienci mogą skorzystać także ze specjalnych bonów Grupy Muszkieterów oraz z opcji rozłożenia płatności na raty. Dodatkowo sklep zapewnia możliwość nabycia produktów online, co wpisuje się w strategię rozwoju segmentu e-commerce w ramach Grupy.
Dodatkowym elementem wyróżniającym sklep są panele fotowoltaiczne zainstalowane na dachu, które zapewnią obiektowi dostęp do przyjaznej dla środowiska energii oraz dodatkowo wpłyną na optymalizację efektywności energetycznej budynku. Proekologiczne działania są szczególnie ważne i promowane przez Grupę Muszkieterów wśród lokalnych przedsiębiorców, jako element wpisujący się strategię zrównoważonego rozwoju biznesu opartego o takie wartości, jak troska o środowisko oraz dobro lokalnej społeczności. Rozwiązanie pomoże także nowemu przedsiębiorcy na optymalizację kosztów energii, wpływając na rentowność całego przedsiębiorstwa.
Hotele wracają do łask
Grupa hotelowa Accor zamknęła 2022 rok z przychodem ponad 4,2 mln euro, co oznacza wzrost o 80 proc. LFL (like-for-like) w stosunku rok do roku.
Jak donosi grupa, wyniki hoteli w drugiej połowie roku przewyższyły poziomy z 2019 niemal we wszystkich regionach. Ożywienie ruchu turystycznego na całym świecie było napędzane przede wszystkim przez gości krajowych, których zainteresowanie pobytami w hotelach było wyższe niż przed pandemią. Jednocześnie grupa obserwuje wzrost poziomu wyjazdów międzynarodowych, który jeszcze nie powrócił do stanu z 2019 roku. Jak zanotowano w ostatnich kwartałach, ożywieniu sprzyjał silny wzrost cen, napędzany popytem i wzmacniany przez inflację.
– Ubiegły rok przyniósł znaczną poprawę w branży turystycznej, a nasze wyniki odnotowały solidny wzrost we wszystkich regionach, odzwierciedlając ten trend. Dzięki temu jako grupa przekroczyliśmy nasze cele finansowe i pozafinansowe oraz możemy spokojnie patrzeć w przyszłość – podkreśla Sébastien Bazin, Chairman and CEO Accor. – Możemy pochwalić się atrakcyjnymi markami, potężną dystrybucją i utalentowanymi zespołami, co w połączeniu z naszą organizacją pozwala nam jeszcze skuteczniej wykorzystywać przyszły wzrost. Te atuty w połączeniu z autentyczną kulturą grupy, stawiającą w centrum swojego modelu ludzi i talenty nadają sens naszemu działaniu. W 2023 roku naszą ambicją jest dalszy rozwój i umocnienie pozycji lidera poprzez ciągłą ewolucję kodeksów branży hotelarskiej oraz wzmacnianie dotychczasowych i przyszłych partnerstw.
W 2022 roku Accor otworzył 299 hoteli (43 tys. pokoi) na całym świecie, co oznacza organiczny wzrost netto w sieci o 3,2 proc. w ciągu 12 miesięcy. Na koniec grudnia 2022 r. grupa posiadała portfel hotelowy obejmujący 802,2 tys. pokoi (prawie 5,5 tys. hoteli) oraz planowane 216 tys. pokoi (1,2 tys. hoteli).
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...